V NSi predlagamo čim manjši obseg dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljena, dovoljenje se mora izdati v 30 dneh, mogoč je samo en poziv k dopolnitvi vloge.
Želja naložbenika v procesu pridobivanja gradbenega dovoljenja je hitro in varno napredovanje skozi postopek, po principu zaporednega zapiranja vprašanj ter posledično hitra in enostavna pridobitev dovoljenja. Upravni organ mora biti v postopku na razpolago naložbeniku s podajanjem vseh podatkov, povezanih z upravnim postopkom in gradnjo. Ta princip naložbeniku omogoča, da se pravočasno ustavi in preusmeri drugam, če ni možnosti za uspešen zaključek postopka.
Naložbenik po novem predlogu Gradbenega zakona pridobi mo- žnost začetne informacije o postopku, kar v NSi podpiramo, vendar se bo z uporaba tega instituta pokazala naša domneva, da bo tudi
ta postopek potrebno skrajšati in poenostaviti. Upravni organ bo namreč stranki svetoval v zvezi z upravnim postopkom, tega pa ne bo mogel v zvezi s samo gradnjo. Na upravnih enotah nimajo zaposlenega strokovno usposobljenega kadra za svetovanje oziroma določanje primernosti objektov z vidika gradnje, predvsem umestitve v prostor, ter primernosti zasnove objekta. Gradbeni zakon mora biti dovolj jasen, da so v njem navedeni vsi dokumenti oziroma mnenja, ki jih naložbenik potrebuje za izdajo gradbenega in uporabnega dovoljena (minimalna dokumentacija za PGD in PZI). Če so vsebine PGD in PZI dokumentacije določene v pravilniku, je večja verjetnost, da se bo postopek podaljšal in tudi podražil.
V NSi tako predlagamo čim manjši obseg dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljena, dovoljenje se mora izdati v 30 dneh, mogoč je samo en poziv k dopolnitvi vloge.
Hitro pridobivanje mnenj in njihova usklajenost sta ključnega pomena pri (hitri) izdaji gradbenega dovoljenja. Reformirati je potrebno sistem pridobivanja gradbenih dovoljenj. Težava pri njihovem pridobivanju so pogosto večkratne zavrnitve vloge z zahtevami za njihovo dopolnitev. Razlog za to je v obsežni gradbeni zakonodaji, ki je nepregledno razpršena med več zakonov in aktov. Predlagamo vzpostavitev sistemske in bolj urejene ureditve gradbenih predpisov, ki bo strankam jasno predstavila zahteve, ki jih morajo izpolniti. Ministrstvo bi moralo določbe predpisov, ki opredeljujejo zahteve za graditev objektov, na enostaven način predstaviti na grafičnih shemah in jih objaviti na spletu. Na drugi strani bi morali uslužbenci, ki vodijo postopke, imeti dolžnost, da s strankami aktivno sodelujejo pri odpravljanju pomanjkljivosti v vlogah. Uradnik bi moral na vlogi kar najhitreje preveriti, ali le-ta vsebuje vse zahtevane elemente ter v čim krajšem roku stranki poslati obvestilo o dopolnitvi vloge, da bi postopek tekel kolikor je mogoče hitro. To mora postati ustaljena praksa, kot je v nekaterih sosednjih državah, ne pa zgolj mrtva črka na papirju.
May 26, 2018