Ravno pomanjkljiva zakonodaja je tista, ki je v Sloveniji že v preteklosti mnogim omogočala neupravičeno bogatenje pri privatizaciji slovenskega gospodarstva. In po našem mnenju se pri primeru Vzajemne ponavlja podobna zgodba. Je pa tokrat zadeva še toliko bolj problematična, saj gre za zavarovalnico, pri kateri je zavarovanih kar polovica naših državljank in državljanov. Kakršnakoli privatizacija bi bila sprejemljiva le v primeru, da bi bila v interesu vseh zavarovancev. Verjetno bo marsikdo dejal, da politika posega na področje privatizacije Vzajemne, kar naj ne bi bila naša naloga. Ob tem moramo poudariti, da seveda privatizaciji ne nasprotujemo, smo pa odločno proti takšnemu preoblikovanju Vzajemne, ki bi kakorkoli oškodovala svoje zavarovance. Zato podpiramo predlog Vlade RS, da morebitno preoblikovanje Vzajemne uredi zakon.
Posebej bi radi opozorili na postopek Agencije za zavarovalni nadzor po zakonu o zavarovalništvu, ki ugotavlja številne kršitve zakonov pri postopkih preoblikovanja Vzajemne. Kot je znano, zaradi pritožbenih postopkov agencija še ni izdala pravnomočnih odločitev.
Vzajemna se seveda ves čas sklicuje ravno na interese svojih zavarovancev, češ da je preoblikovanje potrebno prav zaradi zavarovancev oziroma v njihovo korist. Če bi bilo predstavnikom Vzajemne res kaj do interesa članstva oziroma zavarovancev, bi mirno počakali in sodelovali pri oblikovanju zakonodaje, ne pa hiteli s postopki in skupščino, na kateri posameznik nima popolnoma nobene moči. Vse hitenje v smeri hitre privatizacije pa daje občutek, da gre tudi pri tej privatizaciji za že preizkušeno metodo, o čemer je v časniku Delo pisal g. Dušan Kidrič, nekdanji predsednik strokovnega sveta Agencije za zavarovalni nadzor.
Začeti postopek privatizacije po njegovem napoveduje_
1. razdelitev certifikatov
2. nizko vrednotenje družbe
3. še nižja odkupna cena certifikatov in pozneje delnic
4. koncentracija pri redkih posameznikih
5. prodaja tujemu kupcu pod firmo strateškega partnerstva.
Rezultat tega pa bi bil, da bi zavarovanci izgubili upravljalske pravice; dolgoročno pa bi lastniki in uprava po prodaji tujemu »strateškemu partnerju« zaradi prevzemne premije še dodatno obogatela."
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke pričakujemo, da bo zlasti Agencija za zavarovalni nadzor opravila svoje delo in čim prej pravnomočno zaključila začete postopke ugotavljanja kršitev zakonodaje pri privatizaciji Vzajemne. Čeprav se bojimo, da bo za to zmanjkalo časa.
Še posebej pa bi apelirali na novinarje in medije, da raziščejo tista ozadja te privatizacije, ki jih mi ne moremo. Zaenkrat se novinarji s primerom Vzajemne po našem premalo ukvarjajo, še posebej če spremljamo opozorila raznih strokovnjakov in poznavalcev, da gre v primeru Vzajemne za v narekovajih "rop stoletja".
Vodstvo Vzajemne se je privatizacije nedvomno "dobro" lotilo. Postopke so začeli hitro in s kratkimi roki, ki bodo, vsaj tako kaže, onemogočili ustavitev postopkov ter s tem tudi zaščito interesov naših državljank in državljanov. V poslanski skupini SLS bomo storili vse, da se prepreči kakršnokoli oškodovanje zavarovancev Vzajemne.
Posebej bi radi opozorili na postopek Agencije za zavarovalni nadzor po zakonu o zavarovalništvu, ki ugotavlja številne kršitve zakonov pri postopkih preoblikovanja Vzajemne. Kot je znano, zaradi pritožbenih postopkov agencija še ni izdala pravnomočnih odločitev.
Vzajemna se seveda ves čas sklicuje ravno na interese svojih zavarovancev, češ da je preoblikovanje potrebno prav zaradi zavarovancev oziroma v njihovo korist. Če bi bilo predstavnikom Vzajemne res kaj do interesa članstva oziroma zavarovancev, bi mirno počakali in sodelovali pri oblikovanju zakonodaje, ne pa hiteli s postopki in skupščino, na kateri posameznik nima popolnoma nobene moči. Vse hitenje v smeri hitre privatizacije pa daje občutek, da gre tudi pri tej privatizaciji za že preizkušeno metodo, o čemer je v časniku Delo pisal g. Dušan Kidrič, nekdanji predsednik strokovnega sveta Agencije za zavarovalni nadzor.
Začeti postopek privatizacije po njegovem napoveduje_
1. razdelitev certifikatov
2. nizko vrednotenje družbe
3. še nižja odkupna cena certifikatov in pozneje delnic
4. koncentracija pri redkih posameznikih
5. prodaja tujemu kupcu pod firmo strateškega partnerstva.
Rezultat tega pa bi bil, da bi zavarovanci izgubili upravljalske pravice; dolgoročno pa bi lastniki in uprava po prodaji tujemu »strateškemu partnerju« zaradi prevzemne premije še dodatno obogatela."
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke pričakujemo, da bo zlasti Agencija za zavarovalni nadzor opravila svoje delo in čim prej pravnomočno zaključila začete postopke ugotavljanja kršitev zakonodaje pri privatizaciji Vzajemne. Čeprav se bojimo, da bo za to zmanjkalo časa.
Še posebej pa bi apelirali na novinarje in medije, da raziščejo tista ozadja te privatizacije, ki jih mi ne moremo. Zaenkrat se novinarji s primerom Vzajemne po našem premalo ukvarjajo, še posebej če spremljamo opozorila raznih strokovnjakov in poznavalcev, da gre v primeru Vzajemne za v narekovajih "rop stoletja".
Vodstvo Vzajemne se je privatizacije nedvomno "dobro" lotilo. Postopke so začeli hitro in s kratkimi roki, ki bodo, vsaj tako kaže, onemogočili ustavitev postopkov ter s tem tudi zaščito interesov naših državljank in državljanov. V poslanski skupini SLS bomo storili vse, da se prepreči kakršnokoli oškodovanje zavarovancev Vzajemne.