V SLS podprli predlog sprememb proračuna za leto 2003
SLS Slovenska ljudska stranka

Četrtek, 12. December 2002 ob 23:00

Dejstvo, da vlada predlaga predlog sprememb proračuna za leto 2003, nas ne preseneča. Najprej zato, ker ko smo se odločili, da bo slovenska država imela dveletni proračun, je bila s tem že implicitno sprejeta tudi odločitev, da bo ob tem potrebno prilagajati izhodišča, predvsem na strani proračunskih virov. Istočasno pa tudi na strani proračunskih izdatkov novo nastajajočim makroekonomskim pogojem. In še posebej splošnemu stanju gospodarstva.


V Slovenski ljudski stranki kot vladni stranki, bomo še naprej podpirali vlado v tistih prizadevanjih za pokritje oziroma sestavo državnega proračuna, ki bo temeljil tudi na nekaterih predlaganih predpostavkah tekočega zadolževanja. Danes je bil mag. Rop prav pri tej točki zelo jasen in je povedal točne ali če hočete trde številke o netu zadolževanju države in še posebej o dodatnem zadolževanju. Zelo pomembno pa je vprašanje, kakšne so predpostavke tekočega zadolževanja. Istočasno bomo pa v Slovenski ljudski stranki še naprej predlagali in tudi podpirali nekatere ukrepe, ki so bili na našem nastopu na tem mestu že predlagani ob sprejemu rebalansa proračuna za leto 2000.


Slovenske javne finance, v tem okviru tudi zdravstvena in pokojninska blagajna, so v takem stanju, da je potrebna njihova reforma. Takšna reforma pa ne bo možna brez konsistentnega gospodarskega programa, ki bo zagotovil učinkovito uporabo proračuna. V postavkah_ nakup in gradnja osnovnih sredstev in investicijski transferji -, kot je povedal mag. Rop, bo za leto 2003 znašal 155,5 milijard slovenskih tolarjev, kar pomeni 16,9% rast glede na obseg sredstev v letošnjem letu, ter spodbude za stanovanjske gradnje, ki se bodo v letu 2003 povišale za skoraj 40%, in se bodo v naslednjih letih še poviševale in mi to podpiramo!!! V teh dveh postavkah_ nakup in gradnja osnovnih sredstev in v postavki stanovanjske gradnje je pravzaprav skrita osnovna skrivnost slovenske gospodarske rasti. Mi se strinjamo, da gospodarstvo potrebuje obsežna proračunska sredstva za novo gospodarsko rast, smo pa prepričani, da njihova sedanja lokacija ni v celoti korektna, kajti temelji na ohranjanju sedanjih gospodarskih subjektov in ne povzroča nujnega nadaljevanja prestrukturiranja podjetij. Kateri so osnovni obrisi, kot jih vidimo v Slovenski ljudski stranki pri nekaterih nujno potrebnih reformah?


Potrebno je, da se nadaljuje reforma pokojninskega sistema, ki se je pričela pred štirimi leti, bila je delna, sledila je načelu postopnosti, toda slovenske javne finance terjajo, da se nadaljuje.


"Reforma financiranja zdravstva." Zavedamo se, da je zdravstvo praktično najobčutljivejših sistemov. Njegovo delovanje najbolj neposredno prizadene vse državljanke in državljane v takih in drugačnih okoliščinah. Zapleteno finančno stanje v zdravstvu povzroča upravičeno skrb tako med prebivalstvom kot med zaposlenimi v zdravstvenih organizacijah. Pričakujemo, da se bo del finančnega bremena ob potrebnih spremebah, ki se napovedujejo izrazil tudi v racionalizacijah poslovanja javnih zdravstvenih zavodov, predvsem z racionalnejšim javnim naročanjem tudi pri uvozu zdravil in zdravstvenega materiala. Ob objektivnih slabostih sedanjega modela Zdravstva v Sloveniji in seveda ob nekaterih še vedno dobrih rešitvah pa je potrebno opozoriti, da novega sistema oziroma novega modela, katero uvajanje bo zanesljivo potekalo postopno, ni mogoče graditi brez novega konsenza med vsemi socialnimi partnerji na tem področju in še posebej ob partnerskem odnosu do zdravniških asociacij s strani ministrstva za zdravje.


"Reforma trga dela ter izobraževalnega sistema." V Slovenski ljudski stranki podpiramo vse napore vlade po poviševanju proračunskih sredstev, ki so namenjena šolstvu ter znanosti. Ocenjujemo, da je predlagano povišanje v tem dopolnjenem predlogu v prihodnjih dveh letih zaradi objektivnih dejstev žal še vedno prenizko in ne bo zagotovilo razvoja izobraževalnega sistema, kot ga potrebuje gospodarstvo za konkurenčen spopad na skupnem evropskem trgu. V Slovenski ljudski stranki podpiramo usmeritev vlade, da se bo izvajal nacionalni program izobraževanja (tudi odraslih) in da se bo v njem dodatno jasno opredelilo, da bo v Sloveniji v naslednjih desetletjih vsaj 60% prebivalstva z visoko ali višjo izobrazbo. Takšen izobrazbeni standard so uvedli v večini razvitih evropskih držav, ki se jim bomo mi tudi priključili in s tem bi tudi presegli sedanjo izobrazbeno raven.


Predlagamo, da se postopoma - poudarjamo, postopoma - sredstva, ki so namenjena proračunskim transferjem, v vedno večji meri namenjajo izobraževanju in znanosti. Ocenjujemo, da je na nek način škandalozna rešitev, da slovenski študentje, ki redno opravljajo svoje študijske obveznosti, pa niso, zaradi veljavnega modela, vpisani v redni študij, da morajo plačevati visoke šolnine, ki znašajo tudi več kot 400.000 tolarjev na javnih univerzah. Nekatere sosednje evropske države pa vsakemu, ki se vpiše na državno univerzo, če ima spričevalo o uspešno zaključeni maturi, na katerikoli, tudi slovenski gimnaziji, recimo Avstrija, omogoča brezplačen študij.


V Slovenski ljudski stranki podpiramo vlado pri njenih naporih, da se posebej osredotoči na razvoj trga dela. Dosedanji ukrepi aktivne politike zaposlovanja so dosegli marsikatero pozitivno rešitev. V zadnjem času pa nas ponovno kličejo in nam sporočajo delodajalci, da so premalo spodbujani k večjemu zaposlovanju. Pred seboj imam raziskavo Gospodarske zbornice Slovenije (vzorčno je bila izvedena v celjski regiji), ki kaže realno stanje na tem področju. Raziskava je zajela tiste, ki zaposlujejo več kot deset zaposlenih. Struktura zaposlenih kaže, da ta podjetja zaposlujejo petino z osnovnošolsko, četrtino s poklicno ter dobro četrtino s srednješolsko izobrazbo. Višje stopnje izobrazbe dosega manj kot 11% zaposlenih. Njihove kadrovske potrebe do leta 2010 (govorim o podjetjih, ki imajo več kot deset zaposlenih) pa predvidevajo zaposlitev petine novih delavcev s končano osnovno šolo, slabo tretjino s poklicno, manj kot 14% s srednjo izobrazbo ter zgolj 21% z višjimi izobrazbenimi stopnjami. Celjska regija je vendarle lahko na nek način primerljiva s številnimi drugimi slovenskimi regijami in takšno stanje je zaskrbljujoče in kliče, da se vlada tu bolj agilno odzove.


Naslednje področje v tem sklopu je politika na področju štipendiranja. Podpiramo, da se višajo proračunska sredstva za pomoč šolajočim, še posebej pri štipendijah za nadarjene. Tu bi radi omenili dilemo ali pa past, v katero se poslanci lahko ujamemo, ko dobimo na mizo amandmaje, da se bo recimo povečalo področje podpore štipendij za nekaj sto milijonov in da se za nekaj sto milijonov zmanjša postavka na obrambnem področju.


V poslanski skupini bi želeli, preden bomo glasovali o teh amandmajih, ki jih je matično delovno telo podprlo, slišati nedvoumno besedo ministra v odstopu, dr. Grizolda, kaj to pomeni za kvalitetno pripravo slovenske države in resorja, ki ga vodi, še posebej z vidika vstopanja v zvezo Nato.


Podobno je na področju raziskovanja in tehnološkega razvoja, kjer se kljub poskusom, da se v vsakoletnem proračunu minimalno dvignejo proračunska sredstva, namenjena za znanost in raziskave, pa po nekaterih ocenah, tistih, ki se ukvarjajo s tem področjem trdijo, da gre za stagnacijo in da Slovenija zaostaja za razvitimi državami na tem področju. Še posebej to velja za projektno financiranje raziskovalnih skupin v javnih raziskovalnih organizacijah, ki včasih celo ne zadoščajo niti za plače raziskovalcev.V letošnjem letu naj bi se tudi obetalo zmanjšanje števila novih mladih raziskovalcev, ki jim finančno pomaga država s 300 na 175 študentov letno. Ta usmeritev ni prava. Petega oktobra 2002 je bil v slovenskem dnevniku objavljen javni apel z naslovom “ Ali imamo v Sloveniji res preveč magistrov in doktorjev znanosti?”. Pismo so podpisali akademiki in izredni člani Slovenske akademije znanosti in umetnosti.


Četrto področje je razvojno usmerjen gospodarski program. Pogoj za zdravljenje javnih financ je predvsem zadostna gospodarska rast, ki je ne bo mogoče doseči brez ustreznega vladnega programa. Tudi koalicijska pogodba oziroma protokol o pripravi aneksa se pravzaprav največ ukvarja s to temo. V Slovenski ljudski stranki upamo, da jo bomo skupaj v vladnih strankah pripravili na kriterijih, ki jih v razvitem svetu razumejo kot oblikovanje strateških ciljev, ki zajemajo gradnjo gospodarstva in družbe znanja, ter visoko stopnjo gospodarske, tehnološke, podjetniške ter kulturne identitete. Tudi proračunske naložbe, ki zagotavljajo dosedanjo gospodarsko rast je potrebno še v večji meri preusmeriti na sektorje izobraževanja, raziskav ter razvoja in informacijske komunikacijske tehnologije. Po razvitih državah Evropske unije znašajo 25% bruto družbenega proizvoda, v Sloveniji pa znašajo zgolj 13% BDP. “Za razvoj Slovenije je bistveno, da bodo ljudje usposobljeni za razvoj”, to je misel, ki jo je pred kratkim zapisal dr. Lojze Sočan. Bistveni izvori sodobnega razvoja so opredeljeni tudi v usmeritvah OECD in temeljijo na multinacionalni organizaciji gospodarstva, na razvojno zasnovanih regijah, na razvojni sposobnosti političnega menedžmenta za uspešno upravljanje družbe.


Zaključujem s področjem kapitalskega trga. Nujna infrastruktura za takšen razvoj, za razvoj, ki ima osnovo tudi v usmeritvah OECD, je nastanek primarnega kapitalskega trga, ki bo omogočil smiselne nakupe in prevzeme najuspešnejših slovenskih podjetij, ki so se sposobna vključiti v globalno gospodarstvo. Sedanji prevzemi slovenskih podjetij kažejo, da se na vladni ravni s temi procesi ni strateško ukvarjalo. Prevzemi potekajo z gotovino in ne ponujajo slovenskim delničarjem menjave delnic naših podjetij za delnice, ki jih prevzemna družba emitira za namen prevzema. V takšni luči bi prevzemi lahko postali zelo koristni in tudi v nacionalnem interesu, ker bi slovenski delničarji zamenjali lastništvo naših družb, za lastništvo uspešnih multinacionalnih družb. Vemo, da žal Slovenija še nima ustreznega kapitalskega trga, kjer bi bilo smiselno limitirati delnice, ki bi bile namenjene prevzemom, dolgoročno pa bodo lahko vsa najboljša podjetja, ki so uvrščena v borzno kotacijo za Slovenijo izgubljena. Prevzemi podjetij tako postajajo grožnja slovenskemu razvoju, namesto, da bi jih s preudarno politiko izkoristili kot razvojno priložnost. Prevzemi podjetij so pomemben vir neposrednih tujih naložb, ki v zadnjem času spodrivajo tako imenovane “greenfield” naložbe. Sicer pa so z vidika naposrednih tujih naložb lahko pomembna tudi strateška povezovanja več podjetij ter elektronska povezovanja, ki omogočajo podjetjem direkten stik s kupci njihovih proizvodov in storitev z uporabo modernih IT tehnologij.


Zaključil bom z ugotovitvijo, da bo Slovenska ljudska stranka podprla oba proračunska dokumenta, ki jim moramo priznati, da sledijo zelo spreminjajočim se makroekonomskim pogojem, vendar v Slovenski ljudski stranki opozarjamo vlado, da se brez navedenih reform ne bomo mogli izogniti težavam v javnih financah, ki smo jih dolžni izpeljati. Kriza javnih financ pa bi se lahko poglabljala predvsem zaradi prenizke gospodarske rasti, ki je delno razumljiva tudi zaradi svetovne gospodarske krize, vendar jo je po našem mnenju možno omiliti tudi s predlaganimi ukrepi.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1313 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2255 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

V SLS podprli predlog sprememb proračuna za leto 2003