Rebalans proračuna
Z vztrajnim in korektnim argumentiranjem nam je uspelo v pripravi in realizaciji rebalansa proračuna RS za 2005 prepričati koalicijske partnerje, da se je v letošnjem letu t.i. okvir glavarine povečal za 10%. To je pomemben konkreten in simbolni znak, da se na finančnem področju ustavlja negativna spirala za slovenske občine.
Zakon o RTV
IO SLS je podprl stališče poslanske skupine, da v okviru procedure v Državnem zboru vloži dopolnila, ki podpirajo, da se 3% pobranega RTV prispevka nameni za delovanje lokalnih medijev. Prav tako smo podprli stališče poslanske skupine, da se v programski svet RTV vključi po en zaposlen iz koprskega in mariborskega regionalnega RTV centra. Poslanska skupina SLS bo v zakonodajno proceduro vložila dopolnilo, ki bo omogočilo, da so člani programskega sveta - predstavniki civilne družbe enakomerno regionalno zastopani, pri tem pa naj se kot merilo uporabijo statistične regije, ki formalno v Sloveniji obstajajo.
Vojni zakoni
Ena od možnih poti, ki se bo na koncu izkazala kot najbolj sprejemljiva in verodostojna, je doseči čim večji politični konsenz, da se za vsebino napisa na teh vojnih grobiščih uporabi tista dikcija, ki jo je sprejela prejšnja vladna koalicija, ni pa večina imela politične korajže, da bi to zagovarjala v DZ; to je »žrtvam vojne in revolucije«. meni, da ni mogoče vseh partizanov povezovati s povojnimi poboji in revolucijo, kakor tudi ni mogoče vseh domobrancev obtoževati za izdajstvo slovenskega naroda.
Državni svet
Opažamo, da se je v slovenski javnosti nekako sprejelo mišljenje, da je Državni svet nepotreben. To so krivične in prehitre ocene. Predlagamo, da se slovenska politika zelo resno in kritično sooči s tem vprašanjem. Ob razpravi o plači predsednika DS se je na ta račun po krivici prizadelo tudi samo inštitucijo. Ne gre za samo plačo predsednika DS, gre za vprašanje kako deluje ustavna inštitucija, ki se ji reče Državni svet. In zato smo stalno trdili, da se je potrebno soočiti z ustavnimi in zakonskimi osnovami, ki dajejo podlago za delovanje DS. Slovenska politika pa ni pokazala odločenosti, da bi šla v to razpravo.
Problematika izgubljenih evidenc
V našem interesu je, da se za vsa vprašanja, ki so povezana z vprašljivo odločitvijo, da so se nekatere evidence izgubile, odpre javna razprava v okviru odbora DZ za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Slovenska ljudska stranka, tako vodstvo kot poslanska skupina, odločno podpira vse postopke, ki so potrebni, da se ugotovi morebitne nepravilnosti in odgovornost posameznikov v zvezi z uničevanjem dokumentacije o dodeljenih nepovratnih sredstvih na kmetijskem ministrstvu in Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja, ne glede na to ali so med njimi tudi člani SLS. Dvom javnosti v zakonitost in gospodarnost porabe slovenskih ter evropskih sredstev za razvoj kmetijstva in podeželja je možno ovreči samo s celovito osvetlitvijo vseh dejstev in okoliščin. Slovenska ljudska stranka bo pri tem tako na vladni kot parlamentarni ravni aktivno sodelovala.
Z vztrajnim in korektnim argumentiranjem nam je uspelo v pripravi in realizaciji rebalansa proračuna RS za 2005 prepričati koalicijske partnerje, da se je v letošnjem letu t.i. okvir glavarine povečal za 10%. To je pomemben konkreten in simbolni znak, da se na finančnem področju ustavlja negativna spirala za slovenske občine.
Zakon o RTV
IO SLS je podprl stališče poslanske skupine, da v okviru procedure v Državnem zboru vloži dopolnila, ki podpirajo, da se 3% pobranega RTV prispevka nameni za delovanje lokalnih medijev. Prav tako smo podprli stališče poslanske skupine, da se v programski svet RTV vključi po en zaposlen iz koprskega in mariborskega regionalnega RTV centra. Poslanska skupina SLS bo v zakonodajno proceduro vložila dopolnilo, ki bo omogočilo, da so člani programskega sveta - predstavniki civilne družbe enakomerno regionalno zastopani, pri tem pa naj se kot merilo uporabijo statistične regije, ki formalno v Sloveniji obstajajo.
Vojni zakoni
Ena od možnih poti, ki se bo na koncu izkazala kot najbolj sprejemljiva in verodostojna, je doseči čim večji politični konsenz, da se za vsebino napisa na teh vojnih grobiščih uporabi tista dikcija, ki jo je sprejela prejšnja vladna koalicija, ni pa večina imela politične korajže, da bi to zagovarjala v DZ; to je »žrtvam vojne in revolucije«. meni, da ni mogoče vseh partizanov povezovati s povojnimi poboji in revolucijo, kakor tudi ni mogoče vseh domobrancev obtoževati za izdajstvo slovenskega naroda.
Državni svet
Opažamo, da se je v slovenski javnosti nekako sprejelo mišljenje, da je Državni svet nepotreben. To so krivične in prehitre ocene. Predlagamo, da se slovenska politika zelo resno in kritično sooči s tem vprašanjem. Ob razpravi o plači predsednika DS se je na ta račun po krivici prizadelo tudi samo inštitucijo. Ne gre za samo plačo predsednika DS, gre za vprašanje kako deluje ustavna inštitucija, ki se ji reče Državni svet. In zato smo stalno trdili, da se je potrebno soočiti z ustavnimi in zakonskimi osnovami, ki dajejo podlago za delovanje DS. Slovenska politika pa ni pokazala odločenosti, da bi šla v to razpravo.
Problematika izgubljenih evidenc
V našem interesu je, da se za vsa vprašanja, ki so povezana z vprašljivo odločitvijo, da so se nekatere evidence izgubile, odpre javna razprava v okviru odbora DZ za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Slovenska ljudska stranka, tako vodstvo kot poslanska skupina, odločno podpira vse postopke, ki so potrebni, da se ugotovi morebitne nepravilnosti in odgovornost posameznikov v zvezi z uničevanjem dokumentacije o dodeljenih nepovratnih sredstvih na kmetijskem ministrstvu in Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja, ne glede na to ali so med njimi tudi člani SLS. Dvom javnosti v zakonitost in gospodarnost porabe slovenskih ter evropskih sredstev za razvoj kmetijstva in podeželja je možno ovreči samo s celovito osvetlitvijo vseh dejstev in okoliščin. Slovenska ljudska stranka bo pri tem tako na vladni kot parlamentarni ravni aktivno sodelovala.