Članek
Ocene Evropske unije o zdravstvenih tveganjih radiofrekvenčnega sevanja
Objavljeno Apr 26, 2024

Ocene Evropske unije o zdravstvenih tveganjih radiofrekvenčnega sevanja

Poročilo, ki povzema trenutno stanje v EU v zvezi s smernicami za izpostavljenost radiofrekvenčnim/mikrovalovnim žarkom. Pojavljajo se obtožbe, da EU z zanašanjem na industrijske skupine, kot je ICNIRP, deluje nezakonito in ignorira zakone, namenjene zaščiti zdravja in blaginje državljanov in okolja.

Avtorji: Rainer Nyberg, Julie McCredden in Lennart Hardell

Vir: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/reveh-2023-0046/html

Na spletu objavil De Gruyter 23. avgusta 2023

Povzetek
Leta 2017 je bil objavljen članek o nepripravljenosti Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), da bi priznala zdravstvene učinke, povezane z uporabo brezžičnih telefonov. Tako je bilo navedeno, da je WHO "trd oreh". Od takrat ni bilo nobenega napredka in zdi se, da se zgodovina ponavlja, saj Evropska unija (EU) sledi stopinjam, ki jih je ustvaril WHO. Kljub vse več dokazom o resnih negativnih učinkih radiofrekvenčnega sevanja na zdravje ljudi in okolje EU ni priznala, da obstaja kakršno koli tveganje. Od septembra 2017 je bilo v EU poslanih sedem pozivov znanstvenikov in zdravnikov, ki zahtevajo ustavitev uvajanja pete generacije brezžične komunikacije (5G).

Mikrovalovi (MMW) in zapletene valovne oblike 5G prispevajo ogromno škodljivih dodatkov k obstoječemu planetarnemu elektromagnetnemu onesnaženju. Temeljne pravice in primarna zakonodaja EU določata, da mora EU zaščititi prebivalstvo, zlasti otroke, pred vsemi vrstami škodljivih učinkov brezžične tehnologije na zdravje. Vendar ima več strokovnjakov, povezanih z WHO in EU, navzkrižje interesov zaradi svojih vezi z industrijo. Poznejše dajanje prednosti gospodarskim interesom povzroča ogrožanje zdravja ljudi in planeta. Strokovnjaki morajo opraviti nepristransko oceno brez navzkrižja interesov. Sedem pozivov EU je vključevalo zahteve za takojšnje zaščitne ukrepe, ki pa niso bile upoštevane. Glede vprašanja brezžičnega sevanja in zdravja državljanov se zdi, da je EU še en trd oreh, tako kot WHO.

Uvod
Apel v zvezi z naslednjo generacijo brezžične komunikacije 5G [1] je podprlo 430 znanstvenikov in zdravnikov [2] in sedemkrat je bil poslan Evropski uniji. Ti pozivi so od EU zahtevali, naj sprejme ustrezne ukrepe za zaščito ljudi in okolja pred škodljivimi učinki elektromagnetnih polj, ki se uporabljajo za brezžične komunikacije (brezžična elektromagnetna polja EMP). Prvi poziv je bil poslan septembra 2017. Zadnji 7. poziv je bil poslan EU 12. januarja 2023 [3]. Na žalost EU ni prejela nobenega pozitivnega odziva na to zadnjo predložitev ali morebitne kasnejše uvedene preventivne ukrepe.

Zdi se, da so se politiki odločili za uvedbo te tehnologije, ne glede na škodljive učinke. V e-poštnem sporočilu z dne 30. januarja 2023 Ralpha Kuhneja v zvezi s 7. pritožbo in v imenu gospe Stelle Kyriakides, komisarke za zdravje in varnost hrane, je bilo navedeno, da: "Upoštevamo vaše stališče do Mednarodne komisije za neionizirajoče sevanje (ICNIRP) in do Znanstvenega odbora za zdravstvena, okoljska in nastajajoča tveganja – SCHEER (prej SCENHIR). Vendar se moramo spomniti, da so ti organi dobro priznani na nacionalni in mednarodni ravni zaradi svoje znanstvene odličnosti in neodvisnosti od komercialnih, nacionalnih in lastniških interesov."

V naslednjih razdelkih tega dokumenta razpravljamo o pravnih vidikih tega odgovora, pa tudi o najnovejših znanstvenih dognanjih o tem vprašanju.

Nosilci odločanja v EU so pooblaščeni za zaščito prebivalstva EU, zlasti otrok, pred vsemi vrstami škodljivih vplivov na zdravje, vključno z učinki brezžične tehnologije. Takšni mandati so podani v Evropski konvenciji o človekovih pravicah [4], Listini o temeljnih pravicah [5], primarni zakonodaji [6] in sodni praksi Sodišča Evropskih skupnosti. Tabela 1 povzema glavne politike in izjave EU, ki so kršene z neomejeno uvedbo 5G na podlagi slepega upoštevanja smernic ICNIRP.

Pri uvedbi brezžične komunikacijske tehnologije 5G so bile kršene naslednje pravice, načela in izjave Evropske unije in Združenih narodov:

Tabela 1

1. The consolidated version of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU)[6, 64]: člen 3 in 168 (javno zdravje): EU ignorira večkratne nasvete neodvisnih znanstvenikov in se namesto tega drži nasvetov znanstvenikov, povezanih z industrijo, v ICNIRP in SCHEER. Izjava EU o digitalnih pravicah in načelih. 2022 – ne omenja zdravja ali zaščite ljudi – človekove pravice opredeljuje kot pravila o varstvu podatkov in enaki obravnavi. Poudarek ni na zdravju ljudi, temveč na pravicah ljudi glede dostopa do umetne inteligence, podatkovne analitike, robotike, interneta stvari in integracije le-teh v poslovne modele.

2. Charter of fundamental rights of the European Union (2012/C 326/02)[5]: člen 3, člen 8 in člen 31: Elektromagnetni impulzi iz brezžičnih tehnologij kvarijo fizično in duševno celovitost vsakega človeka. Brezžične tehnologije elektromagnetnih polj (EMP) so bile uvedene, preden so bile opravljene ustrezne raziskave bioloških učinkov. Posledično so vsi ljudje del globalnega eksperimenta, brez njihovega soglasja, o tem, kako bodo te tehnologije dolgoročno vplivale na ljudi, mentalno, čustveno, fizično in duhovno. Podatki pametnega števca niso varni in zasebni. Podatkov, ki se zbirajo, je več, kot jih je potrebno za fakturiranje. Jemljejo ga za namene trženja in nadzora, večkrat na minuto, kar ogroža zdravje ljudi. Tehnologije na delovnem mestu, kot je neprekinjeno vklopljeno GPS sledenje v vozilih in tablicah, so obvezne med delovnim časom.

3. European Convention on Human Rights [4]: člen 1 (obveznost varovanja človekovih pravic): Javnost se ne zaveda škode, ki jo povzročajo brezžične tehnologije, ker te informacije prikrivajo regulatorji in industrija. Tisti, ki se zavedajo, nimajo druge izbire, kot da so izpostavljeni proti svojim željam zaradi vseprisotne narave te tehnologije na delovnem mestu, v vseh mestih, nacionalnih parkih in oddaljenih okoljih.

4. United Nations General Assembly Convention on the Rights of the Child [97]: člen 3; Zdravje in dobro počutje otrok ni varovano. Nove smernice ICNIRP dojenčkov ali otrok ne obravnavajo kot drugačne od odraslih in zato ne ponujajo posebnih varnostnih ukrepov za njihovo zaščito.

5. EU ITRE committee 2019 in-depth analysis, 5G Deployment: State of Play in Europe, USA and Asia [62]: Kompleksni žarkovni signali imajo nepredvidljive vzorce širjenja, ki lahko povzročijo nesprejemljive ravni izpostavljenosti ljudi elektromagnetnemu sevanju (str. 6) … združevanje različnih signalov, njihova dinamična narava in zapleteni učinki motenj, ki lahko nastanejo, zlasti v gosto naseljenih mestnih območjih ( str. 11)… jih je treba še zanesljivo preslikati za resnične situacije, zunaj laboratorija (str. 11). V 5G se uporabljajo kompleksni impulzni, modulirani in žarkovno oblikovani brezžični EMP signali. Ti so bolj bioaktivni kot navadni kontinuirani valovi enake intenzivnosti in trajanja izpostavljenosti. Ni bilo ustreznih raziskav o tem, kako bodo ti učinki vplivali na ljudi, zgodnje raziskave so pokazale škodo, vendar se uvajajo s podporo EU.

6. 2021 EPRS/STOA Health impact of 5G report [63]: Zadostni dokazi za raka zaradi brezžičnih EM polj pri živalih, zadostni dokazi o škodljivih učinkih brezžičnih EMP na plodnost moških, podganjih samcev in miši ter da je brezžično EM polje verjetno rakotvorno za ljudi, spodbujajo zmanjšanje izpostavljenosti radiofrekvenčnim elektromagnetnim poljem (RF-EMP) (str. 153). ), npr. znižanje meje izpostavljenosti in uporaba žičnih povezav Predlog instrumenta za povezovanje Evrope (CEF digital) [107] priporoča razširitev 5G/6G namesto zmanjšanja, čeprav je 5G zdaj dokazano škodljiv [58–60]

7. EU Energy Efficiency Action Plan [94]: … cilj 20-odstotne energetske učinkovitosti do leta 2020, kot je bil dogovorjen na zasedanju Evropskega sveta junija 2010, (ki trenutno ni na dobri poti), je treba doseči. Toda pomembne razširitve infrastrukture in dobava 5G ter namestitev in stalno odčitavanje pametnih števcev povečujejo obstoječo energetsko obremenitev 10 -krat ali več (10)

8. European Green Deal [95]

Evropski zeleni dogovor [95] … zaščita zdravja in dobro počutje državljanov pred tveganji in vplivi, povezanimi z okoljem … mora biti pravična in vključujoča … mora postaviti ljudi na prvo mesto … Brezžični signali EMP, ki utripajo 24/7 in pokrivajo svet, bodo ogrozili človeško zdravje po vsem planetu.

9. Uporaba pogodbe EU v sodni praksi EU, primer bolezni norih krav 157/96, nacionalna zveza kmetov [105], odstavek 22: zahteve javnega zdravja so nedeljive in univerzalne. Zadeva 183/95 Affish [104], odstavek 43 in zadeva 136/95 Industria del Frio Auxiliar Conservera [106], odstavek 58: varovanje javnega zdravja, ki naj bi ga zagotovila izpodbijana odločba, mora imeti prednost pred ekonomskimi vidiki

Od leta 2017 svet ni videl nobenega dokaza, da bi EU varovanju zdravja ljudi dajala prednost pred gospodarstvom. V sedmih odgovorih na pozive glede 5G ni bilo nobenega jasnega priznanja potrebe po spoštovanju temeljnih načel EU. Namesto tega je EU še naprej menila, da napačne smernice Mednarodne komisije za zaščito pred neionizirajočimi sevanji (ICNIRP) varujejo zdravje ljudi in okolja, vključno z otroki in najbolj ranljivimi. EU noče sprejeti ali celo raziskati možnosti, da so te svetovalne skupine neustrezno omejene v svojem delu. Zgodovina odzivov EU na zaporedne pozive glede 5G je bila objavljena v nedavnih pregledih [7, 8].

EU se še naprej sklicuje na smernice ICNIRP, ker je bil ICNIRP predhodno podprt s Priporočilom Sveta 1999/519/ES [9] kot glavna zunanja svetovalna skupina EU v zvezi z brezžično zaščito pred elektromagnetnim sevanjem. Takrat sta ICNIRP in priporočilo Sveta 1999/519/ES, kljub na tisoče študij, ki trdijo nasprotno, zanikala, da obstaja dovolj znanstvenih dokazov o netoplotnih, bioloških učinkih, ki bi upravičili vladno posredovanje. Glede na trenutno stanje neodvisne znanosti je vedno več vprašanj o nadaljnji zakonitosti Priporočila Sveta 1999/519/ES v primerjavi s politiko varovanja zdravja v zvezi z EMP na splošno in s primarno zakonodajo EU.

Smernice ICNIRP so neustrezna podlaga za politiko EU


Zdaj obstajajo jasni dokazi, da smernice ICNIRP niso ustrezna znanstvena podlaga za politiko EU glede brezžičnih elektromagnetnih polj (EMP). Več znanstvenikov je pokazalo, da so smernice ICNIRP napačne [10], [11], [12], [13]. Dva nedavna pregleda ICBE-EMF [14, 15], ki ju je izvedlo 14 uglednih znanstvenikov in temeljita na 230 oziroma 144 znanstvenih virih, govorita o šibkosti toplotne hipoteze, na kateri temeljijo trenutne smernice. Dosledno sporočilo vseh teh od industrije neodvisnih znanstvenikov je, da so trenutne smernice glede sevanja za mobilne telefone in drugo brezžično opremo popolnoma neustrezne.

Poleg tega 258 znanstvenikov v EMF Scientists Appeal [16] potrjuje, da smernice ICNIRP ne ščitijo zdravja ljudi pred vrstami vsakodnevne izpostavljenosti, ki so jim državljani izpostavljeni. Poleg tega je 430 znanstvenikov in zdravnikov podprlo poziv o ustavitvi uvajanja 5G. Vsi so pozvali EU, naj uporabi previdnostno načelo tako, da bo politika EU upoštevala učinke, ki nastanejo zaradi segrevanja (toplotni), ter škodljive učinke zaradi drugih biofizikalnih in biokemičnih procesov (ne-toplotni). Nedavni pregled literature [17] opredeljuje resna fizična, duševna in vedenjska zdravstvena tveganja za sedanjo generacijo otrok, ki so že pred rojstvom izpostavljeni neprekinjenemu nizu brezžičnih EMP signalov iz elektronskih varušk, pametnih telefonov, tablic. , nosljivih in drugih brezžičnih naprav. Članek poziva k sprejetju načela ALARA (As Low As Reasonably Achievable) za zaščito otrok.

Priznanje škodljivih netoplotnih bioloških učinkov vse bolj podpirajo številne uspešne tožbe v ZDA [18], Nemčiji [19], Italiji [20] in drugod po Evropski uniji, ki so priznale, da mobilna komunikacija povzroča več vrst škodljivih učinkov, kot je akustična nevroma pri ljudeh, ki so bili izpostavljeni mobilnim telefonom.

Dokazi o škodi zaradi brezžičnega elektromagnetnega polja, posredovani EU
Evropska komisija je prejela več tisoč znanstvenih študij, ki razkrivajo vrsto škodljivih učinkov, ki jih povzročajo vsakodnevne ravni brezžičnih elektromagnetnih polj (EMP), ki so daleč pod smernicami ICNIRP. Prejšnje pritožbe glede 5G so se sklicevale na tisoče strokovnih poročil o raziskavah [21], [22], [23], [24], [25], [26] in več kot 100 obsežnih pregledov raziskav [27], ki kažejo škodljive učinke. od brezžičnega EMF precej pod mejami ICNIRP. Barvne karte BioInitiative [21] navajajo negativne biološke učinke, ugotovljene na ravneh, ki so več kot milijonkrat nižje od smernic ICNIRP. Dokazi o teh učinkih so v očitnem nasprotju s stališčem ICNIRP in Evropske unije.

Glede na vse dokaze, ki so bili Evropski komisiji predstavljeni od leta 2017, je bila Evropska unija nedvomno obveščena, da radiofrekvenčno sevanje ne povzroča le segrevanja tkiv, kot trdi ICNIRP, temveč številne druge resne biološke učinke, ki so daleč pod mejnimi vrednostmi segrevanja tkiv ICNIRP. Takšni škodljivi učinki vključujejo oksidativni stres, kot je prikazano v pregledu 93 od 100 razpoložljivih študij [28] in v pregledu študij na živalih in celicah [29], poškodbe DNK [30], srca in krvi [31], sperme [29]. 32], možganske celice [33] in rak [34], [35], [36], [37]. Upoštevajte, da so bili ti učinki razloženi z mehanizmi, ki niso segrevanje, npr. z motnjami napetostno odvisnih kalcijevih (in drugih) kanalov v celicah [38], reaktivnimi kisikovimi vrstami in spremembami v celični signalizaciji. Vse to je nedavno znova poudarilo v nedavnem članku Mednarodne komisije za biološke učinke EMP [14], ki dokazuje, da so smernice ICNIRP zastarele.

Evropska unija je bila tudi obveščena, da trenutna brezžična izpostavljenost elektromagnetnemu sevanju na ravneh, ki so daleč pod smernico ICNIRP, resno ogroža okolje in vse, kar živi, vključno z rastlinami [39], drevesi [40], pticami in čebelami [ 41, 42], žuželkami [43], [44], [45], sesalci [46], podganami [47, 48] in kravami [49].

Kompleksne izpostavljenosti v resničnem svetu, ki jih ICNIRP ne obravnava: Prejšnji pozivi glede 5G so dosledno pojasnili, kako se smernice ICNIRP ne nanašajo na vsakodnevno izpostavljenost, ki jo doživljajo državljani EU. Radiofrekvenčni signali v resničnem svetu so kompleksne kombinacije številnih sočasnih frekvenc. So popolnoma polarizirani, pulzirajoči in modulirani na frekvencah, za katere se je izkazalo, da so izjemno bioaktivne. Viri impulznega sevanja se lahko združijo v trenutne vrednosti, ki so lahko tisočkrat višje od povprečnih vrednosti v 6 ali 30 minutah [50]. Nobene od teh zapletenosti ne obravnavajo smernice ICNIRP [51]. Upoštevane so le povprečne vrednosti sevanja, izračunane za 6 ali 30 minut segrevanja tekočine v plastični fantomski glavi [52]. Smernice ICNIRP upoštevajo sevanje samo iz enega vira v nekaj minutah, ne pa celotnega sevanja iz vseh hkratnih sevalnih virov v mesecih in letih. To je v popolnem nasprotju s trenutno izpostavljenostjo, kjer se sevanje na človeško tkivo začne pred spočetjem (vpliva na gene v semenčicah in jajčnih celicah) in se nadaljuje vsak dan do smrti. Poleg tega pri tem testiranju ni upoštevan večji prodor sevanja v otroške možgane [53]. Smernice ICNIRP tako ne obravnavajo scenarijev iz resničnega sveta, ki jih vsak dan doživlja širša javnost. Zaradi teh razlogov smernic ICNIRP ni mogoče upoštevati za zaščito javnega zdravja.

Znanost o 5G je skladna s prejšnjo znanostjo o brezžičnem elektromagnetnem sevanju in svari EU pred škodo:


Čeprav obstaja omejeno število študij o učinkih novih tehnologij 5G milimetrskih valov (MMW) na zdravje; npr. na koži [54], obstoječi dokumenti kažejo na škodo [55]. Poleg tega je biološka škoda že ugotovljena. Dve obsežni znanstveni pregledi izpred več kot 20 let sta ugotovili, da: so bili globoki učinki mikro valov (MMW - op. mikrovalovi so od 300 Mhz-300GHz od 1m do 1mm valovne dolžine in milimetrski valovi so od 10 mm pri 30 GHz do 1mm pri 300 GHz) ugotovljeni na vseh bioloških ravneh, od brezceličnih sistemov prek celic, organov in tkiv, do živalskih in človeških organizmov [56] (str. 409) in da : Eksperimentalni podatki so zagotovili močno podporo netermalnim učinkom MMW … [ki] so odvisni od številnih fizičnih, fizioloških in genetskih parametrov. [57] (str. 2177).

Pred kratkim so bile objavljene tri študije primerov o učinkih na zdravje zaradi izpostavljenosti RF mikrovalovnemu sevanju baznih postaj 5G [58], [59], [60]. Vse tri študije so pokazale, da so se pri udeležencih študije po namestitvi baznih postaj 5G v bližini njihovih stanovanj ali pisarn precej hitro razvili simptomi, znani kot mikrovalovni sindrom ali mikrovalovna bolezen. Točkovne meritve so pokazale, da je uvedba 5G povzročila zelo visoke najvišje ravni mikrovalovnega sevanja v stanovanjih preiskovanih oseb. Njihovi zdravstveni simptomi so se hitro zmanjšali in ublažili po selitvi v kraje, kjer bazne postaje 5G niso bile postavljene. Po vrnitvi na prvotno mesto z izpostavljenostjo 5G so se njihovi simptomi ponovno pojavili. Zdi se, da so pogoji v teh študijah podobni tistim v klasični provokacijski študiji z očitno pozitivnimi rezultati; tj., kjer nastop in odmik simptomov odražata vzorce začetka in odmika posameznikovih sprožilnih signalov izpostavljenosti, vendar se posameznik izpostavljenosti ne zaveda zavestno niti od njih ne pričakuje nobenega posebnega učinka.

To je zdaj opozorilo iz literature o mikro valovih (MMW), ki sedi na vrhu gore znanstvenih dokazov, ki kažejo škodljive učinke prejšnjih generacij tehnologije mobilnih telefonov, kot je opisano zgoraj. Ti dokazi skupaj opozarjajo vlade na potrebo po zaščitni politiki in aktivnem zmanjševanju tveganja. Kot je bilo ugotovljeno v nordijskem pozivu, je nujno potreben strožji regulativni okvir za mikrovalovno sevanje iz brezžičnih tehnologij. Medtem je treba ustaviti nadaljnje uvajanje 5G [61]. Zdi se, da je EU za ta opozorilna sporočila zaslepljena.

Od industrije neodvisni znanstveniki, ki so zazvonili na alarm, so na eni strani opazili dosledno spoštovanje vprašljivih smernic ICNIRP s strani EU, na drugi strani pa dosledno zavračanje interno naročenih poročil EU [62, 63]. , in nasvetov stotin neodvisnih znanstvenikov [1, 2, 16], kadarkoli so v nasprotju s pripovedjo ICNIRP. To ravnanje EU krši evropsko primarno pravo [64] in pomeni hud zločin proti človeštvu.

Nasprotja interesov v ICNIRP in SCENIHR


Dva ugledna vladna svetovalna organa EU ICNIRP in SCENIHR [65] sta bila ogrožena zaradi spodbujanja interesov industrije namesto javnega interesa. Dva poslanca EU, Rivasi in Buchner, sta objavila dokumentirano poročilo o ICNIRP, ki ga je zajela industrija in ima vprašljivo sposobnost zagotavljanja zaupanja vrednega vodstva na področju brezžičnih elektromagnetnih polj (EMP) in zdravja [66].

ICNIRP je samoizbrano telo, ki podpira industrijo, sestavljeno iz samo 14 oseb z omejeno biofiziko ali medicinsko izobrazbo in brez stališč, neodvisnih od industrije. Njegovi člani izvolijo podobno misleče kolege, ki zagotavljajo ohranitev potrebe brezžične industrije po smernicah za največjo izpostavljenost [51]. Smernice ICNIRP o izpostavljenosti so milijonkrat previsoke, da bi zaščitile otroke in naše najbolj ranljive. Z upoštevanjem smernic ICNIRP je EU dejansko dala prednost gospodarstvu, čeprav Pogodba EU in primarna zakonodaja določata, da mora imeti varovanje zdravja prednost pred gospodarskim dobičkom.

EU dejansko ni ukrepala proti telekomunikacijski in brezžični industriji, katere telefoni in drugi izdelki presegajo dovoljene, nerealno visoke vrednosti SAR [67, 68], ki jih je določil ICNIRP. EU je podprla industrijske izdelke in standarde, ne glede na posledice za zdravje in okolje. Da bi popravili situacijo, predlagamo, da industrija prizna kršitve in učinke na zdravje zaradi izpostavljenosti, ki je nižja od omejitev ICNIRP, in da verjame, da to priznanje ne bi resno omejilo gospodarske rasti. Namesto tega bi telekomunikacijska industrija cvetela tudi pod veliko strožjimi omejitvami izpostavljenosti. Vendar bi moral ta cilj doseči na pametnejši način.

Leta 2020 je ICNIRP izdal nove omejitve (ali smernice), ki so dovoljevale še večjo izpostavljenost mikrovalovnemu sevanju [51], kar je v osupljivem nasprotju z zahtevami večine terenskih znanstvenikov [10], [11], [12], [ 13, 66, 69, 70].

Istega leta je takratni predsednik ICNIRP Eric van Rongen trdil, da: ljudje se morajo spomniti, da tehnologije 5G ne bodo imele nobenega negativnega vpliva, če bodo upoštevane nove smernice [71] in da: Najpomembnejša stvar ljudje si morajo zapomniti, da tehnologije 5G ne bodo mogle povzročiti škode, če bodo upoštevane te nove smernice [72]. Takšne izjave niso skladne z znanstvenimi dokazi in zavajajo tako javnost kot vladne odločevalce. Z nadaljevanjem izkrivljenega mnenja ICNIRP EU krši svojo Listino o temeljnih pravicah [5] in primarno pravo.

SCHEER zavaja Evropsko unijo


Kmalu po objavi novih smernic ICNIRP je Evropska komisija svojo strokovno skupino SCHEER vprašala, ali obstaja potreba po reviziji prilog Priporočila Sveta 1999/519/ES in prilog Direktive 2013/35/EU glede na najnovejše razpoložljive znanstvene dokaze, zlasti leta 2020 posodobljene smernice ICNIRP v zvezi z radijsko frekvenco (100 kHz do 300 GHz). Predvsem pri oblikovanju strokovne skupine SCHEER ni bil povabljen nihče od velike večine strokovnjakov, ki se strinjajo, da so smernice ICNIRP nezadostne za varovanje zdravja ljudi. SCHEER je avgusta 2022 predstavil predhodno mnenje [73], v katerem je pozitivno svetoval glede sprejetja smernic ICNIRP 2020 in ugotovil, da: SCHEER ni mogel ugotoviti zmerne ali trdne ravni dokazov za škodljive učinke na zdravje, ki so posledica kronične ali akutne izpostavljenosti RF elektromagnetnemu sevanju, na ravneh pod mejami, določenimi v prilogah k Priporočilu Sveta 1999/519/ES in Direktivi 2013/35/EU. SCHEER pozitivno svetuje potrebo po tehnični reviziji prilog v Priporočilu Sveta 1999/519/ES in Direktivi 2013/35/EU glede radiofrekvenčnih elektromagnetnih polj (100 kHz do 300 GHz), ker obstaja potreba po priznavanju nedavno uvedene dozimetrične količine in zanje določene mejne vrednosti (str. 2).

Zdi se, da je bil pozitiven nasvet o smernicah ICNIRP 2020 vnaprej določen rezultat kot posledica izbranih strokovnjakov. Poročilo, ki sta ga pripravili dve nevladni organizaciji EMP [74], je zaključilo, da je mnenje SCHEER pristransko in se zdi, da je zasnovano tako, da ne odkrije nobenih tveganj in daje zeleno luč za sprejetje mejnih vrednosti izpostavljenosti, ki koristi industriji … in da … člani delovne skupine SCHEER pripadajo majhnemu samoreferenčnemu krogu zagovornikov ICNIRP, ki je povezan s telekomunikacijsko industrijo. Panel SCHEER ne izpolnjuje osnovne zahteve za ocenjevalce tveganja: metodologija SCHEER za ocenjevanje znanstvenih dokazov je nezadostna, zelo pristranska in neznanstvena. Osrednja nit celotnega poročila SCHEER je ustvarjanje dvoma o škodljivih učinkih namesto objektivne ocene znanosti (str. 5).

Zdi se, da je ustvarjanje dvoma pogosta tema, ko regulatorji, kot so ICNIRP, SCHEER in WHO, razpravljajo o dokazih, ki povezujejo brezžično izpostavljenost EMP z zdravjem. Izkrivljanje uradnih komunikacij z uporabo logičnih zmot vodi do napačnih predstav, kot je predpostavka o varnosti [55]. SCHEER in ICNIRP sta odgovorna, da zagotovita, da so njune komunikacije resnične in da jih javnost ali oblikovalci politik ne morejo napačno razumeti.

Evropska unija opravičuje neetični množični eksperiment


V zadnjih petih letih se je EU zanašala na goljufivo in pristransko znanost ICNIRP, SCENIHR in SCHEER. Soočene z več kot 100 znanstvenimi pregledi in na tisoče recenziranih člankov, ki trdijo nasprotno, te skupine še naprej trdijo, da ni bilo najdenih prepričljivih dokazov o škodljivih učinkih na zdravje, ki se pojavljajo pod gostoto moči segrevanja tkiva.

Sprejetje smernic ICNIRP v EU je operaterjem in proizvajalcem digitalne opreme dalo pravico, da vse državljane, vključno z otroki, izpostavljajo nenehno naraščajočemu škodljivemu sevanju, ne da bi bili prepričani o posledicah te izpostavljenosti. To je enakovredno izvajanju množičnega poskusa z resnimi zdravstvenimi posledicami, ne da bi pridobili soglasje poskusnih subjektov. To je kaznivo dejanje zoper Listino EU o temeljnih pravicah [5] in Nürnberški zakonik [75], ki zahtevata, da mora biti poskusni subjekt pred odločitvijo o sprejemu seznanjen z naravo ... poskusa ... vseh nevšečnosti in nevarnosti ... ter vplive na njegovo zdravje ali osebo, ki bi lahko izhajali iz njegove udeležbe v poskusu [5G] ... (op: In je v nasprotju z Ustavo RS, 18,člen: Na človeku je prepovedano delati medicinske ali druge znanstvene poskuse brez njegove svobodne privolitve.Uradni list RS, št. 47/2013 z dne 31. 5. 2013: URS-NPB9 )

Med potekom poskusa bi moral biti človeški subjekt svoboden, da poskus konča, če je dosegel fizično ali duševno stanje, ko se mu zdi nadaljevanje poskusa nemogoče. To načelo informirane privolitve je osnova Mednarodnih etičnih smernic za biomedicinske raziskave, ki vključujejo ljudi, sprejela pa ga je Svetovna zdravstvena organizacija [76]. S sprejetjem priporočila Sveta EU 1999/519/ES, ki temelji na smernicah ICNIRP, EU krši več zakonov in mednarodnih priporočil, kot je prikazano v tabeli 1.

Obstajajo varne, energetsko učinkovite alternative


Prejšnji pozivi glede 5G so zagotovili priporočila za alternativne in dostopne tehnologije, kot je uporaba ustrezno ožičenih[1] kabelskih in optičnih povezav (kot je predlagano v poročilu ERPS/STOA [63]). Takšne inovacije so na voljo in zagotavljajo veliko večjo hitrost, zanesljivost, zaščito zdravja in varnost podatkov. Hitrosti žičnega interneta so 100-krat večje od običajnih brezžičnih povezav [77] in veliko bolj energetsko učinkovite.

Uvedba 5G zahteva trikrat več baznih postaj od obstoječega števila in tipična bazna postaja 5G porabi 2–3-krat več energije kot bazna postaja 4G glede na China Mobile [78] in Huawei [79].

Brezžično pretakanje prek oblaka je glavni dejavnik trenutne porabe energije, z ocenjeno stopnjo rasti 4–5-krat od leta 2012 do 2015 [80]. Na primer, uporaba tablice ali telefona za ogled ene ure videoposnetka tedensko porabi letno več električne energije v oddaljenih omrežjih, kot jo porabita dva nova hladilnika v enem letu [81] (str. 3), eno iskanje v Googlu pa porabi toliko električne energije kot žarnico pustite prižgano 35 minut [82]. Pretakanje se je med pandemijo koronavirusa povečalo za 30 odstotkov [83].

Najboljše alternative so pasivna optična omrežja (PON), ker so najhitrejša in najmanj energijsko potratna tehnologija, ki je danes na voljo, saj porabijo skoraj 50-krat manj energije kot UMTS/3G in približno 6-krat manj energije kot LTE/4G [83, 84]. Članek, ki ga je objavil Inštitut inženirjev elektrotehnike in elektronike (IEEE), napoveduje, da bodo do leta 2030 brezžična omrežja še naprej porabila 10-krat več energije kot žična omrežja, pri čemer bo PON energetsko najučinkovitejše [84]. PON torej zagotavlja veliko boljšo alternativo trenutnim brezžičnim metodam, ki nenehno povečujejo raven planetarne porabe energije in elektromagnetnega onesnaženja [85]. Zato bi se lahko splačalo »ponovno izumiti žice«, kot je predlagal Schoechle [77], in uporabiti ustrezno napeljavo in optična vlakna namesto obsevanja ljudi, otrok in okolja.

Pametni števci morajo biti ožičeni


Signali pametnih števcev [86] so dokazano škodljivi za zdravje [87]. En sam pametni merilnik, ki oddaja intenzivnost pod mejami ICNIRP, lahko povzroči težave s spanjem, srcem, imunskim sistemom in reprodukcijo ter povzroči poškodbe DNK, oksidativni stres in raka [88]. Kljub temu so v skladu z Direktivo EU 2018/2002 [89] v vseh stanovanjih potrebni daljinsko odčitani števci za porabo vode in električne energije. Lahko so žični ali brezžični. Čeprav obstajajo razlike med pametnimi števci, nekateri pošiljajo serijo impulzov vsako sekundo, tj. približno 83.100 serij na dan [86], kar pomeni 2,49 milijona na mesec. Zakaj je poslano tako pretirano število signalov, je težko razumeti, glede na to, da je za izdajanje računov odjemalcem dovolj en odčitek na mesec. Stanovanjska hiša ima lahko več kot 100 vodomerov, od katerih lahko vsak seva toliko brezžičnega EMF kot 160 mobilnih telefonov [90]. Tako komplet pametnih števcev v celotni stanovanjski hiši v »mrežnem omrežju« proizvaja ogromno brezžično elektromagnetno polje, ki lahko povzroči številne škodljive učinke na zdravje [91]. Da bi preprečili takšno škodo, morajo vlade določiti, da morajo biti vsi števci za komunalne storitve ustrezno ožičeni.[2]

Žični števci preprečujejo zlorabo podatkov o gospodinjstvih v skladu z namenom Direktive (EU) 2018/2002 [89] za spodbujanje kibernetske varnosti ter zagotavljanje zasebnosti in varstva podatkov končnih uporabnikov v skladu z veljavno zakonodajo Unije (člen 10a, 2 ( d)). Nadalje uredba EU GDPR [92] določa, da lahko pošiljanje kakršnih koli informacij, ki se nanašajo na določljivo fizično osebo, krši varstvo podatkov posameznika, kar se lahko zgodi pri brezžičnem pošiljanju v vse smeri. Direktiva EU 2002/58/ES [93] zahteva, da morajo ponudniki storitev zavarovati svoje storitve vsaj tako, da – zagotovijo, da do osebnih podatkov dostopajo samo pooblaščene osebe; in mora zagotavljati zaupnost … – prepovedati poslušanje, prisluškovanje, shranjevanje ali kakršen koli nadzor. Vendar pa je takšno zagotavljanje zasebnosti podatkov možno le, če se podatki prenašajo prek žičnih povezav. Zasebnosti ni mogoče zagotoviti, če se podatki pošiljajo prek brezžične povezave.

Zeleni dogovor EU je ogrožen zaradi uvedbe brezžične tehnologije


Akcijski načrt EU za energetsko učinkovitost [94] izjavlja: Evropski svet … 2011 je poudaril, da je treba izpolniti cilj 20-odstotne energetske učinkovitosti do leta 2020, kot je bil dogovorjen na zasedanju Evropskega sveta junija 2010, ki trenutno ni na dobri poti. Zatrjujemo, da ciljev Akcijskega načrta za energetsko učinkovitost nikakor ni mogoče uresničiti, če bo EU še naprej zapravljala energijo za infrastrukturo in delovanje milijard brezžičnih povezav, ki jih je prav tako enostavno ožičiti. Zgoraj opisane žične alternative jasno kažejo, da brezžična povezava ni zelena stvar, temveč nesmiselna izguba energije. Poleg tega bi lahko vse odčitke porabe števcev na žičnih omrežjih zahteval samo direktor in točno takrat, ko jih potrebuje, kar bi prihranilo veliko energije in bi bilo varnejše za izogibanje nadzoru in zagotavljanje zasebnosti prebivalcev, kot to zahteva zakon.

Predsednik Komisije je evropski zeleni dogovor postavil za glavno politično prednostno nalogo. Njegov cilj je zaščititi, ohraniti in povečati naravni kapital EU ter zaščititi zdravje in dobro počutje državljanov pred tveganji in vplivi, povezanimi z okoljem. Hkrati mora biti ta prehod pravičen in vključujoč. Na prvo mesto mora postaviti ljudi … [95]. Zatrjujemo, da so zdravje in zasebnost ljudi ter stabilnost okolja resno ogroženi, če bo strategija, ki jo sprejme EU za navidezno varčevanje z energijo, vseprisotna brezžična povezljivost, vključno s pametnimi števci. Kostoff et al. [96] opozarjajo, da učinki več virov niso bili upoštevani: niti 4G niti 5G nista bila preizkušena glede varnosti v verodostojnih scenarijih iz resničnega življenja. Zaskrbljujoče je, da številne študije, izvedene v bolj prijaznih okoljih, kažejo škodljive učinke tega sevanja (str. 35–36) ... Če dodamo še pomisleke iz resničnega življenja .... škodljivi učinki, povezani z brezžičnim sevanjem, se bistveno povečajo (str. 38–39).

Temeljne pravice - potrebna je nova politika


Zaradi povečane porabe energije, škode za ljudi in okolje ter morebitne zlorabe podatkov menimo, da trenutna politika EU hudo krši primarno pravo EU ter temeljne pravice državljanov in otrok [97]. Prav tako krši obljube EU o varčevanju z energijo in glavno prednostno nalogo Sveta EU: »zeleni dogovor«.

Tabela 1 povzema, kako je EU v zadnjem desetletju kršila lastne in mednarodne zakone ter ignorirala lastna naročena poročila. Prezrla je svojo obveznost fizične in duševne zaščite ljudi, zaščite otrok pred morebitnimi poškodbami in zagotavljanja varnih delovnih pogojev. EU je dala prednost priročnim brezžičnim povezavam pametnih števcev pred potrebo po zaščiti zasebnih podatkov ter potrebi po zaščiti teles in uma odraslih in otrok. Še naprej daje prednost brezžičnim tehnologijam kljub povečanju energetske obremenitve in obstoju varnih žičnih alternativ za varčevanje z energijo. Zanemarila je svoje obveznosti, da državljanom zagotovi informacije, ki jih potrebujejo za ozaveščeno odločitev o uporabi tehnologij. Poleg tega je EU odobrila testiranje mobilnih telefonov, ki ne odraža izpostavljenosti v resničnem življenju, in ni ustrezno ukrepala proti podjetjem, katerih telefoni kršijo smernice ICNIRP za izpostavljenost glave [67].

Vse te napake izvirajo iz tega, da je EU nelegitimno preložila svojo odgovornost na tri majhne odbore, ICNIRP, SCENIHR in SCHEER, ki jih sestavljajo isti ljudje, ki podpirajo interese industrije. Evropska unija je tako dovolila vedno višje ravni sevanja v okolje, ki so potencialno škodljive za ljudi, živali, žuželke in rastline. V nasprotju s pogodbo in zakoni EU uradniki EU dajejo prednost gospodarstvu namesto varovanju zdravja in okolja.

Da bi se izognili sodnim postopkom zaradi kršenja Pogodbe EU, EU GDPR, energetskih ciljev EU in zahtev glede varstva zdravja in okolja ter v imenu vseh državljanov EU pozivamo institucije EU, da takoj posvetijo pozornost poročilom, neodvisnim od industrije; kot je npr. poročilo Komisije za preučevanje okoljskih in zdravstvenih učinkov razvijajoče se tehnologije 5G Splošnemu sodišču v New Hampshiru [98] kot tudi segrevanja, ki so bila dana zunaj ICNIRP in SCHEER, kot je povzeto zgoraj. Nato sprejeti ukrepe za zagotovitev, da politika EU ščiti ne le pred kratkoročnim segrevanjem, temveč tudi pred vsemi dolgoročnimi biološkimi učinki; tj. z drastičnim zmanjšanjem izpostavljenosti rastlin, žuželk, živali in ljudi (zlasti otrok) brezžičnemu elektromagnetnemu sevanju.

To vključuje predvsem naslednje ukrepe:

- Politiko, ki temelji na znanosti in znanstvenikih, ki so resnično neodvisni od industrije;

- Ustanovitev znanstvenih odborov EU, ki so popolnoma neodvisni od industrije;

- Preklic Priporočila Sveta 1999/519/ES [9] in njegova nadomestitev z novim pravnim instrumentom, ki v celoti upošteva dolgoročne, netoplotne, biološke učinke brezžičnega elektromagnetnega polja, kot je poudarjeno v Resoluciji 1815 Sveta Evrope in številnih druga priporočila različnih mednarodnih upravnih organov in na stotine neodvisnih znanstvenikov;

- Drastično izostritev tako pomena kot uporabe previdnostnega načela za brezžično elektromagnetno sevanje, da bi dosegli smernice EU, ki so osredotočene na zdravje in okolje, pri čemer je glavna pozornost namenjena dobremu počutju ljudi, rastlin, žuželk in živali;

- Ponovna razlaga Direktive EU 2018/1972, da bo vključevala popolno zaščito ljudi, zlasti otrok, pred vsemi dolgoročnimi biološkimi učinki brezžičnega elektromagnetnega polja (ne le 6–30-minutno segrevanje), s čimer bo ta direktiva usklajena s primarno zakonodajo EU, temeljnimi pravicami in Nürnberškim Kodeksom [75].

- Določba, da mora biti prenos podatkov iz števcev komunalnih storitev (tj. vode, plina in elektrike) ustrezno ožičen in da so prenosi dovoljeni le, kadar so potrebni za izdajanje računov potrošnikom (največ enkrat na mesec).

K politiki EU, ki varuje zdravje in varčuje z energijo


EU mora spoštovati Listino EU o temeljnih pravicah [5] in primarno pravo EU, ki dosledno poudarjata pomen javnega zdravja in varstva okolja kot glavnega imperativa politike. Na podlagi pravilnega branja previdnostnega načela [99] in drugih načel zakonodaje EU prosimo EU, da uvede moratorij na uvedbo 5G, ker povzroča ogromno škodljivih dodatkov k obstoječemu planetarnemu elektromagnetnemu onesnaženju [26].

Potrebna je nova politika EU, ki v celoti upošteva dolgoročne, netoplotne biološke učinke. Za vzpostavitev takšne politike EU potrebuje nove odbore, ki jih sestavljajo usposobljeni znanstveniki, neodvisni od industrije, kot je Mednarodna komisija za biološke učinke EMP [14].

Nova politika EU bi morala upoštevati dolgoročno skupno sevanje in kompleksnost signala, vključno s polarizacijami in združevanjem impulzov iz vseh sočasno sevajočih brezžičnih merilnikov in druge brezžične opreme, na primer v stanovanjskih hišah. Celotno sevanje, ob upoštevanju ne samo srednjih vrednosti in segrevanja, temveč predvsem najbolj škodljivih agregacije impulzov, bi moralo temeljiti na novih, precej nižjih smernicah, ki so jih že predlagale štiri skupine resnično neodvisnih znanstvenikov iz industrije [22, 100], [ 101], [102]. Njihove smernice segajo od priporočil 0,1 μW/m2 Inštituta za gradbeno biologijo do 100 μW/m2 Sveta Evrope (op. 0,1W/m2). Zato vse skupine priporočajo mejne vrednosti izpostavljenosti, ki so precej strožje od industriji prijaznih smernic ICNIRP 10.000.000 μW/m2 (op. 10W/m2) ali 40.000.000 μW/m2. Nove smernice so nujne, če želimo, da ima zdravje prednost pred gospodarstvom, skladno z zakonodajo EU (8)

Zaključne opombe


Leta 2017 je bil objavljen članek o pomanjkanju pripravljenosti Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), da bi priznala zdravstvene učinke uporabe brezžičnih telefonov. Rečeno je bilo, da je WHO trd oreh [69]. Zdi se, da ta izjava zdaj velja za EU. Kljub vse večjemu številu dokazov o negativnih učinkih na zdravje ljudi, niso bili sprejeti nobeni ukrepi za zmanjšanje izpostavljenosti ali izobraževanje ljudi o tveganjih. Nasprotno, izpostavljenost okolja se je povečala [103]. Protesti in komentarji znanstvenih strokovnjakov in več organizacij, vključno z nevladnimi organizacijami (NVO), so bili prezrti. Namesto tega je EU upoštevala le mnenja peščice strokovnjakov, povezanih s Svetovno zdravstveno organizacijo (WHO), ICNIRP in SCHEER, ki so v navzkrižju interesov zaradi povezav z industrijo. Zato je vsako mnenje, ki ga ti "strokovnjaki" lahko podajo o brezžičnem elektromagnetnem polju in zdravju ljudi, pristransko. Nujno je, da nepristranske ocene tveganj opravijo strokovnjaki brez navzkrižja interesov. Kljub na tisoče znanstvenih poročil, ki dokazujejo škodljive učinke brezžičnega elektromagnetnega polja, je bilo vseh sedem pozivov, poslanih v EU od leta 2017, zanemarjenih. Ti pregledi so od EU zahtevali takojšnje ukrepanje v zvezi z njenimi pooblaščenimi odgovornostmi; tj. za zaščito ljudi in okolja namesto za spodbujanje interesov industrije.

Trenutni način delovanja EU je v neposrednem nasprotju s temelji, na katerih je bila zgrajena EU (glej tabelo 1). Z ohranjanjem svoje smeri podpiranja uvajanja 5G, 6G in pametnih števcev, ki ga vodi industrija, EU krši Konvencijo EU o človekovih pravicah [4], Listino EU o temeljnih pravicah [5], Pogodbo EU [64], in sodno prakso EU [104], [105], [106], ki se vsi strinjajo, da: Varovanje zdravja in okolja ima prednost pred ekonomskimi vidiki. Glede tega vprašanja se zdi, da je EU, poleg WHO, še en trd oreh.

Odgovarjajoči avtor: Rainer Nyberg, Fakulteta za izobraževanje in socialne študije Univerze Åbo Akademi, Fredsgatan 16 A35, 65100, Vasa, Finska, E-naslov: NRNyberg@abo.fi
Vir financiranja: Oceania Radiofrequency Scientific Advisory Association (ORSAA)