Stališče SLS do problematike korupcije in klientelizma, predstavljeno na izredni seji državnega zbora 31.5.2004
SLS Slovenska ljudska stranka

Ponedeljek, 31. Maj 2004 ob 22:00

Predlagatelji začenjajo ravno z afero Rdeči križ, ki je morda napravila največ moralne škode na področju humanitarnih organizacij, ki se še dolgo ne bodo mogle povsem opomoči od njenih posledic. Resnično nam je žal, da je tudi to področje postalo lovišče za zasebne koristi in za finančne manipulacije, vendar pristojni državni organi meljejo počasi, oziroma bojimo se, da bodo zmleli tako, da seveda krivcem ne bo nikoli sojeno tako, kot bi jim bilo potrebno.


Primer Petek sodi med primere, kjer se Slovenija dejansko lahko primerja z državami mafijskega tipa, saj gre za primer brutalnega in surovega napada na novinarja, kot simbola neodvisnosti in ogledala celotne družbe tranzicijskega tipa. Primer Petek je dokaz, da tudi pri nas obstaja mafija, saj se predstavniki zakonodajne in izvršilne oblasti ne upajo spregovoriti o stvareh, ki so po njihovih trditvah znane vsem. Tu je nekaj hudo narobe.


Projekt informatizacije največje slovenske banke, ki je še vedno v večinski državni lasti, je zagotovo nekaj posebnega, saj pomeni sramoto za naš bančni management. Afera Sigma kaže na dejstvo, da se naši najbolj sposobni bančniki ne morejo spoprijeti niti z najosnovnejšimi upravljavskimi mehanizmi, kot je uvajanje sodobnejše informacijske tehnologije. Veliko bolj kot ocena predlagateljev te izredne seje, da gre v tem primeru za velikansko finančno in poslovno škodo, skrbi vprašanje, ki se zastavlja samo po sebi_ ali so naši bančniki sploh sposobni izpeljati nujno prestrukturiranje bančnega sektorja, da bo lahko postal servis gospodarstvu. Zaskrbljuje tudi dejstvo, da kadrovanje na najvišja mesta v upravah bank in zavarovalnic, ki so še vedno v večinski državni lasti, poteka po kriterijih osebne lojalnosti in politične privrženosti ozkemu državnemu vrhu, kar se imenuje klientelizem.


O aferah SIB in mestni občini Ljubljana ne gre izgubljati besed. Vse, kar navajajo predlagatelji, povsem drži. Zdi pa se nam, da je treba poudariti, da imajo te afere skupno točko, ki jo nekoliko premalo poudarjajo. V tej aferi gre tudi za poskus privatizacije javnih podjetij, kar je še posebej zaskrbljujoče. Gospodarske javne službe pri nas še vedno delujejo pod nadzorovanimi pogoji. In kako je možno, da so prav meščanke in meščani mesta Ljubljane morali plačati tako vratolomen projekt prevzema SIB?


Vladni makroekonomisti trdijo, da so cene komunalnih storitev lahko pomemben vir inflacije, zato jih pač s tem razlogom še najbolj nadzirajo. Takšno stanje pa ne more trajati v nedogled. Kmalu bo prišel namig tudi iz Bruslja, da temu ne more biti več tako, zato bo treba tudi na tem področju nekaj storiti. Za našimi mejami čakajo velika podjetja, ki bodo z najmanjšo lahkoto v tem primeru lahko pomedla z našimi nebogljenimi komunalci, ki se jim niti ne sanja, kaj pomenita konkurenca in prosti trg. Tega se zavedajo tudi v teh podjetjih, zato si pripravljajo čim bolj ugodna izhodišča za bližajoče čase hudih preizkusov. Gospodarske javne službe bodo zagotovo prizorišče hudih političnih bojev v prihodnjih letih, zato bi kazalo kaj storiti predvsem na sistemski ravni.


Pri aferah Orion in Zbiljski gaj gre na eni strani že za pregovorno naivnost, ko imamo opraviti s pravljičnimi obljubami finančnih in nepremičninskih družb, na drugi strani pa za zakonodajo in neučinkovite nadzorne ustanove. Opozorili bi radi, da je še posebej seja o aferi Orion zelo jasno pokazala, da gre za afero velikih razsežnosti, ki je ne kaže primerjati z dosedanjimi. V primeru stečaja te družbe lahko pričakujemo, da bo izgubilo svoje nepremično premoženje, stanovanja, kmetije, poslovne prostore kar 1000 družin oziroma manjši slovenski kraj. Dejstvo je tudi, da bodo eventualni oškodovanci lahko iztožili državo za škodo, ki jo bomo morali plačati davkoplačevalci.


Afera Viator Vector sodi med tipične umazane zgodbe tranzicijskega obdobja, kjer posamezni managerji izkoriščajo svoj politični vpliv za osebne koristi, organi pregona pa se ne zganejo, kar pa ne čudi, ker se tudi sama vlada obnaša zelo podobno.
Afera Falcon je zagotovo nazoren primer, ko mediji razkrijejo dotično afero, ampak se prav ničesar ne zgodi, nasprotno. Vlada se celo hvala kako ugodno je rešila primer.


Morda ravno afera o finačnih manipulacijah stečajnih upraviteljev kaže na arogantnost oblasti, ki tudi v največjih človeških stiskah zaposlenih in upnikov v stečajih išče možnosti za pridobitev velikanskih zasebnih koristi. In kaj storiti? Zastavlja se resno vprašanje, kaj storiti. Seveda smo najprej priča predlogom sklepom, ki so jih, seveda, predlagali pobudniki in se najprej sprašujemo zakaj je sporen prvi predlog, da ministrstvo za pravosodje poroča državnemu zboru in seveda pošlje celovito poročilo v 30 dneh o vodenju stečajnih postopkov in stopnji njihovega dokončanja, seveda tudi vseh HKS-ih, podjetjih, ki se ukvarjajo s hranilno kreditnimi posli ali posli finančnega posredovanja.


Prav tako se sprašujemo zakaj je sporno, za večino v tem državnem zboru, da ministrstvo za notranje zadeve državnemu zboru Republike Slovenije v 30 dneh pošlje celovito poročilo o uvedbi kriminalistične preiskave v stečajnih postopkih in njihovih rezultatih, ovadbah, da ne citiram naprej. Prav tako se sprašujemo v čem je sporno, da bi vlada od urada za preprečevanje pranja denarja, ki je vladni urad, zahtevala celovito poročilo o številu uvedenih postopkov, ugotavljanja sumov, pranja denarja, v mandatu te vlade, vključno do 30.4.2004 in ga v 30 dneh posreduje državnemu zboru. Zastavlja se tudi vprašanje kaj je sporno v predlogu sklepa, naj vlada od urada za preprečevanje pranja denarja zahteva celovito poročilo o delovanju tega urada v povezavi s stečajnimi postopki in ga pošlje državnemu zboru v 30 dneh. Prav tako se nam zastavlja vprašanje, kaj je sporno v predlogu sklepa, da naj generalno državno tožilstvo prek vlade Republike Slovenije najkasneje, če je sporno do 5. junija, v 30 dneh poroča državnemu zboru ugotovitev pri preiskavi suma korupcije v razmerjih Mobitel-Swema-Ericsson, da ne naštevam naprej.


Vendar pa so sporni spremenjeni sklepi, ki jih je matično delovno telo oblikovalo brez opozicije, kjer ni bilo možno, da bi bili navzoči tudi predstavniki zainteresirane javnosti, tudi predstavniki, ki so vključeni v posameznih spornih aferah. Vendar odbor za notranjo politiko predlaga, da vlada državnemu zboru predlaga in najkasneje v štirih mesecih pošlje celovito poročilo o gibanju stečajev. Potem naslednje, da vlada prav tako pošlje celovito poročilo o uvedbi predkazenskih postopkov, ki so povezani s stečajnimi postopki od leta 1990 do 30.4.2004 ter opravi analizo stanja, seveda prav tako v štirih mesecih. In pa seveda, da vlada državnemu zboru najkasneje v štirih mesecih pošlje celovito poročilo urada za preprečevanje pranja denarja. O številu uvedenih postopkov ugotavlja sum pranja denarja v mandatu te vlade vključno do 30.4.2004 z analizo stanja in predlogi sklepov. Enostavno, te predlogi sklepov so smešni, ker navajajo štiri mesece. Prav čez štiri mesece bo konec tega mandata in seveda vlada si bo lepo pilatovsko umila roke. Če je vlada resna, če misli resno opraviti tudi s problemom korupcije in klientelizma v naši državi, potem v Slovenski ljudski stranki pričakujemo, da se ne bo časovno izmikala svoji odgovornosti in svojemu delu. Zato bomo v poslanski skupini vložili predloge sprememb teh sklepov, ki bodo seveda v razumnem roku, in še pravi čas dale možnost, da bo vlada opravila svojo nalogo, ki jo mora v skladu z zakonodajo. V Slovenski ljudski stranki se zavedamo, da Slovenija žal ne premore dovolj usposobljenih kriminalistov, inšpektorjev v različnih nadzornih ustanovah glede na obstoječo zakonodajo tožilcev, sodnikov, da bi rešili vsaj enega od pomembnih naštetih primerov, če seveda sistemsko ne poseže v spremembe. Zato predlagamo bolj sistematične in v bodočnost usmerjene rešitve.


Prvič, takoj je potrebno dokončati privatizacijo bank in zavarovalnic v večinski državni lasti in poskrbeti za ustrezno nadzorstvo njenega poteka. Uprave in nadzorni sveti ne smejo biti sestavljeni tako, da bodo o njih sedeli predstavniki političnih strank vladne koalicije. Ti organi naj zastopajo stroko in javni interes. Postopek privatizacije mora tudi operativno nadzirati stroka in najširša javnost. Že večkrat smo v Slovenski ljudski stranki poudarjali, ne glede kje smo se nahajali, v vladni koaliciji ali v opoziciji, da je izvirni greh pojava korupcije in klientelizma v Sloveniji tudi v tem, da v javnih podjetjih in podjetjih v večinski državni lasti sedijo izključno samo predstavniki političnih strank vladne koalicije, najsi bo to na lokalni ali na državni ravni.


Drugič. Številne nadzorne in regulatorne ustanove morajo začeti delovati bolj samostojno. Kar pomeni, da se morajo otresti raznih strokovnih svetov, kjer pa seveda sedijo predstavnimi ministrstev in sprejemajo seveda njihove odločitve, ki bi morale biti izključno v pristojnosti neodvisne stroke.


Tretjič. Vlada in državni zbor naj čim hitreje sprejmeta zakon, ki naj nadomesti sedanji zakon o gospodarskih javnih službah, ki bo dokončno uredil status gospodarskih javnih služb, preprečil njihovo divjo privatizacijo, omogočil njihovo večjo konkurenčnost in istočasno omogočil tudi zasebna vlaganja in normalno finančno poslovanje teh družb.


Četrtič. Politične stranke, zastopane v parlamentu, bi morale podpreti ustavne spremembe na področju sodstva, ki bi šle v smer spremembe sestave sodnega sveta in uvedbo tako imenovanega poskusnega petletnega mandata sodnikov. Prav današnja predstavitev ministrice za pravosodje je namreč pokazala veliko mero anemičnosti v našem pravosodju.


Predlagane rešitve niso spektakularne, vendar zagotovo gredo v smer odpravljanja možnosti za porajanje podobnih afer kot jih omenjajo predlagatelji. Zahteva visoko strokovno delo mnogih strokovnjakov in sprejemanje odgovornosti za predlagane rešitve.


V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo tudi v bodoče skrbeli, da bomo odpravili možnosti za nastanek novih množičnih oškodovanj in s tem za večji ugled države in seveda tudi političnih strank.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1321 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2259 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1701 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1601 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2050 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Stališče SLS do problematike korupcije in klientelizma, predstavljeno na izredni seji državnega zbora 31.5.2004