Stališče Slovenske ljudske stranke do korupcije in klientelizma
SLS Slovenska ljudska stranka

Četrtek, 6. Maj 2004 ob 22:00

V Slovenski ljudski stranki smo trdno prepričani, da je državni zbor, parlament, mesto v katerem se mora in se lahko in se sme govoriti o korupciji, o klientalizmu, o pranju denarja in tako naprej. Nenazadnje, k temu nas vabijo in zavezujejo tako veljavni dokumenti od Sveta Evrope, pa tudi nekaterih drugih mednarodnih institucij, ki pravijo, da je najboljša pot, da se v državah ustvarja odprta razprava o korupcijah, da se o tem veliko govori o parlamentih.
Naštel bom pet področij, kjer je največja prisotnost jemanja podkupnin. Na prvem mestu je proizvodnja orožja in obrambna industrija, na drugem mestu področje, o katerem smo govorili prej, energetika, področje proizvodnje in trgovine z naftnimi derivati in električno energijo, tretje področje je industrija in rudarstvo, četrto je zdravstvo in sociala, zanimivo, in peto telekomunikacija, potem pa so tu še nekatera druga (civilno letalstvo, bančništvo, tudi kmetijstvo je omenjeno).
Zakaj je to omenjeno? Zato, ker je potrebno ugotovili, da so predlagatelji te izredne seje, ko so navedli primere, kjer se lahko kažejo tipične oblike korupcije, preprosto izhajali iz dejstva, ki je značilno za vse države v tranziciji in je žal značilno tudi za Slovenijo.
V Slovenski ljudski stranki menimo, da kakršnokoli pometanje pod preprogo ni prava pot. Prava pot je odkrita argumentirana beseda, tudi polemika, ne pa žalitve, diskreditacije. Gospod Gregor Golobič je bil lahko prizadet, ampak ta njegov dopis več govori o njem kot o tistih, ki so pač nekaj o njem slabega povedali. Na tak način politik, ki ima izkušnje, ki je zdržal marsikateri napad nase, pa sedaj govori o nizkotnejših insinucijah, barbarstvu, zahrbtnosti, tako ne govori velik politik. To je po našem mnenju povsem napačna pot. Predlagatelji so za današnjo izredno sejo navedli vsaj tri tipične sklope v svojem gradivu, kjer se kažejo sumi korupcijskih dejanj.
Prvo področje se nanaša na povezavo političnih skupin in monopolnih delniških družb v državni lasti. Poudarek je, da so monopolne. To ni samo v Sloveniji, to se dogaja vsepovsod po svetu in tudi v Sloveniji.
Drugo zelo problematično področje je zloraba državnih pomoči za pridobivanje zasebnih koristi. Nobena država, nobena politika ni pri tem imuna, še najmanj pa slovenska. Še najmanj pa slovenska.
Tretje področje je zelo občutljivo, tudi za nas, Slovensko ljudsko stranko, ki je bila vrsto let vladna stranka. Tukaj odkrito povemo, da je problematično kadrovanje v nadzornih svetih in članih uprav v gospodarskih javnih družbah, podjetjih, v večinski državni lasti, javnih zavodih, agencijah in tako naprej. Moramo priznati, da je to realno dejstvo. Veliko vlogo imata tukaj KAD in SOD in to je realno dejstvo. Ampak v okviru koalicijske pogodbe točno vemo, na kakšen način so se sprejemale odločitve glede sestave nadzornih svetov. To je realno dejstvo in o teh stvareh se je potrebno pogovarjati. In tudi to zadevo navajajo predlagatelji v svojih argumentacijah.
Po našem mnenju je razprava o korupciji pomembna tudi zato, ker nas še posebej poslušajo mladi. Včasih se človek pogovarja s študenti, s tistimi, ki so dokončali študij, pa nekoliko nezaupljivo gledajo v prihodnost in pravijo, da je tudi njihov občutek, da ima v Sloveniji korupcija preveliko težo, da jih preprosto demotivira in da negativno vpliva na njihovo ustvarjalnost.
Med ljudmi je prisotno mnenje, da so nekateri vitalni segmenti slovenske družbe preprosto prizadeti zaradi elementov korupcije. Tukaj najbolj trpi zdravo podjetništvo in tudi zato je ta razprava pomembna in pomembno je, kakšen sklep bomo sprejeli. Po našem mnenju moramo preprosto pokazati politični pogum in sprejeti sklep, naj pristojni organi vse možne sume preučijo in nas o tem obvestijo. Če to naredimo bomo častno opravili svoje naloge, kot poslanci.
Ljudje odreagirajo, ko nekateri vitalni segmenti v slovenski družbi delujejo na način, ki se mu reče klientelizem ali pa koruptivnost na dva načina: tako da, ali izgubijo motivacijo ali pa, kar je še hujše, se prilagodijo in tudi oni tako razmišljajo in začnejo tako ravnati. To je po našem mnenju resnično še bolj nevarno in zato je odločitev, da se je to razpravo omejilo, ponesrečena in je tudi na simbolni ravni povsem napačna. Ravno o korupciji se ne sme omejevati razprave v Državnem zboru, marsikatero drugo bi lahko, te pa ne. Tudi interpretacija med ljudmi bo napačna, vsaj med tistimi, ki se čutijo tukaj prizadete in bodo rekli, še v parlamentu se ni smelo v celoti o tem do konca pogovarjati. Kajti, nenazadnje, če ne bo časa za dialog z vlado, kje pa naj to vprašanje postavimo?
Po našem mnenju bi bil logični zaključek, da bi se o opisanih sumih korupcije v teh gospodarsko-političnih navezah izjasnilo tožilstvo in druge pristojne ustanove. To bi bil po našem mnenju najboljši sklep.
Tukaj bi rad komentiral tudi večkrat izraženo dejstvo ali pa oceno, da je bila ta točka napačno pripravljena, ampak vsi sklepi so klasični sklepi, za katere je pristojen državni zbor. Generalno državno tožilstvo naj preko vlade najkasneje do 5. junija poroča državnemu zboru o ugotovitvah o preiskavi suma korupcije v razmerju Mobitel Svema Ericsson. Na samem začetku to ni pristojnost preiskovalne parlamentarne komisije. Šele, če bi se na podlagi takega poročila pokazalo, da je kdo od javnih uslužbencev zlorabil svoja pooblastila, nastopijo elementi za predlog za parlamentarno preiskovalno komisijo. Podobno velja za sklepa številka dva in tri.
Ko smo se pripravljali na to sejo smo preučili Poročilo delovnega telesa, ki ga vodi kolega Lavrinc, tudi z magnetogramom smo se že seznanili, oz. s tistim delom magnetograma, ki je na voljo (okvirno 40 strani). Razprava na včerajšnjem odboru je bila namreč zelo burna in zelo dolga. Predsednik je v nekaterih delih in elementih vodil to sejo na žaljiv način, na tak način se praviloma ne vodi sej. Imamo pa tukaj tudi poročilo matičnega delovnega telesa in dovolite, da nekatere te ugotovitve v imenu poslanske skupine komentiram.
Menimo, da so predlagatelji storili prav, da so gradivo poslali državnemu tožilstvu, od katerega pričakujejo, da se bo nanj hitro in ustrezno odzvalo. Moja predpostavka je, da so to storili, ko so ugotovili, da sklepi, kot so bili predlagani, v osnovi ne bodo sprejeti in da formalno od državnega tožilstva sploh ne bomo, kot državni zbor, zahtevali nobenega gradiva. Tukaj smo zasledili tudi stališče predstavnika ministrstva za informacijsko družbo, torej vlade, ki meni, danes je to ponovil dr. Gantar, da bi lahko predstavljalo navajanje pisma direktorja Digitela kot dokaz za korupcijo, določen formalni in etični problem. Če smo pravilno razumeli iz gradiv, ki jih imamo, predlagatelji seveda niso distribuirali tega pisma in del vsebine tega pisma je bil sestavni del dokumenta Urada Republike Slovenije za preprečevanje korupcije. Tako da ni šlo za to, da bi kdorkoli od predlagateljev distribuiral pismo. Tako smo razumeli, ministra pa smo danes razumeli drugače.
Želeli bi še posebej komentirati to neskladje s predlaganimi sklepi odbora, predvsem prvim, ki pravi, naj Državi zbor Republike Slovenije po seznanitvi s tem in tem gradivom itn. ugotovi, da gradivo ne vsebuje nobenih konkretnih podatkov, ki bi kazali na sum korupcije v podjetjih, katerih ustanoviteljica ali večinska lastnica je Republika Slovenija.
Ta sklep je napačen sklep, predvsem zato, ker je iz magnetograma odbora jasno razvidno, da je predstavnik vlade povedal, da je bilo že lanskega 8. julija s strani kantonskega preiskovalnega organa v Švici, razvidno, da so prišli do podatkov, ki potrjujejo možnost, da so prejemniki nezakonitih izplačil Ericssona, tudi slovenski državljani. Kantonalno tožilstvo v Zurichu je v intenzivni policijski preiskavi in dogovorjeno je, da bo švicarski tožilec v roku enega meseca sporočil, ali so tudi slovenski državljani oziroma slovenska podjetja vpletena v to zadevo. Rok pa je dogovorjen, je 5. junij, kajti vlada je tukaj še očitno sledila predlogu sklepa, kajti tudi predlog sklepa predlagateljev je, da se to zgodi do 5. junija. In kljub taki razpravi državnega sekretarja, potem vidimo predlog sklepa, da ni nobenih konkretnih podatkov, ki bi kazali na sum korupcije v podjetjih. Dobili ste pa podatek, da ta postopek še poteka. O tem jaz menim, da je tak sklep v taki dikciji absolutno napačno zapisan.
Podroben nastop je imel predstavnik Urada za preprečevanje korupcije. Prav tako je bilo v razpravi tudi povedano, da gre pri tej točki dnevnega reda za zlorabo državnega zbora za predvolilno naravnano razpravo. Kolegice in kolegi! Mi menimo obratno. Državljanke in državljani, volivke in volivci, davkoplačevalci imajo pravico, da izvedo, kako predstavniki oblasti oziroma tisti, ki so bili izvoljeni na odgovorne funkcije, upravljajo z javnim premoženjem oziroma ali ravnajo tako kot veleva zakon in druge določbe na podlagi katerih so dolžni, da ravnajo.
In katerakoli odločitev, ki jo sprejema državni zbor v teh mesecih, je predvolilna. Prav tako menimo, da bi lahko na podlagi predloga sklepa, kot je zapisan pod točko 2., torej da bi Urad za preprečevanje pranja denarja v okviru svojih zakonskih pooblastil preko vlade preveril vse finančne transakcije, upoštevali njegovo stališče, ki ga je na odboru dvakrat povedal, da je tak sklep napačno formuliral, da ne more državni zbor neposredno nalagati Uradu za preprečevanje pranja denarja kako in na kakšen način naj preverja vse finančne transakcije, ampak vendarle naj v okviru njegovih pooblastil to stori. In tak sklep bi bil v celoti skladen z zakonom, ki tudi določa delovanje Urada za preprečevanje pranja denarja.
Danes bomo po našem mnenju najverjetneje v razpravi tudi slišali naslednje stališče. Tudi vi, ki nas kritizirate, ki ste zapisali nekatere očitke na naš račun, recimo tudi vi, ki ste pred leti sodelovali v vladi doktor Bajuka in tako naprej, niste nedolžni. Tudi za vas imamo na zalogi primere posameznikov, ki so lahko imeli v nekaterih svojih ravnanjih napačne elemente. To je klasičen element po načelu »roka roko umije«. Ravno tu je priložnost državnega zbora, da se odgovori transparentno. Z besedo na dan. To ne more biti argument, da se tako razpravo omejuje, ali pa da se preprosto reče, vsi smo enaki, nič ne moremo storiti.
In nenazadnje. Tudi ta princip izenačevanja velikih in malih »rib«, včasih se potem zgodi, da se spusti velika megla. In na koncu se zmede ljudi in se izgubi bistvo.
Da zaključim. V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ocenjujemo, da so predlagatelji pripravili povsem korektne sklepe. Sklep pod točko 2 bi lahko samo nekoliko dopolnili. In danes bi potem po zaključku razprave državni zbor lahko sprejel sklep, na podlagi katerega bi tiste državne institucije, ki so dolžne, da nadzirajo to področje, Državnemu zboru v roku enega meseca tudi posredovale svoja poročila.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1321 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2259 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1701 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1601 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2050 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Stališče Slovenske ljudske stranke do korupcije in klientelizma