Članek
Piškotki takšni in drugačni.
Objavljeno Jan 14, 2022

Piškotki v omenjanem primeru so majhne besedilne datoteke, ki se uporabljajo za sledenje
uporabnikom, ki si ogledujejo vsebine internetnih strani.
Kampanja proti tem oblikam sledenja se vleče že vrsto let. Kljub temu empirične študija
kažejo, da večina zahtev na internetu preko pojavnih oken, kjer posameznik »prostovoljno«
privoli v sledenje preko piškotkov, kršijo zakone EU o zasebnosti.
Tako so pri Googlu natančno pred letom dni obljubili, da bodo omejil število oglaševalskih
piškotkov na spletnih mestih. To se seveda nanaša na uporabnike brskalnika Chrome.
Ali po letu dni lahko rečemo, da Google izpolnjuje svojo dano obljubo in zmanjšuje število
piškotkov, kar so poimenovali drobljenje piškotov.
Ta obljuba ni nastala kot spontana potreba po varstvu podatkov uporabnikov pač pa kot
odziv na zahteve pri nadzoru in nove zakonske regulative, ki zahteva nadzor nad
zasebnostjo posameznika.
Google sedaj nakazuje, da se je v to podal prostovoljno a vemo, da je to posledica ali
odgovor na preiskavo irskega preiskovalnega organa za varstvo zasebnosti. Zahteva je
temeljila na vsebini prikazanih oglasov uporabniku, ki komaj odpre neko spletno stran
in ne ve ali bo v njej našel odgovor na svojo poizvedbo. Oglasi pa so pogosto rezultat
predhodnih iskanj po drugih spletnih straneh.
Ta tako imenovana obljuba je bila dana za dve leti, torej smo sedaj na polovici tega
obdobja in kakšni so rezultati. Otipljivih rezultatov, kot uporabnik interneta, še ne vidim.
Kaj pa vi?
Googlov direktor inženiringa Chrome Justin Schuh, je v objavi zapisal:
"Uporabniki zahtevajo večjo zasebnost in boljši vpogled nad tem kako se preko piškotkov
pridobljeni podatki uporabljajo ali zlorabljajo. Spletno okolje, se po njegovem zapisu,
mora prilagajati zahtevam uporabnikov, tako da ponudnik izpolni zahteve, ki jih izrazi
večina.
Piškotke lahko delimo na lastne in piškotke drugih (tretjih, četrtih…)oseb.
Lastni piškotki so tisti, ki jih lastnik ali upravljavec spletne strani prostovoljno pridobi
in jih uporablja za analizo dogajanja na svoji spletni strani in jih torej ne deli z drugimi
(tretjimi, četrtimi) lastniki ali upravljavci spletnih strani.
Tamu konceptu naj bi sledili tudi drugi veliki igralci virtualnega sveta, kot so Apple,
Microsoft in Mozilla.