Stališče poslanske skupine do predloga sprememb proračuna za leto 2004 in predloga proračuna za leto 2005
SLS Slovenska ljudska stranka

Sreda, 10. December 2003 ob 23:00

Našim podjetjem bo omogočen vstop na trge Evropske unije, ti pa že desetletja tečejo po ustaljenih tokovih, v katere pa je mogoče prodreti le z vrhunskimi izdelki in storitvami, še težje pa se je na njih dolgoročno uveljaviti. Tudi iz tega lahko sklepamo, da bodo večji pritiski tudi na trg delovne sile v Sloveniji, ker bodo konkurirali predvsem visoko usposobljeni kadri v najvišjem plačnem razredu. Tudi zato podpiramo vse tiste usmeritve v proračunu, ki so usmerjene v zagotavljanje dolgoročne uspešnosti slovenskih podjetij, v reševanje socialnih sprememb, predvsem skozi usposabljanje zaposlenih za bolj zahtevna delovna mesta in za zagotavljanje znanj, ki bodo taka kvalitetna delovna mesta tudi ustvarjala.
V zadnjih dneh so bili na odboru za finance sprejeti nekateri amandmaji, ki so poželi zelo veliko zanimanja. Gre za nekatera področja, ki so zelo pomembna v vsakem državnem proračunu, če omenimo financiranje občin, financiranje regionalnega razvoja ali pa financiranje izgradnje državnih cest. To so zelo pomembni segmenti za delovanje teh podsistemov. Toda po drugi strani pa je ta izjemnost proračuna, ta sinteza slovenskega in evropskega proračuna po našem mnenju priložnost, da na tem mestu kot vladna stranka predstavimo naš konceptualni vsebinski pogled na prihodnost slovenskih javnih financ. Pri tem bomo izhajali iz nekaterih ugotovitev.


Prva ugotovitev je ta, da bo tudi v prihodnjem proračunskem obdobju značilnost slovenskih javnih financ visok delež zakonsko opredeljenih in zato kratkoročno neprilagodljivih izdatkov. Na drugi strani pa se Slovenija v svojih ključnih razvojnih dokumentih opredeljuje za prehod k novemu razvojnemu konsenzu, kjer naj bi ravno javne finance igrale najpomembnejšo vlogo spodbujevalca naložb v nova delovna mesta. V njihovo tehnološko prenovo ter v šolstvo, znanost in raziskave. Takšne usmeritve najdemo v strategiji gospodarskega razvoja Slovenije, v poročilu o razvoju, o socialnem sporazumu za obdobje 2003/2005 ter v vladnem programu za učinkovit vstop v Evropsko unijo. Na drugi strani pa so slovenske javne finance v primežu izpolnjevanja nominalnih konvergenčnih kriterijev določenih v maastrihtskem sporazumu, ki narekuje predvsem znižanje inflacije. V Slovenski ljudski stranki se zavedamo, da smo kot vladna stranka skupaj s svojimi koalicijskimi partnerji v težkemu položaju, ko moramo v oblikovanju državnega proračuna uskladiti številne, tudi nasprotujoče si interese. Nenazadnje, gibati se moramo v pogojih koalicijske pogodbe. Jasno je, da državni zbor ne more služiti vsem ciljem v navedenih okvirjih. Tudi zato ne, ker smo priča sorazmerno nizki gospodarski rasti, ki je tudi zaradi gospodarske recesije v naših najpomembnejših izvoznih trgih še najbolj odvisna od državnih investicij, ki so vezane na proračun.


Druga ugotovitev. Pri postopku sprejemanja državnih proračunov se vedno odrazi tudi stopnja tako imenovanega implementacijskega deficita, ki predstavlja razliko med formalno sprejetim in dejanskim uresničevanjem sprejetega, med normirano in dejansko vplivnostjo različnih družbenih akterjev. Ta neskladnost vodi v podoptimalno delovanje družbeno ekonomskega sistema in tudi razhajajoče učinkuje na razvojne pobude. Če je pravni red v različnih delih družbeno ekonomskega sistema različno uspešno uveljavljen, se rešitve oblikujejo parcialno in nato nastopijo posledice. Na primer vsebinsko osiromašenje razvoja in prevlada finančnih nad razvojnimi argumenti, ali pa da se razvoj preveč prilagaja le interesu manjšega števila akterjev, ali pa da je nižje uravnovešen razvoj, ki povečuje pritisk na prej omenjene resurse. Dobro in enakomerno uveljavljanje pravnega reda znižuje transakcijske stroške pri usmerjanju razvoja in olajšuje oblikovanje razvojnih koalicij; o tem govori tudi strategija gospodarskega razvoja Slovenije.


Tretja ugotovitev. Implementacijski deficit postaja vedno večji. Tudi zato zamujamo z nekaterimi pomembnimi reformami gospodarskega in javnega sektorja, ki so po mnenju Slovenske ljudske stranke nujne za ohranitev konkurenčnosti gospodarstva po vstopu na skupni evropski trg. Treba bo najti zakonske in druge mehanizme, da se državni proračun vsaj delno osvobodi vnaprejšnje determiniranosti in se s tem postavi ključne razvojne prioritete. Nekaj osnovnih podatkov, ki govorijo o zelo veliki rasti proračuna in celotnega javnofinančnega sektorja, tako na prihodkovni kot odhodkovni strani. Rast indeksa 111,8 v letošnjem letu, prihodnje leto 112,3, napoved za leto 2005 pa je padec na 106,3. To naj bi bila posledica ponovne oživitve gospodarske rasti. Kako bo takšno stanje vplivalo na konkurenčnost gospodarstva? Ali bo to lahko vodilo v stečaje podjetij in se potem vrnilo tudi kot bumerang v obliki vedno višjih stroškov za socialne transferje? V Slovenski ljudski stranki smo prepričani, da za odlašanje s strukturnimi reformami zasebnega in javnega sektorja ni nobenih argumentiranih razlogov. Slepo izpolnjevanje zgolj nominalnih konvergenčnih kriterijev ne zadostuje in je morda všečno bruseljskim uradnikom. Kako dolgo še? Nedavni padec Pakta stabilnosti v primeru opustitve drastičnih sankcij zoper Nemčijo in Francijo zaradi njune očitne prekoračitve omejitve 3-odstotnega primanjkljaja državne blagajne je zgovoren primer, da očitno temu ni več tako. Tako Francija kot Nemčija sta tvegali resne sankcije zoper načela, ki sta jih skupaj s svojimi kolegicami v zvezi postavili sami. Zakaj? Ali sta ugotovili, da so bila postavljena brez pravega smisla? Tudi njihovo spreminjanje navzgor ne bi imelo več pravega smisla, kajti hitro bi prišlo do ponovnih primerov kršitev. Ali je Evropska unija opustila svoja načela, ker je videla, da so nesmiselna in se jih v danih pogojih ne da izvajati? Ali bo treba uvesti nova merila in določiti nove nadzorne mehanizme? Dejstvo je, da države članice nimajo več diskrecije nad lastno monetarno in tečajno politiko, zato morda zadostuje, da prevzamejo tudi polno odgovornost za svoj javni dolg. Ne vemo še natančno, kakšne mehanizme nadzora bo izbrala Evropska unija, toda očitno nič več ne bo tako, kot je bilo.


Četrta ugotovitev. Program za učinkovit vstop v Evropsko unijo zavezuje vlado k sprejetju ukrepov na področjih gospodarstva, regionalnega razvoja, zdravstvene reforme, reforme javne uprave, uresničevanje načel pravne države, zunanje politike, ker želi znižati inflacijo, zmanjšati obrestne mere, znižati rast zaposlovanja v javnem sektorju, ohraniti realnost socialnega sistema, znižati visok nivo investicijskih izdatkov, predvsem pa povečati razvojne dejavnosti in izobraževanj in s tem tudi povečati gospodarsko rast, zvišati zaposlenost in s tem povečati učinkovitost gospodarstva in države. Vlada je dobila za te obveze podporo naše stranke in mandat, da izvede zastavljene cilje. Stojimo ji ob strani in ji bomo nudili v okviru naše pristojnosti vso podporo, vsekakor pa ne bom pristajali na nespoštovanje ali izogibanje tem dogovorom, ki bi lahko zagotovili, da naše gospodarstvo ne bo doseglo potrebnega zagona v novih pogojih konkurenčnosti. Vlada in Banka Slovenije sta prejšnji mesec pripravili skupno gradivo o vstopanju Slovenije v režim ERM2, ki je namenjeno ekonomsko socialnemu svetu. Torej, ta dokument vsebuje zavezo k razvojni preusmeritvi proračunskih odhodkov v naslednjem proračunskem obdobju in predvideva ukrepe, ki bodo potrebni za nadaljevanje reform po vstopu v tečajni mehanizem ERM2, ko bo Slovenija izgubila možnosti ohranjanja makroekonomskih ravnovesij po izgubi suverenosti na področju vodenja monetarne in tečajne politike. Prepričani smo, da bo soglasje v okviru ekonomsko socialnega sveta dovolj, da za oblikovanje novega razvojnega konsenza, ki bo potreben po vstopu v Evropsko unijo in bo istočasno omogočil izpolnjevanje realnih konvergenčnih kriterijev in tudi razvojno dohitevanje iz Slovenije razvitih članic. Ne glede na formalno postavljene kriterije pa mora Slovenija podpreti nadaljevanje reform in čim prej dokončati obdobje tranzicije. Take ukrepe pa terjajo tudi neformalni, lahko jim rečemo realni konvergenčni kriteriji, ki bodo postali zagotovo vedno pomembnejši. Potrebno bo dokončati reforme celotnega finančnega sektorja ter omogočiti hitrejši tempo tehnološke prenove podjetij in s tem odpiranje novih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo in na način, da se davčne obveznosti gospodarstva ne bodo povečale. In kako lahko to storimo? Po mnenju Slovenske ljudske stranke je za takšen korak potrebno poživiti, lahko rečemo tudi reformirati tudi dosedanje oblike iskanja družbenega konsenza, ki mora temeljiti najprej na dejanski reprezentativnosti vseh socialnih partnerjev. Pred novim razvojnim konsenzom je potrebno dokončati tudi reformo socialne države, kot smo že omenili, še posebej reformo zdravstvenega, delno pa tudi pokojninskega in delno tudi šolskega sistema. In nenazadnje z veliko energijo tudi političnega poguma dokončati reformo raziskovalnega sistema in univerz, kajti slednji mora po našem mnenju postati sposoben za nastanek sistemov prenosa znanja v podjetja in to ne bo lahka naloga. Kot smo že uvodoma povedali se zavedamo, da je vsakokratni sprejem državnega proračuna vedno tudi priložnost, da se poslanci in poslanke opredelijo do nekaterih razvojnih in drugih problemov, ki so aktualni v okoljih kjer so bili izvoljeni. Mi takšno stališče cenimo. Nenazadnje ima poslanec vedno relacije do svojih volivk in volivcev. Toda kot poslanska skupina in kot stranka želimo s svojimi odločitvami prispevati k odgovornemu odnosu do javnih financ.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1314 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2256 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Stališče poslanske skupine do predloga sprememb proračuna za leto 2004 in predloga proračuna za leto 2005