Pa smo spet pri temi o železniškem prometu. Tokrat ne zaradi naših potez, temveč zaradi potez soedov v Avstriji in Italiji, ki vidijo malo dlje v prihodnost kot pa naša politična garnitura in nacionalna železniška družba. Imamo pred 160 leti odprto Južno železnico, ki jo je Avstroogrska uspela zgraditi v rekordnem času, imamo proge po katerih potniški vlaki ne vozijo ( povezave z Italijo ), imamo italjansko vlado, ki ponuja denar za oživitev železniških povezav in imamo slovensko vlado, ki na ponudbe ne reagira. Ničemur več se ne čudim. Problem je v tem, da se cela obnova slovenskih železnic ne načrtuje na hitrost avstrijskih in italijanskih železnic. S tem se Slovenija odpoveduje vodilni vlogi najpreprostejšega in najboljšega prehoda med severnim Jadranom in Srednjo Evropo," dodaja.Vlaki v Avstriji bodo vozili s hitrostjo 200 - 250 km/h.Poleg tega pa najdonosnejši del SŽ-Tovorni promet d.o.o. država prodaja....In kaj dela Violeta Bulc? Voileta je Komisar za transport v Evropski komisiji za obdobje 2014-2019) Naloge Komisarja za trasport so:
- Pushing forward work on trans-European transport networks and promoting cross-border transport connections.
- Facilitating travel by ensuring optimal connections between different transport modes, such as railway and air transport.
- Basing new policies increasingly on the "user pays" principle, while preventing discrimination.
- Completing negotiations on the new railway regulations (Fourth Railway package) and pursuing the Single European Sky policy.
- Developing common EU standards for transport safety and security to improve the international environment for transport.
Objavljeno na RTV SLO:
...Drugi tir premalo"
Zgolj drugi tir ne bo rešil slovenske konkurenčnosti, poudarja Umek, ki se mu zdi edino smotrno modernizirati zdaj že 160 let staro Južno železnico, seveda s povezavo do Kopra, da bo na njej možno dosegati hitrosti, podobne avstrijskim.
Na slovenskih železnicah povedo, da se naložbe in kapacitete na naših tirih že ves čas povečujejo, manjkajo pa, kar je bistveno, tivolski lok in dvotirna proga pri Jesenicah in Šentilju. Drugi tir, kot je zdaj načrtovan, naj bi prenesel 120 vlakov na dan, skupaj z obstoječo progo 220, na novi progi pa bi vlaki dosegali hitrost do 160 km/h.
Avstrijci že nekaj let prehitevajo Slovenijo z gradnjo železnice, ki bi dokončno povezala Raveno in Gdansk, vmes pa tudi Celovec in Graz.Več na povezavi:Avstrija p ospešeno gradi hitre železniške povezave s severnim Jadranom
Za razmislek pa še povezava: Slovenci govorimo, Avstrijci delajo...
Aug 18, 2017