Mag. Franc But_ Nesprejetje nove ustavne pogodbe ne ogroža zgodovinske širitve EU 1. maja letos. Ta se bo zgodila in prepričani smo, da gre tukaj za zgodovinski premik, ki ga bo slovenske družba na dolgi rok pozitivno ocenjevala in ki bo imel tudi določene vplive na preoblikovanja na slovenskem političnem prostoru. Menimo tudi, da trenutno ni brezvladja, ker obstaja veljavna pogodba iz Nice. Razumemo pa, da je sprejetje nove ustavne pogodbe pravzaprav nekaj kar pomeni poenostavitev postopkov in pogodb in mi se zavzemamo, da ustavna pogodba nadomesti vse dosedanje številne pogodbe. S tem bomo imeli na enem mestu zbrano kar je najpomembnejše. Tudi če zaradi tega Evropejci ne bodo nič bolje poznali vse podrobnosti EU stvar pa bo bistveno bolj pregledna in enostavna. SLS želi v slovenskem političnem prostoru zelo jasno izpostaviti nekaj, kar politične stranke v teh mesecih diskusij in priprav ter oblikovanja slovenskih stališč ustavne pogodbe niso toliko izrazile. Govorim o preamboli k ustavi k novi evropski pogodbi. Zastopamo stališče, da je v tej preamboli potrebno omeniti krščansko judovske korenine Evrope. Slovenska države ne more imeti nevtralnega ali nobenega odnosa do tega. To v ničemer ne omejuje verske svobode v Evropi.
Jasno je, da tudi v naši stranki zastopamo stališče, da je v vsaki državi potrebno imeti po enega komisarja, kajti to je pomemben politični vidik predvsem občutja države. Zadovoljni smo, ker izgleda, da bo majhnim državam dodan še en evropski poslanec, pri čemer gre za neko enakopravnost velikih in malih držav.
Evropa dveh hitrosti - ta termin je treba bolj jasno razložiti. Niso vse članice EU hkrati članice Schengena. Tako velike kot male članice lahko tekmujejo oz. se udeležujejo konkretnih projektov. Dokazati pa bomo morali svojo usposobljenost.
Ob tej priliki, ko govorimo o Evropski ustavi naj omenim še vprašanje nacionalnega interesa v Evropi. Nacionalni interes ne sme biti enak nacionalizmu. Slovenija se mora tukaj zgledovati po Luxemburgu, ki je bila do sedaj ena najmanjših članic EU, pa tudi ena najbolj zavzetih. Vsekakor pa ne po neki Poljski. Slovenija kot majhna država mora vztrajati pri konsenzu kot pravilu sprejemanja odločitev. Kar pa ne pomeni trmasto vztrajanje.
Stanislav Raščan, Mednarodni tajnik SLS_ V naslednjih tednih in mesecih bomo še bolj intenzivno sodelovali z Evropsko ljudsko stranko. Kot mednarodno tajništvo pa se bomo osredotočili na posebnosti evropskih volitev. Geslo EPP-ja je_ »VAŠA VEČINA V EVROPI«. Prav je, da se zavedamo, da z letošnjim letom vstopamo v evropski parlament v katerem je evropska ljudska stranka zastopana z največjim številom poslancev. Mednarodno tajništvo bo sodelovalo tudi pri oblikovanju znanje politike stranke pri čemer bomo tesno sodelovali z vodstvom stranke, izvršilnim odborom in programskim svetom. In z majem letos se bomo iz pogajalca spremenili v oblikovalca zunanje politike. Krepiti moramo gospodarsko diplomacijo in celoten diplomatski konzularni aparat usposobiti, da bo lahko nudil ustrezno pomoč slovenskemu gospodarstvu. Pozornost moramo namenjati tudi drugim državljanom slovenskih korenin, najsi bodo to zamejci ali izseljenci, ki predstavljajo pomemben del Slovencev. Zunanja politika jim mora nuditi podporo in povezavo z matičnim narodom. Smo za strpen dialog in po potrebi tudi za arbitražo na področju celotnega spektra dejstev pri urejanju odnosov s sosedi. Vesel sem, da je tudi naš časopis SLS Odmev objavil malce bolj na široko te zadeve, zato vas vabim, da si jih tudi malce prelistate. Slovenska ljudska stranka ima kar nekaj dobrih diplomatov, ki so delali na razno raznih področjih politike in kot vladna stranka bomo poizkušali tako delati tudi naprej ter predvsem intenzivirati delo na mednarodnem področju.