Novinarska konferenca predstavnikov koalicijskih strank
SLS Slovenska ljudska stranka

Ponedeljek, 17. Januar 2005 ob 23:00

OBRAZLOŽITEV:
1. Uvod
a. Zgodovinski razvoj
Poslanska imuniteta izvira iz časa oblikovanja angleškega parlamentarizma, ko se je razvila kot rezultat političnega boja med parlamentom in monarhom. Omenjeni politični boj se je odvijal dejansko več stoletij, v katerih se je preko posamičnih primerov uveljavilo načelo, da je potrebno poslancem zagotoviti svobodo govora in ostale svoboščine in pravice, ki naj jim omogočijo svobodo opravljanja funkcije oziroma izražanja političnih stališč. Imuniteta se je popolno uveljavila konec 17. stoletja, ko je bilo v Angliji izrecno priznano, "da svoboda govora, razpravljanja in postopanja v Parlamentu ne sme biti predmet obtožbe ali preiskave s strani kateregakoli sodišča ali mesta izven Parlamenta". Tako je bila v Angliji prvič priznana tako-imenovana poklicna imuniteta. Nepoklicna imuniteta, ki zagotavlja nedotakljivost, se je uveljavila v Franciji leta 1789, ko je francoska Nacionalna skupščina institucionalizirala tako poklicno kot nepoklicno imuniteto. Nepoklicna imuniteta, ki varuje poslanca tudi, ko slednji ne opravlja poslanske funkcije, je bila uvedena predvsem z vidika dodatnega varstva poslancev pred izvršilno vejo oblasti.

b. Poslanska imuniteta danes
Poslansko imuniteto danes na splošno opredeljujemo kot pravno neodgovornost in pravno nedotakljivost članov zakonodajnega telesa. Namen imunitete, ki pomeni odstop od splošnega načela enakosti po drugem odstavku 14. člena Ustave Republike Slovenije, je v tem, da se poslankam in poslancem omogoči neodvisno in nemoteno delo ter zagotovi možnosti za svobodno delovanje in odločanje v okviru podeljene funkcije. Na ta način se članom predstavniškega telesa, poslancem Državnega zbora Republike Slovenije (skladno s 100. členom ustave pa tudi članom Državnega sveta Republike Slovenije), zagotovi pogoje za neodvisno in svobodno opravljanje njihovih funkcij ter s tem zagotovi pogoje za nemoteno delovanje parlamenta. Imuniteta je tako v interesu predstavniškega telesa in ne v osebnem interesu poslanca kot fizične osebe. Po drugi strani pa imuniteta hkrati pomeni določeno jamstvo tako pravne varnosti kot tudi zagotovitev neodvisnosti poslanca pri opravljanju njegove funkcije pred neutemeljenimi posegi izvršilne in sodne veje oblasti, pa tudi posameznikov, in preprečevanje zlorab moči.

c. Razlog za spremembo
Sedanja ustavna ureditev tega vprašanja zaradi preveč široko zastavljene pravne prakse podeljevanja poslanske imunitete ni več povsem ustrezna, saj prihaja do nesistemskih odločitev in v posameznih primerih tudi do očitnih zlorab tega instituta. S predlagano spremembo želimo preprečiti nadaljnje zlorabe, hkrati pa poslansko imuniteto urediti tako, da bo bolj primerljiva z ustavnimi ureditvami v drugih evropskih državah z dolgo demokratično tradicijo. V primerjavi s temi državami je pri nas obseg materialne imunitete bistveno ožje določen, ker izključuje le kazensko odgovornost, ne pa tudi drugih oblik odgovornosti poslanca za mnenje ali glas, ki ga je izrekel na sejah državnega zbora ali njegovih delovnih teles. V mnogih ureditvah namreč zajema ta ureditev tudi civilnopravno oziroma odškodninsko odgovornost, kar pomeni, da je v teh državah materialna imuniteta absolutna.

Primerjalno-pravni pregled ureditve poklicne imunitete kaže, da ustave mnogih evropskih in drugih demokratičnih držav celovito urejajo to vprašanje:

- Ustava Francije v 1. odstavku 26. člena določa, da poslanec ne more biti predmet pravnega postopka, preiskave, zapora, pripora ali sojenja za mnenje ali glas, ki ga da pri opravljanju svojih dolžnosti.

- Ustava Nizozemske v 71. členu določa, da poslanci, ministri, državni sekretarji in ostali udeleženci razprav v parlamentu ne morejo biti predmet pravnih postopkov za izraženo mnenje v parlamentu ali na sejah odborov. Pri tem se imuniteta nanaša tako na kazensko kot na civilnopravno odgovornost.

- Ustava Portugalske v 1. odstavku 160. člena določa, da poslanec ni civilno, kazensko ali disciplinsko odgovoren za mnenje, ki ga je izrekel pri izvrševanju svojih dolžnosti.

- Ustava Španije v 1. odstavku 71. člena določa, da poslanci in senatorji uživajo poklicno imuniteto za mnenja, izražena pri izvrševanju svojih dolžnosti. Poklicna imuniteta se nanaša na vse vrste pravne odgovornosti - kazensko, civilno in disciplinsko.

- Ustava ZDA v šestem paragrafu 1. člena izrecno določa, da člani kongresa (obeh domov_ predstavniškega doma in senata) za katerokoli besedo ali razpravo, izrečeno v kongresu, ne odgovarjajo na nobenem drugem mestu ("Speech or Debate Clause"), kar v praksi pomeni absolutno imuniteto. Vrhovno sodišče je kasneje presodilo, da imuniteta pokriva vse razprave in uradne stike v okviru z ustavnim redom ZDA določenega delovanja in pristojnosti kongresa ter njegovih delovnih teles; ne pokriva pa zadev, ki so zgolj politične narave (na primer aktivnosti kongresnika v okviru posamezne politične stranke).

Na osnovi teh dejstev je logično, da mnogi najuglednejši strokovnjaki za ustavno pravo soglašajo, da je sedanja ureditev v bistvu preslikana iz prejšnje ureditve, ki ni ustrezala osnovnim demokratičnim standardom. Profesor dr. Kaučič je v komentarju Ustave Republike Slovenije zapisal ugotovitev, da se "Institut poslanske imunitete v novi ustavi iz leta 1991 bistveno ne razlikuje od ureditve v prejšnji ustavi.". Ustavna sodnica dr. Mirjam Škrk pa je na osnovi teh ugotovitev in mednarodne primerjave (navedla je tudi primer celovite ureditve tega področja v ZDA) zapisala, da so prizadevanja poslanca, ki je za celovitejšo ureditev imunitete ubral pot pritožbe na ustavno sodišče "upravičena in legitimna", vendar je za to nujna sprememba ustave.

2. Predlog ureditve materialne imunitete

Obstoječa slovenska ureditev materialne imunitete izključuje kazensko odgovornost poslanca. Takšna ureditev pa ne izključuje odškodninske odgovornosti poslanca zaradi mnenja ali glasu, ki ga je v okviru opravljanja svoje funkcije izrekel v državnem zboru ali na sejah njegovih delovnih teles. Poslancu državnega zbora je tako dejansko omejeno opravljanje poverjene funkcije, čeprav je materialna imuniteta poslanca v interesu samega predstavniškega telesa, da lahko poslanec nemoteno izvršuje svojo funkcijo in izraža svoje mnenje in glas. Postavlja se vprašanje očitnega nasprotja med sedanjo ureditvijo in načelom, zapisanim v prvem odstavku 82. člena ustave, po katerem so poslanci predstavniki vsega ljudstva.

Na podlagi navedenega je aktualno vprašanje ali je po veljavni ustavnopravni ureditvi poslanec v zadostni meri varovan za svoje mnenje ali glas, ki ga je izrekel pri opravljanju svoje funkcije na seji državnega zbora ali na sejah njegovih delovnih teles. Odškodninska odgovornost z dolgotrajnim postopkom lahko za poslanca pomeni veliko obremenitev, saj ne more neovirano, neodvisno in nemoteno opravljati svoje funkcije. Na podlagi navedenega smo predlagatelji mnenja, da bi bilo smiselno v ustavi urediti imuniteto poslanca tako, da ga nihče ne bi mogel klicati naj kakorkoli pravno - torej tudi ne kazensko, ne odškodninsko oziroma civilnopravno - odgovarja za mnenje ali glas, ki ga je izrekel pri opravljanju svoje funkcije. Seveda pa ostaja in je na ta način le še bolj poudarjena neposredna politična odgovornost poslanca do državljank in državljanov, ki se vedno znova potrjuje (ali sankcionira) na volitvah. Prepričani smo, da bo na ta način bolj dosledno uresničeno tudi načelo prvega odstavka 82. člena ustave, po katerem so poslanci predstavniki vsega ljudstva. Delo oziroma funkcijo poslanca bo natančno uredil zakon o poslancih, ki ga bo potrebno v ta namen tudi dopolniti.

3. Predlog ureditve procesne imunitete

Procesno-pravno imuniteto ureja ustava v drugem in tretjem odstavku 83. člena. Za razliko od absolutne učinkovitosti materialno-pravne imunitete je procesno-pravna imuniteta poslancev relativna in učinkuje le toliko časa, dokler traja mandat oziroma dokler državni zbor ne odloči o predčasnem odvzemu imunitete. Znano je namreč, da poslanska imuniteta ni osebna pravica posameznega poslanca, ampak je pravica javnopravnega pomena, ki služi predvsem nemotenemu delovanju parlamenta. Procesno-pravna imuniteta, kot jo pojmuje sodobno pravo, naj sicer praviloma ne bi povsem izključevala odgovornosti za kazniva dejanja, prekrške, civilne delikte, disciplinske prestopke, izvrševanje pravnomočne sodbe ipd. Poslanca, ki tako pravico uživa, ščiti pred priporom in uvedbo kazenskega postopka brez dovoljenja parlamenta, ne pa tudi pred drugimi zakonitimi ukrepi državnih organov v kazenskem postopku in ne pred preiskovalnimi dejanji ali ukrepi v njegovem predhodnem (predkazenskem) delu.

Trenutna ureditev procesne imunitete je pri nas urejena nekoliko (pre)široko in z določenimi posebnostmi. Poslanec se imuniteti lahko odpove oziroma se nanjo ne sklicuje, a ima državni zbor možnost glede imunitete odločiti tudi drugače. Odločanje državnega zbora o imuniteti poslanca je po predlagani spremembi vnaprej izključeno in tudi ni potrebno. Imuniteta bo s predlaganimi spremembami omejena izključno na opravljanje poslanske funkcije, za vsako kaznivo dejanje (ali prekršek) pa bo poslej poslanec odgovarjal kot vsak drug državljan. Razlika bo le v tem, da kakršenkoli uradni postopek (kazenski, predkazenski, upravni...) ne bo smel vplivati na delo državnega zbora, kar v praksi pomeni, da se bo moralo, na primer, sodišče vnaprej informirati o tem, ali na določen dan državni zbor ali delovna telesa, katerih član je posamezen poslanec, zasedajo ali ne, in temu prilagoditi sklic obravnave.

Morebitno zaporno kazen bi poslanec (ali državni svetnik) prestal šele po preteku funkcije, vendar se izvršitvi pravnomočne obsodbe ne bi mogel kar izogniti. Opozarjamo, da že sedaj veljavna pravna ureditev (zakon o poslancih, 9. člen) omogoča, da poslancu preneha mandat, če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šestih mesecev.

Vsakršna procesna imuniteta pa bi bila avtomatično izključena v ekstremnih primerih - ko bi bil poslanec ali državni svetnik (neposredno) zaloten pri kaznivem dejanju, za katerega je predpisana kazen nad pet let zapora. Predlagana sprememba v takšnih primerih izključuje diskrecijo državnega zbora, ki je po sedanji ureditvi celo v teh primerih imuniteto še vedno lahko podelil posameznemu poslancu.

4. Zaključek

Predlagano besedilo torej prinaša ustrezno zaščito zakonodajne veje oblasti pred neutemeljenimi posegi drugih vej oblasti, hkrati pa odpravlja možne zlorabe instituta imunitete.

Predlagana sprememba 83. člena ustave zahteva (lahko tudi sočasno), da se natančneje opredeli pojem "funkcije poslanca" v zakonu o poslancih. Temeljne pristojnosti državnega zbora določa ustava. Obseg funkcije poslanca pri uresničevanju teh pristojnosti pa je opredeljen v različnih členih Ustave Republike Slovenije in zakonu o poslancih ter poslovniku državnega zbora. Zakon o poslancih tako v svojem 15. členu določa: temeljna dolžnost in pravica poslanca je udeležba na sejah državnega zbora in na delovnih telesih državnega zbora, katerih član je, ter sodelovanje pri delu in odločanju v državnem zboru ter njegovih delovnih telesih. Sam smisel imunitete izhaja prav iz te funkcije, saj naj bi bilo s tem odstopom od načela enakosti poslancem omogočeno, da svojo funkcijo opravljajo nemoteno, neodvisno in svobodno. Vendar funkcija poslanca očitno obsega več, kot je zajeto samo v tem členu. V času, ko smo postali del Evropske unije in je javno nastopanje v funkciji uradne delegacije v tujini postalo del vsakdanjika poslancev, bi bilo nujno pravno opredelitev funkcije poslanca razširiti tudi v tem smislu. Opravljanje funkcije poslanca poleg tega obsega tudi delo v poslanskih pisarnah v volilnih enotah in volilnih okrajih v času uradnih ur ter sodelovanje na uradnih posvetih, ki jih organizira državni zbor (ali državni svet) in uradnih sprejemih tujih delegacij v prostorih državnega zbora, kakor tudi izven njega, saj gre za delovanje, ki je neposredno utemeljeno v določilih poslovnika državnega zbora in zakonu o poslancih. Glede izjav, ki bi jih dajal poslanec tedaj, ko njegovo delovanje nima neposredne podlage v poslovniku ali zakonu o poslancih, pa poslanec ne bi užival imunitete in bi bil v povsem enakem položaju kot vsak drug državljan.

Posebej poudarjamo, da s predlagano spremembo 83. člena dosledno sledimo načelu, da je potrebno strogo ločiti javni interes, zaradi katerega se poslancu podeljuje imuniteta, od osebnega interesa, ki nikakor ne more biti razlog za podelitev imunitete_ "Imuniteta ni osebna pravica ali privilegij poslanca, temveč je v interesu njegove funkcije in v interesu državnega zbora. Pomeni jamstvo pravne varnosti in zagotovitev neodvisnosti poslanca pri opravljanju predstavniške funkcije pred neutemeljenimi posegi drugih vej oblasti, zlasti pred posegi izvršne veje oblasti, pa tudi posameznikov." (Mozetič; Komentar Ustave Republike Slovenije). Glede na "mladost demokracije" naše države je takšno jamstvo pravne varnosti in zagotovitev neodvisnosti poslanca še posebej smiselno in tudi nujno za nemoteno opravljanje vseh nalog, ki jih po slovenski ustavi ima državni zbor.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1311 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2254 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1697 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2047 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Novinarska konferenca predstavnikov koalicijskih strank