Pobudi za začetek postopka priprave regionalne zasnove, ki jo bo podalo ministrstvo za promet (ker gre za prostorsko ureditev z delovnega področja tega ministrstva), bo sledil dogovor o pripravi regionalne zasnove za umestitev tretje razvojne osi v prostor in ostale faze v postopku priprave regionalne zasnove, ki ga predpisuje zakonodaja.
Regionalne razvojne agencije vseh petih statističnih regij, čez območja katerih poteka predvidena prometna povezava, so z namenom pridobitve ustreznih strokovnih podlag za umestitev omenjene prometne povezave v prostor pristopile k oblikovanju skupnega projekta CESTA in ga prijavile v program Interreg IIIB. Ali bo prijava dobila podporo in bo projekt financiran iz programa Interreg IIIB, bo znano junija letos. Če bo projektna prijava uspela, bi bil to nedvoumno dodaten argument za utemeljenost začetka postopka priprave regionalne zasnove prostorskega razvoja.
Ministrstvo za okolje in prostor je namreč 15. oktobra lani prejelo pobudo ministra za promet za pripravo državnega lokacijskega načrta za gradnjo državne ceste med avtocesto A1 Šentilj – Koper (avtocestni priključek Šentrupert – avtocestni priključek Arja vas) ter Velenjem, Slovenj Gradcem in Dravogradom. Predvidena cestna povezava je del t.i. tretje razvojne osi, ki je opredeljena kot ena izmed prioritet v Strategiji prostorskega razvoja Slovenije. Za Koroško, Savinjsko, Zasavje, Spodnje Posavje in Jugovzhodno Slovenijo je namreč izredno pomembna medregijska povezava in navezava na avstrijsko in hrvaško avtocestno omrežje.
Z vidika celovitosti pri načrtovanju posegov v prostor in demokratičnega usklajevanja interesov države in občin je najbolj smotrno, da se za območje predvidenega poteka tretje razvojne osi izdela regionalna zasnova prostorskega razvoja. Ta prostorski akt je namreč pravo mesto za obravnavo umestitve prometnih osi (na konceptualni ravni) v prostor. Prednosti obravnave umestitve prometnih osi v prostor v okviru regionalne zasnove prostorskega razvoja so predvsem rešitev celotnih, daljših potez prometnih osi, izbira variante poteka prometne osi in izvedba postopka celovite presoje vplivov na okolje, kar nedvomno olajša in skrajša nadaljnje postopke izdelave državnega lokacijskega načrta za posamezne odseke na omenjenih prometnih oseh. Rezultat regionalne zasnove bo namreč izbor najustreznejše variante poteka te cestne povezave na potezi od avstrijske do hrvaške meje, na podlagi katere se bodo nato na izvedbenem nivoju pripravili in sprejeli državni lokacijski načrti za posamezne smiselne odseke.
Regionalne razvojne agencije vseh petih statističnih regij, čez območja katerih poteka predvidena prometna povezava, so z namenom pridobitve ustreznih strokovnih podlag za umestitev omenjene prometne povezave v prostor pristopile k oblikovanju skupnega projekta CESTA in ga prijavile v program Interreg IIIB. Ali bo prijava dobila podporo in bo projekt financiran iz programa Interreg IIIB, bo znano junija letos. Če bo projektna prijava uspela, bi bil to nedvoumno dodaten argument za utemeljenost začetka postopka priprave regionalne zasnove prostorskega razvoja.
Ministrstvo za okolje in prostor je namreč 15. oktobra lani prejelo pobudo ministra za promet za pripravo državnega lokacijskega načrta za gradnjo državne ceste med avtocesto A1 Šentilj – Koper (avtocestni priključek Šentrupert – avtocestni priključek Arja vas) ter Velenjem, Slovenj Gradcem in Dravogradom. Predvidena cestna povezava je del t.i. tretje razvojne osi, ki je opredeljena kot ena izmed prioritet v Strategiji prostorskega razvoja Slovenije. Za Koroško, Savinjsko, Zasavje, Spodnje Posavje in Jugovzhodno Slovenijo je namreč izredno pomembna medregijska povezava in navezava na avstrijsko in hrvaško avtocestno omrežje.
Z vidika celovitosti pri načrtovanju posegov v prostor in demokratičnega usklajevanja interesov države in občin je najbolj smotrno, da se za območje predvidenega poteka tretje razvojne osi izdela regionalna zasnova prostorskega razvoja. Ta prostorski akt je namreč pravo mesto za obravnavo umestitve prometnih osi (na konceptualni ravni) v prostor. Prednosti obravnave umestitve prometnih osi v prostor v okviru regionalne zasnove prostorskega razvoja so predvsem rešitev celotnih, daljših potez prometnih osi, izbira variante poteka prometne osi in izvedba postopka celovite presoje vplivov na okolje, kar nedvomno olajša in skrajša nadaljnje postopke izdelave državnega lokacijskega načrta za posamezne odseke na omenjenih prometnih oseh. Rezultat regionalne zasnove bo namreč izbor najustreznejše variante poteka te cestne povezave na potezi od avstrijske do hrvaške meje, na podlagi katere se bodo nato na izvedbenem nivoju pripravili in sprejeli državni lokacijski načrti za posamezne smiselne odseke.