Nad najnovejšo spremembo Zakona o političnih strankah, ki jo je sprejel Državni zbor (v odhajanju!) na svoji 69. izredni seji, dne 11.6.2014 (ZPols-F), smo vsi, tako strokovna kot tudi laična javnost, upravičeno presenečeni. Predlog spremembe zakona je sicer zaradi manjših tehničnih popravkov predlagala Vlada, vendar pa so se žal neprimerna dopolnila sprejela na predlog poslancev (amandmajem oziroma spremembi je na seji odbora nasprotovala samo poslanska skupina DL), z vloženimi in v nadaljevanju sprejetimi amandmaji na seji Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo v DZ. Zakon (z dopolnili poslancev) je bil tako rekoč sprejet v dveh dneh, saj je bila seja matičnega odbora, na kateri so bila sprejeta dopolnila k zakonu, sklicana dan pred izredno sejo državnega zbora. Presenečenje je toliko večje, ker se vse to dogaja v predvolilnem času. Več o dogajanju si lahko preberete v poročilu odbora v DZ na: http://imss.dz-rs.si/imis/5b710f9bc3c872f62a35.pdf. Postavlja se nam resno vprašanje o razlogih za zadnje spremembe, saj je bila zakonodaja v decembru lanskega leta sprejemljiva za večino poslancev in sprejeta po rednem postopku v Državnem zboru. Naj spomnim, da je Slovenija po več kot 6 letih končno upoštevala priporočila GRECO glede zakonodaje o političnih strankah in uvedla dodatnih mehanizmov za večjo transparentnost poslovanja političnih strank in za preprečevanje korupcije. Med drugim je bila uvedena prepoved financiranja političnih strank s strani pravnih oseb. Zakon je na predlog ministra dr. Gregorja Viranta določila vlada in ga posredovala v Državni zbor. Kaj se je od decembra lani spremenilo? Zakaj je bilo potrebno (pred volitvami) urgentno spremeniti zakonodajo? : Zakaj je bilo potrebno občutno znižanje sankcij za prekrške v primeru ko politične stranke kršijo zakonodajo? Zakaj je za politične stranke postalo nesprejemljivo določilo, da se donacije plačujejo preko transakcijskih računov (zgornja meja gotovinskega poslovanja oziroma doniranja v gotovini se je dvignila iz 50 na 420 evrov) in na koncu najbolj pomembno, zakaj je treba po novem strankam dovoliti, da prosto razpolagajo z nedovoljenimi oziroma prepovedanimi sredstvi (političnim strankam praktično ni treba skrbeti za nedovoljena plačila, ker jim denarja ne bo treba takoj vrniti oziroma go bodo vrnilili samo v primeru, če bo to ugotovil revizor). Pa se na koncu še vprašajmo zakaj takšno nezaupanje v politiko?
Jul 04, 2014