Za Slovensko ljudsko stranko so možne spremembe in dopolnitve projekta decentralizacije, ni pa možno odstopanje od temeljne zahteve_ Slovenijo je treba decentralizirati! Obsežnejše gradivo, (ki ste ga prejeli v prilogi), je osnovni predlog Slovenske ljudske stranke za projekt decentralizacije, s katerim bomo vstopali v morebitna pogajanja o oblikovanju prihodnje vlade. S predlogom želimo med drugim tudi spodbuditi široko javno razpravo in poudariti ogromen pomen neljubljanskih krajev za Slovenijo, ki ga centralistična politika noče priznati.
Najboljša utemeljitev so statistični podatki, ki govorijo sami zase. Ljubljanska regija ima indeks bruto družbenega proizvoda glede na povprečje Slovenije leta 2002 141,8 s trendom rasti, Pomurska regija ima indeks 69 s trendom padanja.
SLS bo vztrajala_
da se najmanj za četrtino povečajo sredstva za izvajanje občinskih projektov; Dokazano je, da se sredstva za različne projekte, ki se ne usmerjajo direktno iz države, ampak preko občin, praviloma bolje oplemenitijo in s tem dosežejo boljše učinke;
da se povečajo pristojnosti občinam, s poudarkom na prostorskem področju;
da je izhodišče za ustanavljanje pokrajin soodločanje občin in volja ljudi;
da se prenesejo nekatera ministrstva, agencije, uradi in nekatere druge državne ustanove ter sedeži državnih podjetij iz Ljubljane v druga slovenska mesta;
Kot enega ključnih projektov decentralizacije Slovenije izpostavljamo nujnost prenosa nekaterih ministrstev, agencij, uradov in sedežev državnih podjetij iz Ljubljane v druga slovenska mesta. Tako načrtujemo prenos Ministrstva za gospodarstvo in Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v Maribor, ki naj bo hkrati tudi sedež okrepljenega drugega finančnega stebra v Sloveniji. S tem bo Maribor spet postal vladno mesto, kar je v mandatu 1996 -2000, ko je bila SLS druga najmočnejša stranka v državi, že bil.
V Kranj se načrtuje prenos Ministrstva za šolstvo znanost in šport, v Koper Ministrstva za promet, v Celje prenos sedeža Državnega sveta, Vrhovnega sodišča in Vrhovnega državnega tožilstva, v Novo mesto sedeža Urada varuha človekovih pravic in Agencije za zdravila in medicinske pripomočke, v tem mestu pa SLS predlaga tudi ustanovitev četrte univerze. V Mursko Soboto naj se prenese Služba vlade za strukturno politiko in regionalni razvoj, v Ormož Javna agencija za regionalni razvoj, v Slovensko Bistrico Urad za varstvo konkurence, na Ptuj Veterinarsko upravo, na Koroško Inšpektorat za kmetijstvo, gozdarstvo in hrano ter sedež Koncerna Slovenskih železarn, v Belo krajino Inštitut za vinogradništvo, v Grosuplje Davčno upravo, v Krško Upravo za jedrsko varnost, v Brežice Carinsko upravo, v Novo gorico Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, v Bovec Inštitut za raziskovanje prve svetovne vojne, v Domžale Stanovanjski sklad, na Vrhniko Direkcijo za ceste in na Jesenice Inštitut za socialno varstvo. V Idriji naj se ustanovi Zavod za varstvo tehnične dediščine, v Škofjo Loko načrtujemo prenos Urada za mladino in ohranitev organizacijske enote Zavoda za slepo in slabovidno mladino (ki jo je vlada ukinila). V Postojno načrtujemo prenos Zavoda za gozdove, v Litijo prenos Javne agencije za tehnološki razvoj, v Velenje Urada za intelektualno lastnino in v Trbovlje prenos Ekološko razvojnega sklada.
Začetni stroški bodo stroški prenosa ustanov; urejanje prostorov in vzpostavitev infrastrukture; v začetku večji potni stroški, pričakovani pa so tudi neposredni prihranki za proračun: nižji stroški najemnin (velik del državnih ustanov deluje v najetih prostorih) oz. nižji stroški izgradnje poslovnih prostorov, nižje cene storitev in drugih materialnih stroškov, potrebnih za delovanje ustanov.
Pomembne so tudi dolgoročne pozitivne posledice_ zmanjšanje razvojnih razlik med slovenskimi regijami in občinami; bolj enake možnosti za dostop do javnih služb in varnih delovnih mest za vse prebivalce v Sloveniji. Sposobni in usposobljeni mladi in drugi kadri bodo lahko ostali bliže rojstnega kraja in si tam ustvarili družine, kar je najcenejši način reševanja stanovanjskih problemov (stanovanja izven glavnega mesta so praviloma cenejša). Pričakuje pa se tudi pozitiven učinek na ohranitev poseljenosti slovenskega podeželja. Predvideni so dolgoročni pozitivni učinki za Ljubljano_ razbremenitev prometa v glavnem mestu in vpadnicah ter sprostitev kapacitet za uspešno kandidaturo za sedeže in oddelke evropskih ustanov.
Ali je ta projekt predvolilna obljuba Slovenske ljudske stranke? Da, to je predvolilna obljuba! V predvolilnem času se dajejo obljube in zaveze. S to predvolilno obljubo in zavezo želi SLS spodbuditi tudi druge stranke; tudi tiste, ki so dokazano centralistično usmerjene, leto za letom pa dobivajo volivce na območjih, ki jih centralizem dobesedno uničuje, da se javno izrečejo in zavežejo za decentralizacijo Slovenije.