Članek
Izvirnost, ki to ni - vse za slavo in blišč
Objavljeno May 29, 2015

Izvirnost,...Vrlina in dobrina, ki je po možnosti najbolj dobrodošla in to prav povsod, če ne v poslovnem svetu pa v osebnostnem, saj s tem pokažeš, da si nekaj več, saj prekosaš ne le svoje sovrstnike, namreč vse tudi samega sebe in s tem pokažeš, da imaš malo več pameti oz. izkoristka sivih celic kot povprečneži. A kaj se zgodi, ko domišlija po izvirnosti gre po svoje?

Mnogi boste rekli, da je plod te objave foušija,...morda je morda ni, saj kot pravijo nič ni črno belo in v vsaki stvari se najde kanček resnice. A kako obravnavati foušijo, ko imaš opravka s tehtnimi in utemeljenimi argumenti?

Predstavil vam bom podjetje Different,...Najbolj izvirno (beri drugano izvirnost = drugačnost) podjetje na tem svetu. A niste porajtal? Sej piše na imenu podjetja :)

Different sta ustanovila leta 2010 upokojeni športnik "lačen" izzivov Tine Slabe in njegov kolega Tomaž Bertok. Poslanstvo podjetja je seveda biti drugačen in izviren v najboljši možni luči in le to delati s strastjo, ki je gonilo vsega dobrega, če tega ni tudi ni dobre energije. Prišla sta do ideje in začela tržiti svoj izdelek. In kaj je ta izdele vas zanima? Očala. Da Očala,...kaj? Zakaj očala?

Vse lepo in prav, a kmalu vam bom pokazal protiargumente, zakaj je celotno podjetje velik nateg in si ne zasluži slovesa, ki ga ima.

Mnogi boste rekli, da je plod te objave foušija,... a kako obravnavati foušijo, ko imaš opravka s tehtnimi in utemeljenimi argumenti?

Izvirnost. Najbolj me zmoti izvirnost, saj želita eno, a jima nekako ne uspeva. Govorita o izvirnosti in strasti in potem dobimo neko pogreto župo, že videno. Če dobro analiziramo le nekaj njihovih dejstev lahko opazimo, da izvirnost ni njuna najboljša vrlina.

Primer 1 - ime

Na prvi pogled ime pove vse. SMO DRUGAČNI! To je cilj in namen. A škoda, da se niso poigrali malo bolj. Lahko bi dali drugačno ime, bolj izvirno. Lahko bi dali neko ime, ki simbolizira in je sinonim za drugačnost in strast, lahko bi se poigrali z skritim sporočilom v imenu.

Primer 2 - Logotip

Logotip je tipičen klišejski izdelek tega podjetja. Izbira barv rumene in črne je najbolj klišejska in skomercializirana barva, kar jih je na tržišču. Kar se tiče oblike sta uporabljeni črki D in F in le ti dve sta združeni v eno črko ti. ligaturo. Tisti ki je delal to sigurno ni imel domišlije.

Primer 3 - Kako povečat prodajo svojih očal? Saj res ITALIJA!

Očala so izdelana v Italiji in ne v Sloveniji, da ja nebi podprli naše industrije. Razlog? Ljudje mešajo med Slovenijo in Slovaško, to je prvo, drugo pa se bolje sliši pravi Tine, če piše gor "Made in Italy". Kokr da so očala kej boljša iz Italije kot naša. In tu se že spotaknemo ob prvi laži. Če citiram iz njune spletne strani: "

As we know 80% of the world’s eyepieces are produced and distributed by one company, Luxottica. So when you buy sunglasses or prescription lenses, you purchase a frame that hopefully suits your face shape and then, no more thought – the end of what could have been a beautiful story…

We want to change that!

Če se trudita tako biti drugačna in zagovarjata, da monopol ni dober, zakaj za vraga potem podpirata Italjansko industrijo? Imamo polno talentov v svoji državi, a se vračata k naši sosedi, da ne pozabimo kako se je ona obnašala do nas med obdobjem med obema vojnama in med 2. sv. vojno.

Primer 4 - Prisvajanje

Poleg laži je prisvajanje drug največji greh, ki ga lahko neka oseba naredi. Namreč oba sta ponosna na to, da sta prva zemljana na svetu, ki sta izdelala lesena očala. Na žalost temu ni tako in sem prepričan, da je veliko lesenih očal, ki je bilo narejenih še pred letom 2010.

Primer 5 - Njihov marketinški/grafični material je nagravžen!

Kot sem že prej izpostavil, njihov logo ni nič posebnega, tu bom komentiral marketinški/grafični material, ki ga objavljajo. Skratka nič ni posebnega in je narejen čisto na prvo žogo in je totalno kič. Za izvirnost so recimo uporabili narobe postavljeno fotografijo in rekli kako oh in sploh je to dobro in izvirno, potem recimo so uporabili gole fotografije žensk za promocijo svojih izdelkov (največkrat videno v revijah od differenta). Hm je to res izvirno? Priznam, doseže svoj namen, vsi radi gledamo dekleta, a zakaj morajo iti tako nizko in poniževati ženske in sebe, da dosežejo boljšo prodajo? Najbolj izvirna metoda večno! Dejte še mal bleščic da bo mal več bling blinga pa še bol kič.

Kako smo mi izvirni, bomo kar z neba padl, tok smo dobri

Primer 6 - Different ni nič drugačen

Zadnje a najslajše sem pustil za konec. Ugotovimo lahko, da different ni nič bolj drugačen od ostalih. Nekako se sicer trudita svojo drugačnost prepričati preko marketinga in vabijo "drugačne" ljudi (ki so v bistvu čista komerciala), a to ti nič ne pomaga če izdelaš izdelek, ki je poceni kopija Ray Ban-a in koštajo približno toliko kot vsa druga komercialna očala, če ne še 2x več. Da cena je tudi dejavnik, ki pove, koliko si izviren, saj bi prej izpadel iz množice, če bi imel malenkost nižje cene, kot pa primerljive od "konkurence".

Ugotovitev:

Čeprav rad podpiram slovensko industrijo je potrebno nekje potegniti črto in reči konec. Tehtnih argumentov je bilo navedenih dovolj in ne razumem od kje takšna evforija nad nečim, kar ne izpolnjuje pričakovanih standardov. Skratka ne govort eno delat pa drugo, se boste pol še komu zamerl ;)