Predlog za uvrstitev dveh točk v predlog dnevnega reda predvidene izredne seje
Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke bi želela predlagati uvrstitev spodaj obrazloženih točk v predlog dnevnega reda predvidene izredne seje.
1. Odločanje o izdaji soglasja k predlogu Poslovnika Komisije za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju_ Komisija)Skladno z Zakonom o preprečevanju korupcije (54. člen, 1. odst) prične Komisija z delom, ko so imenovani predsednik, namestnik predsednika in člani komisije in ko Komisija sprejme svoj poslovnik. Sklep o imenovanju z zakonom predvidenega predsednika, namestnika in članov komisije je začel veljati 29. 7. 2004. Komisija za preprečevanje korupcije je predlog poslovnika predložila 18. 8. 2004. V skladu z zakonom Državni zbor odloči o izdaji soglasja k predlogu poslovnika v 60 dneh od njegove predložitve.
V Slovenski ljudski stranki ocenjujemo, da je smotrno, da se obveznosti, ki jih določa Zakon o preprečevanju korupcije in se nanašajo na začetek delovanja Komisije izpolnijo v najkrajšem možnem času. Ne vidimo razloga, da bi čakali na zadnji dopusten, z zakonom določen rok, da bi z zadevo odlašali do zadnjega trenutka. Čas prihajajočih volitev hkrati pomeni, da redne seje Državnega zbora ne bo pred oktobrom, kar posledično pomeni, da se bo, če ne pohitimo, začetek dela Komisije premaknil na kasnejši čas.
2. Obravnava zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesrečV poslanski skupini SLS sodimo, da bi bilo smiselno, da bi se na predvideni izredni seji po nujnem postopku obravnaval predlog zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč. Vlado smo pozvali, da pripravi tak predlog, saj veljavni Zakon problematike ne ureja celovito.
Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč je bil sprejet lani, ko so bile razmere za kmetijstvo izrazito neugodne. Zaradi potrebe po sistemski ureditvi tega področja in aplikaciji določil zakona v praksi, je bil sprejet po hitrem postopku. Ocenjujemo, da je bilo časa za razpravo zelo malo oz. celo premalo, da bi besedilo zakona na celovit in konsistenten način urejalo obravnavano področje. Pomanjkljivosti zakona so se že potrdile v praksi pri njegovem izvajanju ob obračunu škode tako lansko leto kot ponovno letos.
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ocenjujemo, da bi bilo smiselno, da se o zgoraj omenjenih predlogih odloča v čim krajšem času, v kolikor mogoče, na prvi predvideni izredni seji Državnega zbora.
Pobuda SLS Vladi RS za pripravo predloga zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč
V poslanski skupini SLS ocenjujemo, da bi bilo smiselno, da bi se na predvideni izredni seji Državnega zbora po nujnem postopku obravnaval predlog zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč. Poznana nam je tudi namera vlade, da pripravi tak predlog zakona.
O omenjenem zakonu smo se posvetovali tudi s predstavniki Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije in nekaterih občin. Enotni smo v mnenju, da je obstoječi Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč v nekaterih rešitvah neustrezen ter da ga je potrebno spremeniti v najkrajšem času.
Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč je bil sprejet lani, ko so bile razmere za kmetijstvo izrazito neugodne. Zaradi potrebe po sistemski ureditvi tega področja in aplikaciji določil zakona v praksi, je bil sprejet po hitrem postopku. Ocenjujemo, da je bilo časa za razpravo zelo malo oz. celo premalo, da bi besedilo zakona na celovit in konsistenten način urejalo obravnavano področje. Pomanjkljivosti zakona so se že potrdile v praksi pri njegovem izvajanju ob obračunu škode tako lansko leto kot ponovno letos.
Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke bi želela predlagati uvrstitev spodaj obrazloženih točk v predlog dnevnega reda predvidene izredne seje.
1. Odločanje o izdaji soglasja k predlogu Poslovnika Komisije za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju_ Komisija)Skladno z Zakonom o preprečevanju korupcije (54. člen, 1. odst) prične Komisija z delom, ko so imenovani predsednik, namestnik predsednika in člani komisije in ko Komisija sprejme svoj poslovnik. Sklep o imenovanju z zakonom predvidenega predsednika, namestnika in članov komisije je začel veljati 29. 7. 2004. Komisija za preprečevanje korupcije je predlog poslovnika predložila 18. 8. 2004. V skladu z zakonom Državni zbor odloči o izdaji soglasja k predlogu poslovnika v 60 dneh od njegove predložitve.
V Slovenski ljudski stranki ocenjujemo, da je smotrno, da se obveznosti, ki jih določa Zakon o preprečevanju korupcije in se nanašajo na začetek delovanja Komisije izpolnijo v najkrajšem možnem času. Ne vidimo razloga, da bi čakali na zadnji dopusten, z zakonom določen rok, da bi z zadevo odlašali do zadnjega trenutka. Čas prihajajočih volitev hkrati pomeni, da redne seje Državnega zbora ne bo pred oktobrom, kar posledično pomeni, da se bo, če ne pohitimo, začetek dela Komisije premaknil na kasnejši čas.
2. Obravnava zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesrečV poslanski skupini SLS sodimo, da bi bilo smiselno, da bi se na predvideni izredni seji po nujnem postopku obravnaval predlog zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč. Vlado smo pozvali, da pripravi tak predlog, saj veljavni Zakon problematike ne ureja celovito.
Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč je bil sprejet lani, ko so bile razmere za kmetijstvo izrazito neugodne. Zaradi potrebe po sistemski ureditvi tega področja in aplikaciji določil zakona v praksi, je bil sprejet po hitrem postopku. Ocenjujemo, da je bilo časa za razpravo zelo malo oz. celo premalo, da bi besedilo zakona na celovit in konsistenten način urejalo obravnavano področje. Pomanjkljivosti zakona so se že potrdile v praksi pri njegovem izvajanju ob obračunu škode tako lansko leto kot ponovno letos.
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ocenjujemo, da bi bilo smiselno, da se o zgoraj omenjenih predlogih odloča v čim krajšem času, v kolikor mogoče, na prvi predvideni izredni seji Državnega zbora.
Pobuda SLS Vladi RS za pripravo predloga zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč
V poslanski skupini SLS ocenjujemo, da bi bilo smiselno, da bi se na predvideni izredni seji Državnega zbora po nujnem postopku obravnaval predlog zakona o spremembah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč. Poznana nam je tudi namera vlade, da pripravi tak predlog zakona.
O omenjenem zakonu smo se posvetovali tudi s predstavniki Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije in nekaterih občin. Enotni smo v mnenju, da je obstoječi Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč v nekaterih rešitvah neustrezen ter da ga je potrebno spremeniti v najkrajšem času.
Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč je bil sprejet lani, ko so bile razmere za kmetijstvo izrazito neugodne. Zaradi potrebe po sistemski ureditvi tega področja in aplikaciji določil zakona v praksi, je bil sprejet po hitrem postopku. Ocenjujemo, da je bilo časa za razpravo zelo malo oz. celo premalo, da bi besedilo zakona na celovit in konsistenten način urejalo obravnavano področje. Pomanjkljivosti zakona so se že potrdile v praksi pri njegovem izvajanju ob obračunu škode tako lansko leto kot ponovno letos.