Minister Božič je v svojem nastopu navzoče najprej seznanil z nekaterimi prednostnimi nalogami na področju letalstva, ki jih je Ministrstvo za promet v tem letu že realiziralo_
- izdani so že štirje pravilniki, ki urejajo stalno plovnost zrakoplovov in letalskih proizvodov, delov in naprav ter o potrjevanju organizacij in osebja, ki se ukvarjajo s temi nalogami
- obratovalno dovoljenje_ Ministrstvo za promet – Uprava RS za civilno letalstvo je 1.02.2005 izdala gospodarski družbi Aerodrom Maribor, d.o.o., obratovalno dovoljenje javnega mednarodnega letališča Maribor z veljavnostjo do 31.01.2007
- obratovalni čas: z odločbo Ministrstva za promet št.: 2607-1/2005/33-004701 z dne 21.03.2005 je na letališču Maribor v času od 27.03.2005 do 31.12.2005 določen nov obratovalni čas, in sicer v trajanju od 06_00 ure do 21_30 ure po lokalnem času za dneve od ponedeljka do nedelje, vsak teden
- redni zračni prevoz_ Ministrstvo za promet je za zimsko sezono 2004/2005 izdalo dovoljenje za opravljanje rednega zračnega prevoza v Republiko Slovenijo oziroma iz nje avstrijskemu letalskemu prevozniku Styrian Airways AG (StyrianSpirit) na relaciji Maribor – Salzburg – Pariz – Salzburg – Maribor).
V nadaljevanju je minister Božič naštel še nekaj zadev, ki jih je v zvezi z mariborskim letališčem Ministrstvo za promet uresničilo že v preteklem obdobju, in sicer_
- investicije_ Republika Slovenija je iz proračunskih sredstev v obdobju od 1998 do vključno 2003 vložila v infrastrukturne objekte, naprave in sredstva na letališču Maribor skupno 1,15 milijarde SIT. V letu 2004 je Ministrstvo za promet - Uprava RS za civilno letalstvo pričela izvajati nujno potrebne investicije (investicije, potrebne za izpolnjevanje osnovnih pogojev, določenih glede na referenčno kodo, kategorijo in namen letališča ter glede na obseg zračnega prometa) za posodobitve infrastrukturnih objektov, naprav in sredstev na letališču v okviru dvoletnega projekta »Posodobitev letališke infrastrukture na letališču Maribor«, ki je sofinanciran iz naslova strukturnih skladov EU – Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR). Ocenjena vrednost omenjenega projekta znaša 1,25 milijarde SIT. V letu 2004 je bilo v okviru navedenega izplačanih 525.899.006,06 SIT, od tega iz proračuna Republike Slovenije 204.673.037,30 SIT
- nadaljnji razvoj letališča Maribor – podaljšanje vzletno pristajalne steze (VPS): Ministrstvo za promet je aprila 2004 izdelalo strokovne podlage za nadaljnji razvoj letališča Maribor – podaljšanje VPS, v katerih je opredeljeno_ a) podaljšanje VPS za 800 m, b) multimodalni logistični center (cca 15.000 m2 skupnih površin ter 5.000 m2 pokritih površin), c) evropski muzej vojnega letalstva (ustanovitev delovne organizacijske skupine za pripravo zasnove Letalskega muzeja Zahodnoevropske unije), in d) servisne dejavnosti za letalsko industrijo (pooblaščene servisne in vzdrževalne dejavnosti splošnega letalstva).
»Odprto vprašanje, ki ga bomo v skladu s cilji Vlade RS za leto 2005 poskušali rešiti čimprej, pa je ureditev lastninsko-pravnih razmerij med Republiko Slovenijo in gospodarsko družbo Aerodrom Maribor, d.o.o.,« je nadaljeval minister Božič in omenil, da je Ministrstvo za promet v prejšnji sestavi sicer že pripravilo osnutek »Pogodbe o najemu letališke infrastrukture na letališču Maribor in obratovanju letališča Maribor«, da pa bo zaradi odprtih vprašanj pripravilo nov predlog ustrezne pogodbe ob upoštevanju vseh zakonskih obveznosti in predlagalo ponovni začetek pogajanj. Sicer pa si je kot enega izmed osnovnih ciljev v programu dela za letošnje leto Ministrstvo za promet zastavilo prav sprejem Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije, ki bo kot krovni dokument podlaga za resolucije posameznih prometnih podsistemov. V ta namen so na podlagi programa priprave že izdelana izhodišča za določitev obsega in vsebine nacionalnega programa razvoja civilnega letalstva Republike Slovenije. In nenazadnje_ pripravljeni oziroma v fazi priprave pa so tudi osnutki drugih programov s področja letalstva, kot sta a primer letalski varnostni program RS in nacionalni program zagotavljanja kontrole kvalitete v RS.
»Medsebojno obveščanje in izmenjava pogledov med zakonodajalcem in industrijo je izrednega pomena za uspešen razvoj slovenske letalske industrije in njenega nastopanja na skupnem evropskem trgu,« je zaokrožil minister Božič in sklenil_ »Najpomembnejša vprašanja letalske industrije, vključno s prevozom v zračnem prometu s tretjimi državami, se že ureja s skupnimi predpisi Evropske unije. V tem pogledu ima Ministrstvo za promet izredno odgovorno nalogo, ker mora zagotoviti, da so izvedbeni predpisi Evropske unije, ki jih izdaja Evropska komisija, skladni s slovensko politiko, ki jo določa Državni zbor, ter da sočasno zadovoljijo tudi interese gospodarstva. Zato sodim, da tovrstna problemska srečanja Ministrstvu za promet zelo pomagajo pri lažjem opravljanju vseh teh nalog in dolžnosti«.
- izdani so že štirje pravilniki, ki urejajo stalno plovnost zrakoplovov in letalskih proizvodov, delov in naprav ter o potrjevanju organizacij in osebja, ki se ukvarjajo s temi nalogami
- obratovalno dovoljenje_ Ministrstvo za promet – Uprava RS za civilno letalstvo je 1.02.2005 izdala gospodarski družbi Aerodrom Maribor, d.o.o., obratovalno dovoljenje javnega mednarodnega letališča Maribor z veljavnostjo do 31.01.2007
- obratovalni čas: z odločbo Ministrstva za promet št.: 2607-1/2005/33-004701 z dne 21.03.2005 je na letališču Maribor v času od 27.03.2005 do 31.12.2005 določen nov obratovalni čas, in sicer v trajanju od 06_00 ure do 21_30 ure po lokalnem času za dneve od ponedeljka do nedelje, vsak teden
- redni zračni prevoz_ Ministrstvo za promet je za zimsko sezono 2004/2005 izdalo dovoljenje za opravljanje rednega zračnega prevoza v Republiko Slovenijo oziroma iz nje avstrijskemu letalskemu prevozniku Styrian Airways AG (StyrianSpirit) na relaciji Maribor – Salzburg – Pariz – Salzburg – Maribor).
V nadaljevanju je minister Božič naštel še nekaj zadev, ki jih je v zvezi z mariborskim letališčem Ministrstvo za promet uresničilo že v preteklem obdobju, in sicer_
- investicije_ Republika Slovenija je iz proračunskih sredstev v obdobju od 1998 do vključno 2003 vložila v infrastrukturne objekte, naprave in sredstva na letališču Maribor skupno 1,15 milijarde SIT. V letu 2004 je Ministrstvo za promet - Uprava RS za civilno letalstvo pričela izvajati nujno potrebne investicije (investicije, potrebne za izpolnjevanje osnovnih pogojev, določenih glede na referenčno kodo, kategorijo in namen letališča ter glede na obseg zračnega prometa) za posodobitve infrastrukturnih objektov, naprav in sredstev na letališču v okviru dvoletnega projekta »Posodobitev letališke infrastrukture na letališču Maribor«, ki je sofinanciran iz naslova strukturnih skladov EU – Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR). Ocenjena vrednost omenjenega projekta znaša 1,25 milijarde SIT. V letu 2004 je bilo v okviru navedenega izplačanih 525.899.006,06 SIT, od tega iz proračuna Republike Slovenije 204.673.037,30 SIT
- nadaljnji razvoj letališča Maribor – podaljšanje vzletno pristajalne steze (VPS): Ministrstvo za promet je aprila 2004 izdelalo strokovne podlage za nadaljnji razvoj letališča Maribor – podaljšanje VPS, v katerih je opredeljeno_ a) podaljšanje VPS za 800 m, b) multimodalni logistični center (cca 15.000 m2 skupnih površin ter 5.000 m2 pokritih površin), c) evropski muzej vojnega letalstva (ustanovitev delovne organizacijske skupine za pripravo zasnove Letalskega muzeja Zahodnoevropske unije), in d) servisne dejavnosti za letalsko industrijo (pooblaščene servisne in vzdrževalne dejavnosti splošnega letalstva).
»Odprto vprašanje, ki ga bomo v skladu s cilji Vlade RS za leto 2005 poskušali rešiti čimprej, pa je ureditev lastninsko-pravnih razmerij med Republiko Slovenijo in gospodarsko družbo Aerodrom Maribor, d.o.o.,« je nadaljeval minister Božič in omenil, da je Ministrstvo za promet v prejšnji sestavi sicer že pripravilo osnutek »Pogodbe o najemu letališke infrastrukture na letališču Maribor in obratovanju letališča Maribor«, da pa bo zaradi odprtih vprašanj pripravilo nov predlog ustrezne pogodbe ob upoštevanju vseh zakonskih obveznosti in predlagalo ponovni začetek pogajanj. Sicer pa si je kot enega izmed osnovnih ciljev v programu dela za letošnje leto Ministrstvo za promet zastavilo prav sprejem Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije, ki bo kot krovni dokument podlaga za resolucije posameznih prometnih podsistemov. V ta namen so na podlagi programa priprave že izdelana izhodišča za določitev obsega in vsebine nacionalnega programa razvoja civilnega letalstva Republike Slovenije. In nenazadnje_ pripravljeni oziroma v fazi priprave pa so tudi osnutki drugih programov s področja letalstva, kot sta a primer letalski varnostni program RS in nacionalni program zagotavljanja kontrole kvalitete v RS.
»Medsebojno obveščanje in izmenjava pogledov med zakonodajalcem in industrijo je izrednega pomena za uspešen razvoj slovenske letalske industrije in njenega nastopanja na skupnem evropskem trgu,« je zaokrožil minister Božič in sklenil_ »Najpomembnejša vprašanja letalske industrije, vključno s prevozom v zračnem prometu s tretjimi državami, se že ureja s skupnimi predpisi Evropske unije. V tem pogledu ima Ministrstvo za promet izredno odgovorno nalogo, ker mora zagotoviti, da so izvedbeni predpisi Evropske unije, ki jih izdaja Evropska komisija, skladni s slovensko politiko, ki jo določa Državni zbor, ter da sočasno zadovoljijo tudi interese gospodarstva. Zato sodim, da tovrstna problemska srečanja Ministrstvu za promet zelo pomagajo pri lažjem opravljanju vseh teh nalog in dolžnosti«.