V nadaljevanju se je poslanec Stanislav Brenčič tematike lotil bolj vsebinsko, tudi v vlogi predsednika matičnega delovnega telesa, kateremu je predmetnost tega zakona dodeljena. »Smatrali smo, da je potrebno slovenski javnosti predstaviti pogled SLS in naše poslanske skupine in tudi moj pogled kot predsednika tega odbora. Menimo, tako kot se Slovenska ljudska stranka vse skozi poglablja v temeljni odnos do vprašanja, ki ga razrešuje ta zakon, da je potrebno z vsebino tega zakona nadaljevati. Ampak vsebina kot vladna komisija pripravlja glede reševanja prekritih grobišč. Vlada je to vsebino povzela v svoje amandmaje in praktično zapisala z amandmaji vsebino zakona. Mi to vsebino skozi vso to dosedanjo proceduro podpiramo in to želimo storiti tudi v naprej. To pa prav gotovo zaradi našega strpnega odnosa do pretekle zgodovine in dejstva da smo mi ki smo tukaj del slovenske državne politike in prav je da razrešimo temo ki jo nekako nebi smeli puščati zanamcem. To pa iz sledečih vzrokov. Na odgovoren in kvaliteten način končno pokopljemo mrtve ki so zaradi različnih vzrokov smrti tako ranljivo zaznamovali našo družbo in na civiliziran način poskrbimo tudi za vzdrževanje in obnavljanje grobišč. Sprejeta vsebina predvsem v 2., 3., 4. in 13. členu, ki jo prinaša amandmajski predlog zakona lahko dolgoročno in na zelo civiliziran in nediskriminitoren način prispeva največ kar lahko prispevamo k narodovi pomiritvi. Lahko rečemo, da se spravimo na zelo odgovoren in strpen način. S tem zakonom in še posebej za celo vrsto novih členov, ki jih prinašajo amandmaji vlade se vzpostavi civiliziran pristop k urejevanju teh grobišč. Potrebno je povedat, da proračun države za leto 2003 in 2004 že prinaša potrebna sredstva ki nekako izhajajo iz temelja tega zakona in bodo v ta namen uvrščena. In nenazadnje v Slovenski ljudski stranki trdimo, da je Državni zbor RS tisto politično telo naše države ki mora preseči družbena in ideološka nasprotja ali bolje rečeno »Razdvajanje pogreza skupno dobro.«
Predlog zakona za drugo obravnavo je ostal na plenarnem odločanju, ko je ta predlog že prvenstveno amandmajski. Po novem poslovniku seveda ta zakon začne teči v drugi obravnavi s tem da se prva obravnava ne more več opraviti ker je bila že opravljena. Predlagatelji teksta ne morejo več umaknit, amandmaji so brez predmetni. Želimo da zakon končamo, da opravimo z zakonom predvsem s to vsebino ki jo ima zakon v odličnosti amandmajev ki jo je predlagala vlada nadaljuje zato mislim da je potrebno sledeče in to bomo v Slovenski ljudski stranki oz. naši poslanski skupini tudi napravili. Kot prvo je potrebno ugotoviti da smo si ob dopolnjeni koaliciji koalicijske pogodbe zadali tudi v 8. točki, da bomo zakon o vojnih grobiščih tudi prioritetno reševali in ga tudi rešili. Kot drugo bomo sedaj apelirali na predsednika državnega zbora da v najkrajšem času skliče posvet vseh parlamentarnih poslanskih skupin seveda za soudeležbo tudi vladne komisije ki nekako vsebinsko pripravlja predlog. Ta pogovor je predsednik državnega zbora nekako dolžan opravit. Če želi svoje obljube, ki jih je že takrat v septembru dal izpolniti. Tretjič podali bomo zahtevo o razširjenem koalicijskem sestanku vladne koalicije na katerem bi tako kot si mi želimo dosegli dogovor, da koalicijske stranke povzamejo amandmaje ki jih je v prvotnem izteku pred porušitvijo poslovnika predlagala vlada kot predlagatelj. Mi smo v naši stranki tudi pripravljeni da nekako najbolj sporno določilo v 13. členu da naziv revolucije zamenjamo z tistim bolj upravičenim nazivom na katerem temelju tudi temelji potreba po tem zakonu to je z revolucionarnem nasilju. To je bilo nekako že predloženo na obravnavi predloga zakona ampak takrat nismo uspeli ne glede na to da je takrat Združena zveza borcev s tem soglašalo. V kolikor koalicijske partnerice ne bo pripravljena prevzet teh amandmajev bo te amandmaje povzela naša poslanska skupina in jih bomo tudi ponudili v razpravo na matičnem delovnem telesu. In kot zadnje na prvem kolegiju ki bo ponovno opredeljeval končni dnevni red zasedanja za april bomo zahtevali uvrstitev predloga zakona s tem pa tudi izpostavili, da jaz kot predsednik matičnega delovnega telesa takoj skličem delovno telo in zakon pripravimo za plenarno odločanje v aprilu. Smatramo, da je potrebno predlog zakona sprejeti v prvem polletju tudi zaradi potrebe da v proračunu kot sem že povedal da namenjena sredstva na temelju pravnih rešitev ta sredstva porabimo že letos. In kot drugo sedaj je tisti optimalni čas ker smo politično in tudi moralno dovolj zrela družba da s tem zakonom opravimo. Če želimo da ne zaidemo za politično temo tega zakona v zopet čas ki bo bolj sporen glede na pristnost razprav to je v drugo leto moramo na vsak način ta zakon spraviti pod streho takoj po počitnicah. Mi v naši poslanski skupini si želimo, da bi v parlamentu nekako prevladala modrost da bi zakon nadaljeval svoje poslanstvo in sprejemanja takoj na aprilski seji. Jaz sem prepričan da v kolikor se je vsebinski pristop vlade v tem zadnjem delu zastavljenega štiri letnega mandata v prejšnji vladi ohranil potem tudi sedanji predsednik vlade nekako moralno in tudi vsebinsko odgovoren da pristopi k nadaljevanju že izrečenih ali realizaciji že zastavljenih obljub v prejšnji vladi in da se v vsebini ki je en izredno dober spravni doprinos k umiritvi naše družbe tudi sprejme. Mi bomo vsekakor zastavili nekatere aktivnosti in prizadevanja da se z zakonom nadaljuje. Jaz osebno pa še dodatno tudi pri vodenju seje na kateri bomo v matičnem delovnem telesu predlog zakona tudi pripravil.« je povedal poslanec Brenčič.