V zadnjih dneh je okoli 25.000 družin prejelo odločbo o dodelitvi dodatka za velike družine, pri katerem je bila odšteta akontacija dohodnine. Tako so družine namesto predvidenih 80.000 SIT prejele približno 20.000 SIT manj. Za to v SLS ne vidimo nobenega tehtnega argumenta; prepričani smo, da je ta dodatek najverjetneje pomotoma ostal obdavčljiv. Čeprav ne gre za velika državna sredstva je simbolno sporočilo te obdavčitve v popolnem nasprotju za zavezami te vlade do družinske politike.
Javnosti sta bili sicer predstavljeni že dve rešitvi, ki jih je predlagalo društvo Družinska pobuda_ takojšen popravek zakona ali sprejem obvezne razlage zakona, po kateri bi se dodatek za velike družine v tem zakonu obravnaval enako kot otroški dodatek Za SLS sta v okviru strokovnih možnosti sprejemljivi obe rešitvi.
Slovenska ljudska stranka vztraja, da država ohranja pozitiven odnos in sporočila do družine in rojstva otrok, še posebej v primeru večjih družin. V SLS se zavedamo, da se samo z ukrepi socialne države rodnosti ne povečuje, saj država otrok ne more »kupovati«, pač pa mora država poskrbeti, da sprememba standarda bivanja zaradi števila otrok ne postane pomemben dejavnik pri odločanju za otroka. Prepričani smo, da je zmanjšanje proračunskih sredstev iz dohodnine v primerjavi z učinki za prizadete družine in učinki na odnos do družin ter vrednotenje starševstva v družbi zanemarljivo majhno.
Glede družinskih prejemkov v SLS menimo, da bo potreben ponoven izračun stroškov minimalnih življenjskih stroškov otroka , trenutno še nimamo ustreznega strokovno in verodostojno izvedenega izračuna minimalnih življenjskih stroškov otroka. Zato so zakonsko priznane olajšave za otroke v tem smislu še vedno prenizke. V SLS poudarjamo, da moramo dolgoročno pri zakonodaji o dohodnini razmišljati o družinski dohodnini, ki je za družine veliko bolj pravična.
Trenutno družina, v kateri celoten dohodek zasluži le eden izmed staršev, pri enakih skupnih dohodkih plača bistveno več dohodnine kot družina, v kateri vsak izmed staršev zasluži polovico tega dohodka.
Rok Ravnikar, predsednik Nove generacije, podmladka SLS, je poudaril, da slovenska politika ne sme ostati brezbrižna do dejstva, da je Slovenija med desetimi državami z najnižjo rodnostjo na svetu. Žal vidimo, da je družinska in prebivalstvena politika za stranke »nehvaležna«, saj ne daje rezultatov na kratki rok, zato je vse prevečkrat delana po majhnih korakih, potrebne pa so odločne korenite poteze.
Nova generacija SLS opozarja, da ni problem v vrednotah mladih, saj ima večina vizijo ustvarjanja lastne družine. Nepremostljiv problem za mlade v tem trenutku je reševanje stanovanjskega problema ob osamosvajanju. Na začetku delovne poti preprosto ni mogoče imeti 20-30 milijonov sredstev za nakup stanovanja.
Nova generacije SLS je prepričana, da pomanjkanje proračunskega denarja ob neugodni gospodarski rasti ne more biti izgovor, saj je jasno, da so prav mlade družine – ob poznanih cenah storitev in blaga, ki ga potrebujejo, zelo dober potrošnik in zato lahko samo prispevajo k gospodarski rasti.
Sicer v Novi generaciji SLS ocenjujejo, da je sedanja vladna koalicija po politično-programskem smislu za družinsko politiko optimalna, tudi koalicijski program za družinsko politiko je zelo dober, upati je samo, da bo dovolj politične volje.
Na področju organiziranega stanovanjskega varčevanja in kreditiranja prebivalstva oziroma gospodinjstev je po prepričanju predsednika SLS in Ministra za okolje in prostor Janeza Podobnika potrebno nadgraditi nacionalno stanovanjsko varčevalno shemo in spodbuditi stanovanjsko varčevanje in kreditiranja po zgledih iz drugih evropskih držav. Uvesti je potrebno modele subvencioniranja stanovanjskega kreditiranja iskalcev prvega stanovanja in mladih družin tudi brez predhodnega večletnega varčevanja.
Potrebno bo razviti tudi hipotekarno bančništvo, da bi lahko povečali ponudbo ugodnih dolgoročnih stanovanjskih kreditov. Po besedah Janeza Podobnika moramo namreč zagotoviti take pogoje, da proračun mlade družine, ki ji bo uspelo izpeljati investicijo za rešitev stanovanjskega problema, ne bo nekaj naslednjih let obremenjen samo z vračanjem posojila, in to prav v obdobju, za katerega se ve, da so finančno najbolj ogrožene.
V ta namen koalicijska pogodba predvideva izvedbo projekta »prvo stanovanje«, kjer želi koalicija z ustrezno dopolnitvijo stanovanjske zakonodaje zagotoviti mladim parom, ki že imajo ali pričakujejo prvega otroka, imajo pa popolnoma nerešen stanovanjski problem in nimajo materialnih pogojev za rešitev tega problema, zagotoviti cenovno dostopno "prvo" stanovanje minimalnih standardov.
Javnosti sta bili sicer predstavljeni že dve rešitvi, ki jih je predlagalo društvo Družinska pobuda_ takojšen popravek zakona ali sprejem obvezne razlage zakona, po kateri bi se dodatek za velike družine v tem zakonu obravnaval enako kot otroški dodatek Za SLS sta v okviru strokovnih možnosti sprejemljivi obe rešitvi.
Slovenska ljudska stranka vztraja, da država ohranja pozitiven odnos in sporočila do družine in rojstva otrok, še posebej v primeru večjih družin. V SLS se zavedamo, da se samo z ukrepi socialne države rodnosti ne povečuje, saj država otrok ne more »kupovati«, pač pa mora država poskrbeti, da sprememba standarda bivanja zaradi števila otrok ne postane pomemben dejavnik pri odločanju za otroka. Prepričani smo, da je zmanjšanje proračunskih sredstev iz dohodnine v primerjavi z učinki za prizadete družine in učinki na odnos do družin ter vrednotenje starševstva v družbi zanemarljivo majhno.
Glede družinskih prejemkov v SLS menimo, da bo potreben ponoven izračun stroškov minimalnih življenjskih stroškov otroka , trenutno še nimamo ustreznega strokovno in verodostojno izvedenega izračuna minimalnih življenjskih stroškov otroka. Zato so zakonsko priznane olajšave za otroke v tem smislu še vedno prenizke. V SLS poudarjamo, da moramo dolgoročno pri zakonodaji o dohodnini razmišljati o družinski dohodnini, ki je za družine veliko bolj pravična.
Trenutno družina, v kateri celoten dohodek zasluži le eden izmed staršev, pri enakih skupnih dohodkih plača bistveno več dohodnine kot družina, v kateri vsak izmed staršev zasluži polovico tega dohodka.
Rok Ravnikar, predsednik Nove generacije, podmladka SLS, je poudaril, da slovenska politika ne sme ostati brezbrižna do dejstva, da je Slovenija med desetimi državami z najnižjo rodnostjo na svetu. Žal vidimo, da je družinska in prebivalstvena politika za stranke »nehvaležna«, saj ne daje rezultatov na kratki rok, zato je vse prevečkrat delana po majhnih korakih, potrebne pa so odločne korenite poteze.
Nova generacija SLS opozarja, da ni problem v vrednotah mladih, saj ima večina vizijo ustvarjanja lastne družine. Nepremostljiv problem za mlade v tem trenutku je reševanje stanovanjskega problema ob osamosvajanju. Na začetku delovne poti preprosto ni mogoče imeti 20-30 milijonov sredstev za nakup stanovanja.
Nova generacije SLS je prepričana, da pomanjkanje proračunskega denarja ob neugodni gospodarski rasti ne more biti izgovor, saj je jasno, da so prav mlade družine – ob poznanih cenah storitev in blaga, ki ga potrebujejo, zelo dober potrošnik in zato lahko samo prispevajo k gospodarski rasti.
Sicer v Novi generaciji SLS ocenjujejo, da je sedanja vladna koalicija po politično-programskem smislu za družinsko politiko optimalna, tudi koalicijski program za družinsko politiko je zelo dober, upati je samo, da bo dovolj politične volje.
Na področju organiziranega stanovanjskega varčevanja in kreditiranja prebivalstva oziroma gospodinjstev je po prepričanju predsednika SLS in Ministra za okolje in prostor Janeza Podobnika potrebno nadgraditi nacionalno stanovanjsko varčevalno shemo in spodbuditi stanovanjsko varčevanje in kreditiranja po zgledih iz drugih evropskih držav. Uvesti je potrebno modele subvencioniranja stanovanjskega kreditiranja iskalcev prvega stanovanja in mladih družin tudi brez predhodnega večletnega varčevanja.
Potrebno bo razviti tudi hipotekarno bančništvo, da bi lahko povečali ponudbo ugodnih dolgoročnih stanovanjskih kreditov. Po besedah Janeza Podobnika moramo namreč zagotoviti take pogoje, da proračun mlade družine, ki ji bo uspelo izpeljati investicijo za rešitev stanovanjskega problema, ne bo nekaj naslednjih let obremenjen samo z vračanjem posojila, in to prav v obdobju, za katerega se ve, da so finančno najbolj ogrožene.
V ta namen koalicijska pogodba predvideva izvedbo projekta »prvo stanovanje«, kjer želi koalicija z ustrezno dopolnitvijo stanovanjske zakonodaje zagotoviti mladim parom, ki že imajo ali pričakujejo prvega otroka, imajo pa popolnoma nerešen stanovanjski problem in nimajo materialnih pogojev za rešitev tega problema, zagotoviti cenovno dostopno "prvo" stanovanje minimalnih standardov.