Članek

Odgovori na vprašanja glede 2. tira

2. Za koliko bo naložba v drugi tir povečala javni dolg države?
Objavljeno Dec 22, 2017

Najprej moramo ugotoviti, da se bo gradnja enega tira začela npr. leta 2020. Rok izgradnje je planiran šest let. Na osnovi tega lahko potrdimo, da bo enotirna povezava zgrajena do leta 2026. V kolikor bo vzporedno zgrajena še druga cev na treh odsekih, ki jo predstavljajo daljši tuneli bo zaključek gradnje vsaj dve leti kasneje, zaključek gradnje bo torej 2028.

Strošek osnovnega projekta vključuje javni dolg v višini 311 milijonov EUR. V to ceno ni všteta investicija v rekonstrukcijo obstoječega tira, ki je po predoceni okoli 200 milijonov EUR, dejansko pa bo najbrž potrebno 250 milijonov EUR.

V skladu z zakonom mora investicija upoštevati vse stroške, torej je del investicije tudi rekonstrukcija. V primeru, da bo pri predstavitvi polne cene strošek rekonstrukcije obstoječega tira izpadel, ima vsaka vlada odlična izhodišča za tožbe proti podjetjem, ki delujejo na tej investiciji oziroma tožbe proti odgovornim osebam. Če nobena vlada omenjenih postopkov ne bo začela, pomeni, da gre za nov dokaz o kontroliranem prehodu iz enega sistema v demokracijo, kjer so desni in levi povezani preko nočnih sestankov, rodbinskih ter (zavezi o molčečnosti kot sodelavci UDBE).

Torej bo javni dolg najmanj 311 milijonov EUR in 250 milijonov EUR, kar znese skupaj 561 milijonov v letu 2028. Podatek je pomemben zato, da vemo o katerih vrednostih govorimo.

Prebivalci Črnega Kala pa vse do Hrastovelj bodo imeli pravico, da imajo promet v sedanji gostoti še do leta 2028, oziroma v pol manjšem obsegu do leta 2033 na isti progi. Torej je vsaka beseda delegatov o kolesarski progi po obstoječi relaciji popolno »komisarsko« zavajanje in namerno ponavljanje laži.

Poudarjam, da projekt za rekonstrukcijo obstoječe proge v letu 2017 ni bil začet. Vsako onegavljenje s podatki, da se dela transformatorska postaja v Hrastovljah je zavajanje, saj je problem povečane kapacitete nosilnost spodnjega in zgornjega ustroja železniške proge. Po domače povedano: Vlak bo zgrmel v dolino zato, ker je obstoječa proga zgrajena mimo standardov in bi jo morali začeti sistematično obnavljati. Sistematično obnavljanje pa pomeni obnovo tira po kritičnih odsekih in ne po odsekih.

Dr. Jože Duhovnik

20.12.2017 ( na dan podpisa pogodbe za pripravljalna dela)