Članek
Radikalizacija slovenskih muslimanov
Objavljeno Dec 02, 2015

Zlovešč je njihov molk na postavljena vprašanja, saj pomeni, da se nočejo opredeliti o pravilih šeriatskega prava, čeprav so z vidika človekovih pravic popolnoma nesprejemljiva - Islamska skupnost v Sloveniji sicer sama na spletu objavlja dolžnosti in pravice moža in žene v šeriatskih zakonskih zvezah, pravilo glede spolnih odnosov smo povzeli od njih.

Čeprav je Bosna veljala za državo, kjer so muslimani »zmerni«, se je to v zadnjih letih v določenem deležu spremenilo. Tudi tam narašča število vahabitov (sami se imenujejo salafisti), ki živijo po izvornem islamu, in so že izpeljali več terorističnih dejanj s tragičnimi posledicami. Žal se radikalizirajo tudi mnogi muslimani v Sloveniji, ki izvirajo iz Bosne in drugih območij nekdanje Jugoslavije.

Tako vse več muslimanskih staršev ne dovoli, da bi se njihove hčerke v osnovnih šolah udeležile plavanja kot dela obveznih vsebin, zgolj zato, da »se ne bi kazale v kopalkah«. Tako Islamska skupnost v Sloveniji pod vodstvom muftija Nedžada Grabusa kot Slovenska muslimanska skupnost pod vodstvom imama Osmana Đogića sklepata šeriatske zakonske zveze, po katerih je med glavnimi pravicami moža tudi tista do spolnih odnosov, ki mu jih sme žena odreči le v posebnih primerih (menstruacija, nosečnost …).

Obe skupnosti smo vprašali, ali po njihovem v šeriatski zakonski zvezi žena možu res nima pravice odkloniti spolnih odnosov, kakšna kazen lahko doleti muslimana, ki se odvrne od vere (po šeriatskem pravu je to smrt), ali se jim zdi prav, da se muslimanske osnovnošolke ne udeležujejo plavanja, kakšne so sankcije, če žena v šeriatskem zakonu prevara moža (po šeriatskem pravu je kazen bičanje ali smrt, če to stori z »nevernikom«)? Pri Islamski skupnosti pravijo, da delujejo po pozitivnih predpisih Republike Slovenije in zakonu o verski svobodi.

Leta 2007 so z državo podpisali sporazum o pravnem položaju Islamske skupnosti, Slovenija je sekularna država in v demokratični družbi se posameznik svobodno odloča o svojem verskem prepričanju. Z vprašanji, ki smo jim jih zastavili, se ne ukvarjajo. Zlovešč je njihov molk na postavljena vprašanja, saj pomeni, da se nočejo opredeliti o pravilih šeriatskega prava, čeprav so z vidika človekovih pravic popolnoma nesprejemljiva. Islamska skupnost v Sloveniji sicer sama na spletu objavlja dolžnosti in pravice moža in žene v šeriatskih zakonskih zvezah, pravilo glede spolnih odnosov smo povzeli od njih.

Beri dalje....