Članek
Evropska avtomobilska industrija propada zaradi »zelene« agende Evropske unije
Objavljeno pred 2 dnevoma

Izzvan samomor

Evropska avtomobilska industrija je pred zlomom, glavni krivec za to krizo pa je po mnenju mnogih strokovnjakov zelena agenda Evropske unije. Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je nadalja s spodbujanjem politik, ki po mnenju kritikov vodijo v eksistencialno krizo sektorja. Kot del teh politik je von der Leyen predstavila "kompas konkurenčnosti", v katerem je trdila, da bo zmanjšala okoljske, socialne in druge predpise Komisije. Mnogi pa menijo, da je to le še ena propaganda, ki ne bo prinesla pravih sprememb.

Bruselj ostaja trdno pri svojih ciljih

Von der Leyenova se v svojih izh ni vdala kritikam. »Ostajamo pri tem. "Cilji so zapisani v kamnu," je dejala in poudarila, da EU ne bo odstopala od ciljev zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov. Ti cilji, zastavljeni za leti 2030 in 2050, ostajajo ključni, a jih bo EU po besedah ​​von der Leyenove poskušala doseči "čim bolje in čim hitreje" z zmanjševanjem kompleksnosti predpisov.

Težak položaj za evropske dobavitelje in proizvajalce

Glede na poročilo Automotive Manufacturing Solutions (AMS) z dne 23. januarja 2025 se evropski avtomobilski sektor sooča z resnimi težavami. Vodilni evropski dobavitelji, kot sta Bosch in Continental, so že napovedali zmanjšanje števila zaposlenih, do leta 2024 naj bi ukinili 54.000 delovnih mest. Poleg tega ima 65 % evropskih dobaviteljev težave z ohranjanjem dobičkonosnosti nad kritično mejo 5 %, kar resno ogroža prihodnje naložbe v tehnologije in inovacije. Problem so tudi visoki stroški proizvodnje, vključno z energijo in delovno silo, ter vse večja konkurenca cenejših kitajskih električnih vozil.

Pojdi na članek

#Izzvan #Bruselj #Ursula #Bosch #AMS #EU #Leyen #Kriz #Zelen #Avto