Po mnenju županov SLS je potrebno čimprej sprejeti nujne spremembe na področju financiranja občin. Za doseganje enakomernega regionalnega razvoja je pomembno, da se zagotovi potrebna finančna sredstva za krepitev statusa občin, za dvig primerne porabe, za razvojne projekte v občinah ter za izgradnjo cestne in druge infrastrukture. Kakršnokoli zmanjševanje investicij na teh področij bo ogrozilo razvoj, še posebno v slabše razvitih regijah. Lokalna skupnost je eden glavnih temeljev demokracije in razvoja Slovenije, po prepričanju županov iz vrst SLS pa brez finančne sanacije slovenskih občin tega ne bo. To so ključne naloge te vlade, ki so zapisane tudi v koalicijski pogodbi.
Po mnenju županov SLS le-ta predstavlja dobro podlago za delo na tem področju. Prvi korak je novi zakon o financiranju občin in rebalans proračuna. Župani SLS ocenjujejo pristop nove Službe vlade za lokalno samoupravo ocenjujemo izredno pozitivno, saj je na strani države končno sogovornik, ki razume potrebe slovenskih občin.
Anton Zupet vidi problem aktualne gonje proti županom v tem, da se hoče občine in župane predstaviti kot »grešnike«. Vzrok problemov pa po Zupetovem mnenju tiči v dejstvu, da država v preteklosti financiranja področja ni v zadostni meri uredila, občine pa so kronično finančno podhranjene, zakonske opredelitve glede financiranja občin pa so nejasne. Zakon o financiranju občin naj uredi transparentnost zadolževanja občin, zagotovi naj se tudi možnost sofinanciranja. Trenutno tega ni, rezultat črpanja sredstev iz evropskih skladov pa je zato izredno slab. »Zadolževanja občin pa ne bo več, če bo več denarja za občine,« je poudaril Zupet in dodal_ »Občine se ne branijo novih pristojnosti, saj želijo nuditi dober servis svojim občanom, potrebno pa je zagotoviti sredstva za to.«
Kristijan Janc je opozoril, da majhne občine niso sposobne sodelovati pri pridobivanju sredstev iz zunanjih virov, saj niso sposobne zagotoviti lastnega deleža. »Tako so revne občine še revnejše, bogate pa še bogatejše,« je poudaril Janc. Novo breme občinam pa predstavljajo dodatne obveznosti, ki jih je država v zadnjih letih naložila občinam, ne da bi ob tem omogočila tudi dodatne vire financiranja. Kristijan Janc je opozoril na zadnji primer, t.i. družinskega pomočnika, ki zelo obremenjuje slovenske občine in grozi, da bo v prihodnosti postal eden od glavnih izdatkov občinskih proračunov.
Po mnenju županov SLS le-ta predstavlja dobro podlago za delo na tem področju. Prvi korak je novi zakon o financiranju občin in rebalans proračuna. Župani SLS ocenjujejo pristop nove Službe vlade za lokalno samoupravo ocenjujemo izredno pozitivno, saj je na strani države končno sogovornik, ki razume potrebe slovenskih občin.
Anton Zupet vidi problem aktualne gonje proti županom v tem, da se hoče občine in župane predstaviti kot »grešnike«. Vzrok problemov pa po Zupetovem mnenju tiči v dejstvu, da država v preteklosti financiranja področja ni v zadostni meri uredila, občine pa so kronično finančno podhranjene, zakonske opredelitve glede financiranja občin pa so nejasne. Zakon o financiranju občin naj uredi transparentnost zadolževanja občin, zagotovi naj se tudi možnost sofinanciranja. Trenutno tega ni, rezultat črpanja sredstev iz evropskih skladov pa je zato izredno slab. »Zadolževanja občin pa ne bo več, če bo več denarja za občine,« je poudaril Zupet in dodal_ »Občine se ne branijo novih pristojnosti, saj želijo nuditi dober servis svojim občanom, potrebno pa je zagotoviti sredstva za to.«
Kristijan Janc je opozoril, da majhne občine niso sposobne sodelovati pri pridobivanju sredstev iz zunanjih virov, saj niso sposobne zagotoviti lastnega deleža. »Tako so revne občine še revnejše, bogate pa še bogatejše,« je poudaril Janc. Novo breme občinam pa predstavljajo dodatne obveznosti, ki jih je država v zadnjih letih naložila občinam, ne da bi ob tem omogočila tudi dodatne vire financiranja. Kristijan Janc je opozoril na zadnji primer, t.i. družinskega pomočnika, ki zelo obremenjuje slovenske občine in grozi, da bo v prihodnosti postal eden od glavnih izdatkov občinskih proračunov.