Mag. Franci But je v uvodu poudaril, da bo Slovenka ljudska stranka svoje delo v vladi usmerila na dve področji. Prvo so aktivnosti vezane na čim bolj učinkovit vstop Slovenije v EU, pri čemer bomo zlasti na gospodarskem področju izrazito podpirali dvoje ukrepov. Prva je skupina ukrepov za nižanje inflacije, drugo pa je spodbujanje ukrepov za večjo gospodarsko rast. V okviru vlade bomo zahtevali razbremenitev za nove investitorje, zlasti na območjih, ki zaostajajo z gospodarsko rastjo in s tem prispevali k večjemu nadaljnjemu razvoju. Prepričani smo, da se lahko regionalni razvoj Slovenije izvaja tudi sedaj, ko še nimamo oblikovanih regij oz. pokrajin.Trendi kažejo, da je investicij v slovensko gospodarstvo, zlasti tistih, ki prihajajo izven Slovenije, premalo. Ob tem se moramo zamisliti in prispevati k bolj odprti družbi za investicijska vlaganja.
Mag. Ivo Bizjak_ Izhajam iz tega da je za Slovenijo ključno, da se uveljavijo načela pravne države. Znotraj teh načel ima pomembno mesto tako načelo delitve oblasti kot tudi načelo učinkovitega delovanja sodstva. Na zakonodajnem področju povzamem, da je ena temeljnih smeri delovanja modernizacija pravosodja. In s tem v zvezi so bile že uvedene številne novosti. Eden od večjih projektov je tudi implementacija zakona o prekrških, ki je bil sprejet v času mojega mandata in katerega uveljavitev s 01.01.2005 zahteva še veliko dela. Tudi na področjih kot so učinkovita izterjava denarnih kazni. Za nas je ena ključnih nalog, ki jo že izvajamo tudi temeljita informatizacija, ki jo bomo pospeševali v to smer, da bi imeli na voljo vse podatke ki so posameznim akterjem potrebna. Ko govorim o akterjih imamo tako v mislih sodni svet, Vrhovno sodišče in seveda tudi Ministrstvo za pravosodje. Ključna usmeritev je torej, da bi spoštovanje načela delitve oblasti dosegli, da se vsakdo od nosilcev odgovornosti te odgovornosti zaveda in jo uresničuje na naj boljši možni način. Na področju izvajanja kazenskih sankcij naj kot eno usmeritev poudarim predvsem večje stimulirane uporabe alternativnih oblik kaznovanja vključno z delom v korist lokalne skupnosti in humanitarnih organizacij, kar je ena od oblik kaznovanja. Na drugi strani je treba tudi povedati, da obstaja koalicijski program, ki smo ga na našem področju v veliki meri uresničili, recimo take stvari, kot so selektivno znižanje notarskih in odvetniških tarif - to je sedaj uresničeno tudi s spremembo odvetniške tarife. S svojega področja sem navedel cilje, ki jih želimo doseči v okviru tistega, kar je bilo že narejenega, z implementacijo nekaterih že narejenih zakonov, ki smo jih pripravili in mislim, da je možno narediti še kar nekaj dobrih korakov.
Jakob Presečnik: V tem zadnjem obdobju imamo na vladnem nivoju nekaj zelo pomembnih dokumentov, kot je vizija prometne politike za naprej. V četrtek bo vlada obravnavala nov nacionalni program izgradnje avtocestnega omrežja, v katerem bomo definirali postopke, financiranje, roke itd. Zakonodaja na področju železniškega prometa je bila že sprejeta in zdaj smo v največji fazi reorganizacije Slovenskih železnic.Na ministrstvu vsako leto dobivamo pozitivno mnenje računskega sodišča in na uspešno realiziramo sprejete programe, ki so nam dani s strani vlade in DZ.
Mag. Franci But_ Kar se tiče ministrstva ki ga vodim, je le-to eno izmed težjih v tem času pred vstopom Slovenije v Evropsko unijo. Mislim, da je moč ključne aktivnosti in velike naloge, ki jim moramo izpeljati, zaokroženo opredeliti v dve skupini. Prvi cilj je ne imeti nobenih težav v medsebojnem trgovanju z EU in drugič biti sposoben izkoristiti denar, ki smo ga izpogajali z EU. Imeti možnost trgovati pomeni, da je prva naloga usposobitev mejnih kontrolnih točk za pretok živil živalskega in rastlinskega izvora. Tudi mejni prehod Obrežje je potrebno usposobiti, do konca tega leta in ga potem pred vstopov v EU akreditirati. Usposobiti je potrebno tudi mejna prehoda Jelšane ter Gruškovje do 01.05.2004. Imeti možnost trgovati je, da bomo izpolnili vse kriterije in vse zahteve prilagoditve živilske industrije. V ta namen nameravamo do vstopa v EU živilski industriji pomagati. Ne samo od njih zahtevati ustrezne visoke standarde in normative za pridobitev ustreznih žigov, da lahko trgujejo na celotnem območju EU, pač pa investirati približno 5 do 5,5 milijard tolarjev različnih namenov kot pomoč tej usposobitvi. Sem spada tudi zadostitev vseh kriterijev, ki spadajo na področje varne hrane. Tukaj nobenih odstopanj in odmikov ne more biti in tudi ne bo.Naša prva naloga je biti zmožen izkoristiti pridobljen denar EU. Ključna naloga tukaj je usposobitev plačilne agencije oz. Agencije za kmetijske trge in razvoj podeželja, ki je tudi edina institucija v Sloveniji, ki se mora akreditirati in pridobiti bruseljsko akreditacijo za potrebe koriščenja bruseljskih sredstev. Skratka naša naloga je jasna_ do 01.05.2004 bo agencija akreditirana s strani Republike Slovenije in s potrjeno akreditacijo s strani bruseljskih inšpektorjev. Tako bo agencija postala uradna formalna plačilna agencija. Sem spada tudi priprava proračuna na možnost koriščenja sredstev, ki smo jih izpogajali. Finančni okvirji o katerih govorimo omogočajo in bodo omogočali, da bo Republika Slovenija prihodnje leto subvencije razpisala na nivoju 85% višine EU, letos smo na nivoju 75%, v letu 2005 bomo na nivoju 90%, v letu 2006 pa na nivoju 95% in 2007 na nivoju 100%, kar pomeni, da bomo prva država pristopnica, ki se bo izenačila z ostalimi 15 državami. Finančni okvirji, ki jih v okvirju Vlade te dni dorekamo to tudi omogočajo. Zelo pomembno je, da bo samo v letu 2004 za programe razvoja podeželja namesto letošnjih 7,6 milijard razpisanih med 18 do 20 milijard slovenskih tolarjev. Pri čemer bo 80% plačil šlo v breme EU in samo 20% v breme slovenskega financiranja. To pomeni, da bo slovenska udeležba v bodoče lahko manjša od tistega, kar danes mi sami plačujemo, znesek izplačil pa bo skoraj trikrat višji. Predvsem pa je pomembno, da bodo podpore hribovskemu svetu in pa nadstandardom okoljskih programov najmanj dvakrat višja v primerjavi z letošnjim letom. Na ta način bomo na ministrstvu prispevali k temu, da bo Slovenija postala neto prejemnica bruseljskih sredstev. V Slovenski ljudski stranki ocenjujemo leto 2004 glede na prilive in odlive proračuna kot zelo problematično leto, iz dolgoročnega finančnega vidika in finančne perspektive pa to ne ocenjujemo kot nekaj zelo problematičnega. Vendar moramo vedeti, da se je Republika Slovenija izpogajala, da bo v letih do 2007 zagotovo imela pozitiven finančni učinek od vstopa v EU. Res je, da bomo leta 2004 plačali obveznost Bruslju in da vsa plačila črpanje denarja še ne bodo fizično dosegla priliva, dejstvo pa je, da se bo to zgodilo delno v letu 2005. Tako bodo tudi plačila Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano potekala po zaslugi avansa in poračuna. To so tiste postavke, ki jih izpostavljam kot ključne naloge ministrstva, zagotovo pa je teh tekočih nalog še zelo veliko.
Ukrepi pri odpravljanju sušeMinister But je na novinarsko vprašanje o odpravljanju posledic suše pojasnil, da je na kmetijskem ministrstvu že oblikovana posebna skupina, ki se ukvarja s tem problemom, večji ukrepi na tem področju pa bodo izpeljani jeseni. Pri tem pričakuje tudi sodelovanje občin. Dodal je, da bodo med drugim še pred koncem poletja sprostili določene zaloge žita iz blagovnih rezerv, s tem pa naj bi tistim kmetovalcem, ki ga res potrebujejo, omogočili ugoden nakup žita.