Članek

Kako je z lokacijo vodnih virov

Ob nesrečah lahko prepoznamo neprimerno projektiranje in odločitve politike.

Zadnja nesreča iztirjenja vagonov v Hrastovljah je lep dokaz posiljevanja politike pri umeščanju objektov v prostor in s koketiranjem »stroke« oblasti zato, da izvajajo projekte, ki dolgoročno uničujejo prosta sredstva države za razvoj.

Objavljeno Jul 02, 2019

Zadnja nesreča iztirjenja vagonov v Hrastovljah je lep dokaz posiljevanja politike pri umeščanju objektov v prostor in s koketiranjem »stroke« oblasti zato, da izvajajo projekte, ki dolgoročno uničujejo prosta sredstva države za razvoj.


Ob poslušanju tov. Meseca, da se mora sedaj Vlada RS g. Šarca odločati o tem da se TEŠ 6 zapre do leta 2030 potrjuje dejstvo, da se nekdo stalno in zavestno dela norca iz proračunskih sredstev, tako ali drugače. Isti projektanti, ki so pisali neresnice o količinah premoga (vključno s politiki Šaleškega lobija - Velenje) nas bodo sedaj prepričevali, kako je to modra politika. Še huje, isti projektanti služijo v senci kot proizvajalci sedaj pri projektu drugi tir. Povsem razumljivo je zakaj tako hitijo in nas državljane posiljujejo z neprimernimi rešitvami.

Nesreče pri iztirjenju vlakov na relaciji Koper Divača so PROJEKTIRANE in izvedene zavestno ob vseh soglasjih raznih agencij in strokovnjakov na tak ali drugačen način. Trditev, da vladna trasa enotirne proge drugega tira izkazuje povečano varnost vodnih virov je samo eno sprenevedanje politikov, ki ne želijo razumeti in bojim se da ne zastopijo problema. Zaradi buldožerske taktike ministrice za infrastrukturo bodo projektanti in gradbeni izvajalci kot zveste oprode izgradili neprimeren objekt z lažnivimi argumenti. Torej na enak način, kot je bilo v letu 2010 dovolj premoga po »strokovnih« zagotovil, sedaj v letu 20’18 pa se pogovarjamo o tem, da je premoga v naslednjih letih premalo oziroma ga bomo uvažali. Torej je beseda plačanih dežurnih »strokovnjakov« vedno in ob vsakem vremenu za politiko merodajna. Bombardiranje z raznimi PR strokovnjaki pa samo dokazuje lažnivost v vsej globini in obliki.


Zakaj tako poudarjanje trditev raznih strokovnjakov? Zato, ker je stanje pri odločanju v politiki odvisna od njih. Pri tem pa politika, ki govori o prepotrebnem sožitju slovenskega naroda brez usmiljenja ne samo ločuje, temveč javno naslavlja strokovnjake po njihovem občutku, kdo je naš in kdo je vaš. Pri projektu TEŠ 6 in tudi drugih je bilo to izkazano in dokazano.


Na primeru drugega tira prav sedaj ob tej nesreči politika zavestno zavaja na podlagi mnenj »strokovnjakov«, ki jih uporabijo za dnevne namene, nikakor pa niso sposobni argumentirane razprave.


Ker so slike in načrti po sporočilni vrednosti najbolj primerni si oglejmo problem vodonosnih virov na trasi železniške povezave Koper- Divača.

				Zelena barva prikazuje umeščenost obstoječega tira glede na lokacije vodnih virov.

Zelena barva prikazuje umeščenost obstoječega tira glede na lokacije vodnih virov.

Rdeča barva prikazuje dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov. Umeščenost enotirne proge projekta Drugi tir je predstavljena v rumeni barvi.

Projekt dvotirne proge je predstavljen v rdeči barvi.

Obstoječa proga ima odmike od vodnih virov med 183m do 2621 m, kjer je nesreča nastala.

Projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira ima odmike 1298 m od potencialnih površinskih virov in neposredno preseka v tunelih podzemeljske vodonosnike. To pomeni, da je pričakovana škoda pri analizi rizikov lahko izražena kot nepsredno plačilo Italiji za nepopravljivo škodo pri onesnaženju vodnih virov. Povzročeno škodo sosednji državi Italiji bo seveda plačala država Slovenija ali kar slovenski davkoplačevalci. Da take škode Slovenija ne bo plačala, ker so naši pravniki tako sposobni, je tretja neverjetna laž in zamegljevanje problema sedanje politike.


Predlog Strokovne skupine v rdeči barvi pa gre prav po tako imenovani suhi strugi (ki jo vsi poznajo od domačinov do strokovnjakov (ki ne jecljajo, pa ne zaradi govorne napake ampak zaradi neznanja). Oddaljenost od katerekoli vira pa je najmanj 1765 do 2158m. Obe razdalji sta večji od največje pri obeh trasah. Kar pomeni, da je projekt dvotirne proge skrbno načrtovan in upošteva optimalno umestitev v prostoru.


Če takih argumentov ne želi nobeden slušati, če se vsi zeleni nočejo več ukvarjati z železniško povezavo Koper – Divača to samo pomeni zlizanost politike in proklamatorjev zaščite okolje do take mere, da je vsaka diskusija sistematično umaknjena iz javnega diskurza. Zakaj tako? Odgovor je jasen argumenti so tako jasno v prednosti sprembe trase da bi vsi argumenti stroke bili predstavljeni v pravi obliki.


Lažnivo predstavljanje čeka za 109 mil EUR, ob slovesu obupane komisarke ga. Bulčeve. Norenje mimo varstvenih ukrepov pri izgradnji dovoznih cest, tišina različnih predstavnikov Zelenih Slovenije pa samo doakz več o zlizanosti politike za skupno zavajanje državljanov ter predvsem uničevanje ekonomskega potenciala države Slovenije.


Prof. dr. Jože Duhovnik

Iščete izvajalca za tisti mostiček? Evo enega! Sicer nima referenc po vaših merilih a kot kaže mu gre dobro :-)) https://youtu.be/4HenEHFjKJg

PP

Na hitro sem pregledal nov zbornik Dvotirna proga Koper - Kozina - Divača. Dr. Duhovnik in g. Gunde se bosta morala uskladiti glede nadmorskih višin začetka in konca najdaljšega viadukta. Sicer pa čestitke za predlog novega daleč najdaljšega, najvišjega in najbolj strmega viadukta v Sloveniji. Za primerjavo: Črni Kal: dolžina 1065 m, višina 95 m. Predlagani viadukt 2 (Brdo): dolžina 2640 m, višina 145 m, nagib 34,5 promilov. V tabeli Investicijska ocena stroškov viadukt 1 (Dekani, 1420m) sploh ni naveden, pri postavki viadukt do 2200 m pa je treba upoštevati, da bo viadukt dolg 2640m in je navedena ocena nerealna. In ko bo pihnila burja... In to vse ugotovim med jutranjo kavo, kaj bo šele, ko bo nekdo zares pregledal ta izdelek. https://www.casnik.si/wp-content/uploads/2019/08/zbornik-celota-notranjost.pdf

Kako napreduje izvlečni tir in kaj bo v resnici pomenil?

AP

Neumnostim in zavajanjem pa še ni konec. Rižanski vodovod zatrjuje, da je omejil črpanje vode in uvedel redukcijo zato, ker bi lahko prišlo do kontaminacije s kerozinom. Najprej je potrebno vedeti, da že dolga leta Rižanski vodovod nima zadostnih kapacaitet, da bi zadostil porabi v letni sezoni. Pomanjkanje vode je stalnica, zato je izgovor , da vode primanjkuje zaradi kerozina , navadna laž. Z zmanjšanjem črpanja lahko res nekoliko zmanjšamo hitrost podtalnice, a kontaminacije ne bi mogli preprečiti, saj bi prej ali slej prišel kerozin v zajetje . Torej še ena naumna odločitev.

PP

Eh, brez veze. Tebe je treba v muzej zaklenit, da nam kdo ne ukrade takega narodnega zaklada.

AP

Vrtine potrjujejo mojo trditev. Kljub temu, da so jih kar nekaj naredili, niso zasledili kerozina. Uopam, da je to jasno tudi vama. To pa bi lahko ugotovili tudi brez vrtanja. Takoj po nesreči so odstranili nekaj sto kubikov materiala. Če bi pazliveje odstranjevali material in že takrat analizirali, bi ugotovili, koliko globoko je penetriral kerozin, če sploh je. Tega niso storili, amapak so brezglavo odstranjevali material. Ko ni bilo dovolj odkopanega, so naročili še dodatno odstranitev, saj plačilo ni vprašljivo. Ko to ni bilo dovolj, so si izmislili še vrtanje. To je vesekakor zapravljanje denarja. Ob številnih strokovnjakih in poznavalcih geologije krasa, so se s problemom ukvarjali šarlatani, kar za stroko ni ravno pohvalna ugotovitev.

PP

Eh, Anki, sovraštvo do trenutne oblasti ti je zameglilo presojo. Jame so v tunelu, pojdi pogledat, če ne verjameš. V medijih piše, da sodelujejo strokovnjaki Geološkega zavoda Slovenije. Kaj bi še rad, razen da ti ne paše 2. tir?

#14 *anki p. V kolikor bi bila proga na glini bi tvojim "trditvam" pritrdil. Kras je kamen pesek razpoke jame.....

AP

V območju železniške proge prav gotovo ni nobene kraške jame. Vsaj ne na površju, saj bi to odkrile geološke raziskave, pa tudi gradnja proge. Na območju, kjer se je izlil kerozin , prav gotovo ni nič takšnega, kar bi lahko povzročilo ponikanje kerozina v globino. Specializirani geologi, bi lahko podali svoje mnenje. Teh na kraju nesreče ni bilo, zato upravičeno trdim, da so se s ponikanjem ukvarjali šarlatani, ki so naročali ukrepe in prevaranti, ki so ukrepe izvajali, saj so pri tem lepo zaslužili. Ob enem je potekala propagandana akcija za izgradnjo 2. tira Vse skupaj pa kaže, da stroka v Sloveniji ne pride do besede in da Slovenijo vodijo šarlatani. Posledice so pa vidne na vsakem koraku.

PP

Anki, si bil kdaj v kakšni kraški luknji? Če bi bil, bi vedel, da so zakonitosti pretakanja tam čisto drugačne, kot v kakšnih prodovih in peskih. Najprej to poštudiraj, in poguglaj "izlitje pri Obrovu" potem pa se ponovno oglasi. OK?

AP

Kar sem izvedel o nesreči, je poročala RTV. Poročil je biilo mnogo in tudi tistih, ki so poleg novinarjev poročali o nesreči in saniranju stanja. Med vsemi nisem zasledil niti enega strokovnjaka, ki bi lahko kompetentno opisal stanje na terenu in usmeril izvajalce na pravilno postopanje. Znano je, da so že ped mnogimi leti v Nemčiji izvajali poizkuse, kolko globoko penetrirajo razne strupene in nevarne snovi v različne vrste tal. Poizkusi so pokazali, da je penetracija odvisna od sestave tal in seveda od vsikoznosti tekočin. Pakazalo se je, da poteka penetracija polčasi. Benzini med katere sodi kerozin, pa zelo hito hlapijo in skorajda ne penetrirajo. Iz študije bi lahko izvedeli, da v tako kratkem času, kot je potekel od izlitja , pa do vrtanja, je popolnoma nemogoče, da bi kerozin penetriral tako globoko. Se pravi, da so bila vrtanja zaman, a ne zastonj. Vrtalci so pač izkoristili nevednost naročnikov, "strokovnjakov", ki so vrtanja naročali. Kolikor je bilo iz poročil razvidno je "strokovjake" vodila gospa Liljana Kozlović sicer VD.a vseno s polnimi pooblastili direktorica. Ta tovaršica je začela političn kariero in odskočila v vrh politike iz mesta referentke upravne enote v Kopru. Takrat se je ukvarjala z izdajanji pasošev. Med kratko in intenzivno politično kariero pa si je očitno pridobila strokovno znanje za reševenje izlitja kerozina. Ali se sploh zavedamo kakšni šarlatani vodijo to državo in kolikšno škodo nam povzročajo? V vsem času od prvega poročanja o nesreči, pa do danes še nisem zasledil izjave kakšnega kompetentnega geologa, ki je specialist za podtalne vode. Pa jih je v Sloveniji kar nekaj.

*anki polajnko Presenečaš, da negiraš vse strokovnjake, ki se ukvarjajo s kerozinom in so iz državnih ustanov. Po tvojem mnenju so prevaranti in šarlatani. hm :-o O elektru napajanju bi res rad vedel kako so se odločili, če so se že :-( ?

AP

Kraval on izlitju kerozina se umirja. Lahko pa smo si ogledali kakšni šarlatani vodijo državo in kako preprosto jih lahko nategujejo spretni prevaranti. Kerozin je benzin, ki je hlapljiv. Večina kerozina je ob izltju izhlapela. Manjši del je omočil okoljno zemljišče. Najverjetneje ni prodrl v zemljino več kot nekaj centimetrov. Največ na območju posteljice železniškega tira. Ta del so tako in tako preventivno zamenjali in omočen material, odpeljali. Prav nobene nevarnosti ni moglo biti za črpališča, ki se nahajajo kar precej daleč od proge. Geoloških razmer sicer ne poznam, lahko pa sklepam da se nahaja vodonosni sloj vsaj 10 metrov pod površjem. Zaradi razdalje in globine kerozin niti slučajno ne more prodreti do podtalnice, še manj verjetno pa je, da bi dosegel črpališče. Popolna brezbrižnost sicer ni na mestu, pretiravanje, k smo mu bil priča, pa govori o tem, da je celotni šou bil uprizorjen z namenom. Najprej so piskrček pristavili tisti, ki zo zahtevali odstranitev omočene zemlje. Ukrep je bil pretitan. Potem so se obogatili v laboratoriju, ki je analiziral vodo in praktično ni mogel zaznati prisotnost kerozina. Še večja neumnost pa je vrtanje in iskanje kerozina z vrtinami. Kerozin v nobenem primeru ni mogel penetrirati tako globoko, da bi ga bilo potrebno iskati z vrtanjem. Pri vrtanju so pač zaslužili vrtalci, denar za vrtanje pa je bi vržen skozi okno. Druga večja prevara pa je bila nesporna reklama z nujnost izgradnje 2. tira. Strokovnjaki so pokazali, da je že na obsotoječem tiru možno z zamenjavo enosmernega električnega pogona na izmeničnega povečati kapaciteto proge za vsaj 30%. Razen tega omogoča izmenični tok rekuperacijo, se pravi da pri vožni kompozicij po klancu navzdol elektromotorj zavirajo kompozicijo, hkrati pa proizvajajo elektriko, kar pomeni tudi varčevanje elektrike in pred vsem zavornih oblog in koles. Razen tega pa se bistveno zmanjša nevarnost požarov. Mimogrede ,, če na novozgrajenem 2. tiru ne bo uveden elektropogon z izmeničnim tokom bodo vse negativnosti enosmernega toka prenešene na novi tir, kar pomeni, da pišem to repliko na računalniku in si svetim s pertrolejko.

#4 - # 5 Tudi v primeru odvodnjavanja bi bila voda speljana v tla izven predora, mar ne :-(

PP

Mora imeti odvodnjavanje.... Pa ga nima, pojdi si pogledat. Tudi predvkop nima odvodnjavanja. Kar priteče iz stropa tunela gre v tampon in v skalo (razpoke). Tako je to in nič drugače.

AP

Poročila govorijo, da je do iztirjenja prišlo v tunelu. Tunel mora imeti odvodnjavanje, torej jarek z odtok vode, saj prav takšen, kot je ta na progi nima betonske obloge, ki bi preprečvala vdor vode skozi kaloto. Vsak tunel ima predukop, saj skorajda ni slučaja, da bi se trasa zaletele v vertikalno steno. Torej tudi ta tunel v katerem je prišlo do iztirjenja vagonov ima predukop. To je dobro vidno iz slik, ki so prikazovale nesrečo. Torej tudi predukop ima odvodne jarke, ki so glede na dolžibno zadostni, da lahko ujamejo večino izlitega kerozina. In potem velja približna ocena, da je večji del kerozina izhlapela, nekaj se ga je ujelo v odvodne jarke in nekaj ga je ppenetriralo v zemljo. Previdnost ni od več, vendar pretiravati pa tudi ni potrebno. In v danem primeru je bilo pretiravanja preveč. Vse skupaj pa je bilo namenjeno izsiljevanju potratne investicije 2. tira, kjer si bodo nekateri napolnili žepe na naš račun.

PP

Anki Polajnko, ti pa zgleda veš tudi, kdaj je nastalo vesolje. Da je 10 kubikov kerozina kar tako izhlapelo, je malo verjetno. Tam ni nobenega odvodnega kanala - kar se zlije, gre v tla. A si sploh bila v tunelu? Če ne, si pojdi pogledat. V njem še oboka ni narejenega. Vodni viri niso ogroženi... Saj bi želel, da imaš prav, ampak žal nimaš.

AP

Publiciteta, ki je bila dana železniški nesreči, je bila v glavnem namenjena podpori izgradnje 2. tira.Nesreča je sicer povzročila težave, vendar je opzano pretiravanje. Če bi se nesreča zgodlila recimo na kakšni podobni lokaciji, kjer poteka proga v bližini pomembnega vodnega zajetja, bi bla pozornost bistveno manjša. Kot vemo je kerozin zelo hlapljiv in ga večina izhlapi preden začne penetrirati v zemljo. Razen tega je ob železnici speljan odvodni kanal, ki zajema meteorno vodo, v danem primeru pa je to bil kerozin. Prav gotovo ga je večina izhlapela del so ga prestegli in izčrpali, manjši del pa je penetriral v zemljo. Vodni viri niso ogroženi. Je pa nabijanje povzročilo preplah, ki je omogočil laboratoriju dober zaslužek. Prav tako so se omastili tisti, ki so izkopali kontaminirano zemljino in jo nadomestili z drugo. Največji dobitniki pa so graditelji 2. tira, ki jim je jasno ukazano: zgradite 2. tir čim prej, pa naj stane, kolikor hoče. Železniška nesreča je tako odprla kaso in tisti, ki so blizu nje, si bodo napolnili žepe, nesposobna ministica, pa se bo uvrstila med najpriljubljenejše poltike v Sloveniji.

PP

Uh, ah kar neko nakladanje, te razdalje v kraškem svetu meriti je brez veze. Površinska zajetja pri Ocizli niso kaj dosti povezana s spodaj ležečim tunelom. Trasa projekt strokovnjakov gre ravno nad glavnimi dovodi za Rižano iz Brkinov. Kar bo šlo tam notri gre v podzemlje in v Rižano, tukaj ni kaj za debatirat. Vladna trasa je vseeno odmaknjena od glavnih dotokov, seveda je tudi tu tveganje ampak precej manjše.