Vsebina predloga zakona so spremembe in dopolnitve določb, ki urejajo zadolževanje občin, njihovih javnih zavodov in javnih podjetij ter pravne podlage in postopek ugotovitve upravičenosti občin do dodatnih sredstev sofinanciranja njihovih investicij iz državnega proračuna. S predlogom zakona je določena še posebna spodbuda za sofinanciranje investicij občin na področju regionalnih razvojnih programov ter strukturne, kohezijske ali predpristopne politike ter spodbuda za skupno zagotavljanje nalog občinskih uprav.
S spremembami na področju zadolževanja je ministru, pristojnemu za finance, ostala pristojnost, da daje soglasje pri odobritvi kredita občinam. Zakon določa najvišji možni obseg zadolžitve posamezne občine, v katerega se štejejo vse oblike dejanske zadolžitve (posojila, leasingi, blagovni krediti i.t.d.) in zadolžitve njenih javnih zavodov in javnih podjetij. Občina se sme zadolževati le v skupnem znesku, ki ne preseže 20 % realiziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja, če v posameznem letu odplačevanja skupne obveznosti ne presežejo 5% predvidenih prihodkov proračuna. Zakon dopušča dodatno zadolžitev občine za investicije, ki so sofinancirane iz sredstev skladov Evropske unije in za financiranje investicij na področju osnovnega šolstva in javne infrastrukture za ravnanje z odpadno vodo, če obveznosti zanje v letih odplačevanja ne presežejo dodatnih 3% predvidenih prihodkov občine.
S spremembami zakona so poenostavljeni postopki, ki jih morajo opraviti občine, upravičene do dodatnih sredstev iz državnega proračuna, za pridobitev teh sredstev. Odpravljeno je tudi nepotrebno podvajanje postopkov in vlaganje investicijskih programov in dokumentacije pri pristojnem ministrstvu in še pri ministrstvu, pristojnem za finance. Tako predlagana določba pomembno prispeva k zmanjševanju administrativnih ovir.
S predlogom zakona je predvidena še posebna spodbuda v obliki dodatnih sredstev za sofinanciranje investicij občin na področju regionalnih razvojnih programov ter strukturne in kohezijske politike na lokalni ravni, v skupni letni višini 3% primerne porabe občin, ki se zagotovijo na posebni proračunski postavki državnega proračuna, dodelijo pa na podlagi pogodbe o sofinanciranju investicije. Predlagana dopolnitev zakona, s katero se občinam, ki skupaj zagotavljajo opravljanje nalog občinske uprave, zagotavlja povračilo polovice stroškov, realiziranih v preteklem letu za ta namen, spodbuja občine k organizaciji skupnega opravljanja nalog občinske uprave in bo pomembno prispevala k povečanju upravne sposobnosti občin in k racionalizaciji stroškov nujnih zaposlitev strokovnega kadra, ki ga zahtevajo nove razmere upravljanja na lokalni ravni. Obe vrsti dodatnih sredstev bosta zagotovljeni v proračunu za leto 2006.
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o financiranju občin torej_
odpravlja nerazumne omejitve pri zadolževanju občin
zagotavlja dodaten obseg zadolževanja občin pri EU projektih
poenostavlja postopke pri vlaganju intervencijskih programov in njihovo potrjevanje pri pristojnem ministrstvu
zagotavlja dodatna sredstva v višini 3% primerne porabe občin za pripravo regionalnih projektov in projektov strukturne in kohezijske politike
dodatno spodbuja občine za skupno opravljanje določenih nalog.
S spremembami na področju zadolževanja je ministru, pristojnemu za finance, ostala pristojnost, da daje soglasje pri odobritvi kredita občinam. Zakon določa najvišji možni obseg zadolžitve posamezne občine, v katerega se štejejo vse oblike dejanske zadolžitve (posojila, leasingi, blagovni krediti i.t.d.) in zadolžitve njenih javnih zavodov in javnih podjetij. Občina se sme zadolževati le v skupnem znesku, ki ne preseže 20 % realiziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja, če v posameznem letu odplačevanja skupne obveznosti ne presežejo 5% predvidenih prihodkov proračuna. Zakon dopušča dodatno zadolžitev občine za investicije, ki so sofinancirane iz sredstev skladov Evropske unije in za financiranje investicij na področju osnovnega šolstva in javne infrastrukture za ravnanje z odpadno vodo, če obveznosti zanje v letih odplačevanja ne presežejo dodatnih 3% predvidenih prihodkov občine.
S spremembami zakona so poenostavljeni postopki, ki jih morajo opraviti občine, upravičene do dodatnih sredstev iz državnega proračuna, za pridobitev teh sredstev. Odpravljeno je tudi nepotrebno podvajanje postopkov in vlaganje investicijskih programov in dokumentacije pri pristojnem ministrstvu in še pri ministrstvu, pristojnem za finance. Tako predlagana določba pomembno prispeva k zmanjševanju administrativnih ovir.
S predlogom zakona je predvidena še posebna spodbuda v obliki dodatnih sredstev za sofinanciranje investicij občin na področju regionalnih razvojnih programov ter strukturne in kohezijske politike na lokalni ravni, v skupni letni višini 3% primerne porabe občin, ki se zagotovijo na posebni proračunski postavki državnega proračuna, dodelijo pa na podlagi pogodbe o sofinanciranju investicije. Predlagana dopolnitev zakona, s katero se občinam, ki skupaj zagotavljajo opravljanje nalog občinske uprave, zagotavlja povračilo polovice stroškov, realiziranih v preteklem letu za ta namen, spodbuja občine k organizaciji skupnega opravljanja nalog občinske uprave in bo pomembno prispevala k povečanju upravne sposobnosti občin in k racionalizaciji stroškov nujnih zaposlitev strokovnega kadra, ki ga zahtevajo nove razmere upravljanja na lokalni ravni. Obe vrsti dodatnih sredstev bosta zagotovljeni v proračunu za leto 2006.
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o financiranju občin torej_
odpravlja nerazumne omejitve pri zadolževanju občin
zagotavlja dodaten obseg zadolževanja občin pri EU projektih
poenostavlja postopke pri vlaganju intervencijskih programov in njihovo potrjevanje pri pristojnem ministrstvu
zagotavlja dodatna sredstva v višini 3% primerne porabe občin za pripravo regionalnih projektov in projektov strukturne in kohezijske politike
dodatno spodbuja občine za skupno opravljanje določenih nalog.