Po naši oceni so zadnji ukrepi na področju pravosodja v celoti usmerjeni k temu, da bi bilo odločanje na sodiščih bolj učinkovito, kvalitetno, strokovno in odgovorno. Odgovornost vseh nas je, da se zaupanje državljank in državljanov v sodstvo dvigne na normalno raven.
Z zakonom predvideni mehanizmi nadzora, ki so v pristojnosti Ministrstva za pravosodje, ne morejo posegati v z Ustavo RS in z zakoni opredeljen položaj sodnih organov, zato zadnji ukrepi ne zmanjšujejo neodvisnosti sodstva, ki pa je ne moremo enačiti tudi z neodgovornostjo ali pasivnostjo. Tudi učinkovit in v skladu z zakonom predviden nadzor nad delom sicer neodvisnih pravosodnih organov lahko okrepi zaupanje v delovanje slovenskega sodstva.
Nesprejemljiva je tudi politizacija predlagane novele zakona o sodiščih. V skladu z novelo zakona o sodiščih bo predsednice in predsednike sodišč še vedno imenoval minister za pravosodje na predlog sodnega sveta, pri čemer pa ne bo več omejitve, da sme sodni svet izbrati in predlagati največ tri kandidate. Vloga sodnega sveta s predlagano novelo zakona tako ostaja nespremenjena. Ob tem je potrebno poudariti, da bo sodni svet v skladu z novelo zakona o sodiščih v postopku imenovanja predsednikov sodišč še vedno izbral in podal predlog izbranih kandidatov ministru za pravosodje, vendar brez omejitve največ treh kandidatov. Odločitev o tem, koliko imen bo predlagal, ostaja v izključni pristojnosti sodnega sveta.
Z zakonom predvideni mehanizmi nadzora, ki so v pristojnosti Ministrstva za pravosodje, ne morejo posegati v z Ustavo RS in z zakoni opredeljen položaj sodnih organov, zato zadnji ukrepi ne zmanjšujejo neodvisnosti sodstva, ki pa je ne moremo enačiti tudi z neodgovornostjo ali pasivnostjo. Tudi učinkovit in v skladu z zakonom predviden nadzor nad delom sicer neodvisnih pravosodnih organov lahko okrepi zaupanje v delovanje slovenskega sodstva.
Nesprejemljiva je tudi politizacija predlagane novele zakona o sodiščih. V skladu z novelo zakona o sodiščih bo predsednice in predsednike sodišč še vedno imenoval minister za pravosodje na predlog sodnega sveta, pri čemer pa ne bo več omejitve, da sme sodni svet izbrati in predlagati največ tri kandidate. Vloga sodnega sveta s predlagano novelo zakona tako ostaja nespremenjena. Ob tem je potrebno poudariti, da bo sodni svet v skladu z novelo zakona o sodiščih v postopku imenovanja predsednikov sodišč še vedno izbral in podal predlog izbranih kandidatov ministru za pravosodje, vendar brez omejitve največ treh kandidatov. Odločitev o tem, koliko imen bo predlagal, ostaja v izključni pristojnosti sodnega sveta.