5.člen zakona govori o predmetih skupnega dela splošne mature.Predlagali smo amandma, ki bi bil nedvoumen v rešitvi, da je kot predmet skupnega dela splošne mature za pripadnike italijanske oziroma madžarske narodne skupnosti na območjih, kjer narodni skupnosti živita italijanšćina oziroma madžarščina. Žal to ni bilo sprejeto. To pa bo imelo za posledico, da bo na območjih, kjer živita italijanska oziroma madžarska narodna skupnost tudi kandidat za maturo slovenske narodnosti namesto slovenščine lahko izbral italijanščino oziroma madžarščino. Iz teksta zakona v prvi obravnavi pa je jasno razvidno, da to ni bil namen zakonodajalca : "Predmeti skupnega dela mature so_ slovenski jezik in književnost, na območjih, kjer živita italijanska oziroma madžarska narodna skupnost, pa za pripadnike teh skupnosti italijanski jezik in književnost oziroma madžarski jezik in kjniževnost,..." Vlada je predlagala drugačno dikcijo v nasprotju z določbami poslovnika, saj jo k taki rešitvi ni zavezovalo nobeno stališče Državnega zbora v prvi obravnavi.
31.člen govori o ocenjevanju znanja.Z amandmajem smo predlagali rešitev, da "praktični del maturitetnega izpita ne predstavlja manj kot 40 odstotkov ocene celotnega maturitetnega izpita". S tem smo želeli doseči rešitev, da se v oceno vključuje večji delež tistih načinov preverjanja znanja, ki v večji meri omogočajo celostni pristop k znanju. Z našim amandmajem smo sledili stališču Državnega zbora v prvi obravnavi, da naj predlagatelj v predlogu zakona vgradi določbe, ki bodo zagotavljale take načine preverjanja znanja, ki bodo omogočile celostni pristop preverjanja znanja. Obžalujemo, da se je ponovno brez poglobljene vsebinske razprave zavrnila možnost, da se omogoči bolj celostno in pravično preverjanje znanja. Tako ostaja dosedanja praksa fragmentalnega pristopa z nalogami objektivnega tipa, ki pa je velikokrat krivična.
Zaradi določb novega poslovnika tudi v razpravi na plenumu oziroma na seji Državnega zbora ne bo več mogoče vložiti amandmajev. Ocenjujemo, da je to zelo slaba popotnica za spremenjeni zakon o maturi. V okviru strkovne skupine za šolstvo pri SLS pa bomo pripravili amandmaje k tistim členom, kjer je to poslovniško možno.