Nova generacija SLS je bila prva politična organizacija, ki je že junija 2003 ob prvih najavah novega zakona o istospolnih skupnostih opozorila, da je pri oblikovanju takega zakona potrebno še posebej paziti na nesprejemljivost enačenja družine in istospolne skupnosti. Že takrat smo tudi izrazili pričakovanje, da bo ob tako družbeno občutljivi tematiki prišlo do širše javne razprave, ki bi pripeljala do potrebnega družbenega soglasja ter s posebnim zakonom rešila pravno praznino in uredila pravno-premoženjska in socialna vprašanja istospolnih partnerskih skupnosti.
V nadaljnjem procesu oblikovanja zakona v letu 2004 je tako Nova generacija SLS ves čas sodelovala v javnih diskusijah, pri oblikovanju stališč SLS, prav tako pa neposredno preko predstavnikov matične Slovenske ljudske stranke na usklajevanjih v takratni vladni koaliciji. Večina naših pomislekov in vprašanj, ki smo jih odpirali ob sprejemanju tega zakona v prejšnjem mandatu, je izhajala iz ocene, da zakon kot je bil predlagan, razvrednoti družino in zvezo ženske in moškega. Opozarjali smo predvsem na sporni člen, ki je določal, da je istospolna zveza v vseh zakonih in primerih, ki niso omenjena v zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, izenačena z zakonsko oz. izvenzakonsko zvezo.
Po prepričanju Nove generacije SLS bi namreč v praksi to lahko pomenilo, da bi ugodnosti in olajšave, ki jih je država v preteklosti sprejela za izboljšanje pogojev za ustvarjanje družine in rojstev otrok, uporabljale tudi istospolne zveze, kar po našem mnenju nima pravega pomena. Ob tem bi se postavljalo pod vprašaj tudi morebitne dodatne ukrepi, ki bi jih v Sloveniji sprejeli za izboljšanje družinske politike.
V nadaljnjem procesu oblikovanja zakona v letu 2004 je tako Nova generacija SLS ves čas sodelovala v javnih diskusijah, pri oblikovanju stališč SLS, prav tako pa neposredno preko predstavnikov matične Slovenske ljudske stranke na usklajevanjih v takratni vladni koaliciji. Večina naših pomislekov in vprašanj, ki smo jih odpirali ob sprejemanju tega zakona v prejšnjem mandatu, je izhajala iz ocene, da zakon kot je bil predlagan, razvrednoti družino in zvezo ženske in moškega. Opozarjali smo predvsem na sporni člen, ki je določal, da je istospolna zveza v vseh zakonih in primerih, ki niso omenjena v zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, izenačena z zakonsko oz. izvenzakonsko zvezo.
Po prepričanju Nove generacije SLS bi namreč v praksi to lahko pomenilo, da bi ugodnosti in olajšave, ki jih je država v preteklosti sprejela za izboljšanje pogojev za ustvarjanje družine in rojstev otrok, uporabljale tudi istospolne zveze, kar po našem mnenju nima pravega pomena. Ob tem bi se postavljalo pod vprašaj tudi morebitne dodatne ukrepi, ki bi jih v Sloveniji sprejeli za izboljšanje družinske politike.