»Sprememba ustave, ki se nanaša na spodbujanje enakih možnosti žensk in moških na volitvah je v naši stranki deležna vse podpore. V Slovenski ljudski stranki smo, kot prva stranka v Sloveniji, sprejeli akcijski načrt, s katerim bomo prispevali k večjemu deležu žensk v politiki. Vsi, ki smo se kadarkoli ukvarjali s to problematiko, poznamo alarmantne podatke o deležu žensk na najvišjih in najvidnejših položajih v naši državi. V Slovenski ljudski stranki zastopamo stališče, da moramo vzpostaviti tako delovno in socialno okolje, ki bo ženskam omogočilo enakovredno sodelovanje na vseh družbenih področjih in jih ne bo nenehno postavljalo pred odločitve; bodisi za družino, bodisi za kariero. Predlog ustavne spremembe, ki se nanaša na spodbujanje enakih možnosti kandidiranja žensk in moških na volitvah je pozitiven korak. Njegov cilj je prispevati k izboljšanju sedanjega stanja zastopanosti žensk v organih oblasti. Ta je v primerjavi z deležem moških zanemarljiva do te mere, da lahko govorimo kar o podreprezentativnosti. Zastopanost žensk v državnih organih in drugih pozicijah odločanja je celo tako majhna, da skoraj lahko govorimo o odsotnosti dela prebivalstva iz odločanja oziroma sodelovanja pri odločanju o vprašanjih, ki so v skupnem interesu. Neenakomerna zastopanost posameznega spola na višjih položajih je prisotna tudi drugod po Evropi, vendar so se v mnogih evropskih državah že lotili odprave podlage za takšno stanje. V Sloveniji pri odpravi tega problema zaostajamo za večino članic Evropske unije, zaradi česar je potrebno obravnavati pričujoči problem kot eno prednostnih političnih nalog. Dejstvo je, da je trenutna situacija za moderno predstavniško demokracijo članice Evropske unije nesprejemljiva in se z njo ne moremo in tudi ne smemo sprijazniti. Uravnotežena zastopanost predstavnikov obeh spolov je pravična, vendar pa tukaj ne gre le za pravičnost. Gre tudi za zavedanje, da sodelovanje obeh spolov prinese kot posledico soočanje različnih vidikov, to pa so lahko le pozitivni in konstruktivni rezultati. Premalokrat je izpostavljeno dejstvo, da vključenost obeh spolov vodi tudi do dovolj kakovostnih razprav, saj vključitev različnih pogledov privede do politično bolj modrih odločitev, ki zastopajo interese in vidike večjega dela prebivalstva. Po našem mnenju je posebej potrebno izpostaviti dejstvo, da sprejem ukrepov za diferencirano obravnavo obeh spolov nikakor ne pomeni diskriminatornega urejanja oziroma obravnavanja, temveč, da se bo s predvidenimi ukrepi vzpostavilo okolje enakih možnosti za oba spola. Govorimo torej o legitimni diferenciaciji.
V Slovenski ljudski stranki smo podprli predlagani zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o volitvah poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament. V okviru tega zakona je bila tudi naša poslanska skupina sopodpisnik amandmajev, katerih namen je omogočiti ženskam boljše možnosti pri kandidiranju. Tudi sam pregled zastopanosti v novem Evropskem parlamentu s strani slovenskih poslank in poslancev nam kaže že bistveno boljšo podobo, saj bo od sedmih poslank in poslancev, ki bodo v Evropskem parlamentu, sedele že tri poslanke. Prepričan sem, da je tudi čas pred volitvami v Evropski parlament s soočenji kandidatk in kandidatov ponovno dokazal, da so v naših vrstah ženske, ki s svojim znanjem, delom in zavzetostjo bogatijo tako našo, kot tudi druge stranke ter področja na katerih delujejo«