Za dosego zastavljenih ciljev te reforme pa bi bilo potrebno načrtovati temu ustrezne ukrepe. V tem pogledu so opredelitve predloženega dokumenta nejasne in bistveno premalo dorečene. Te so zelo splošne, premalo konkretne, manjkajo jasni ukrepi in aktivnosti, ki jih bo potrebno uresničiti za dosego ciljev. Prav tako niso določeni nosilci in roki, v katerih bi načrtovane spremembe uresničili. V izvedbenem delu je gradivo konkretno le pri predlogu opustitve prostovoljnega dodatnega zavarovanja, pri drugih vprašanjih pa daje nejasne in nasprotujoče si odgovore glede njihove izvedbe.
Slovenska ljudska stranka podpira solidarnost v zdravstvenem zavarovanju in ta je v sedanjem sistemu obveznega zdravstvenega zavarovanja izražena v vsej celoti. Zato zavračamo populistično nastopanje predlagatelja zdravstvene reforme pri predlogu za ukinitev prostovoljnega dodatnega zavarovanja z argumentom, da se s tem odpravlja krivičnost in končno vzpostavlja solidarnost. Menimo, da je sistem prostovoljnega zdravstvenega dodatnega zavarovanja dobro zasnovan, potrebno je le za socialno šibkejše zavarovance premijo prenesti v javna sredstva, to je na državni proračun. Zdravje je namreč tista vrednota vsakega posameznika, ki jo lahko visoko ceni le, če zanjo prispeva določen manjši del sredstev neposredno. Smatramo, da ni mogoče v dani ekonomsko gospodarski moči naše države celotnega sistema zdravstvenega varstva financirati le iz javnih sredstev.
»Bela knjiga« veliko prostora namenja teoretičnim razglabljanjem področja solidarnosti in pravičnosti in premalo ekonomskim oziroma finančnim vprašanjem zdravstvenega varstva in zavarovanja, pri čemer mislimo predvsem na makroekonomske utemeljitve posameznega predloga.