Predlog novega zakona o financiranju občin
Pripravljen delovni osnutek in bo predmet strokovne obravnave v delovni skupini, v kateri bodo sodelovale vladne službe in ministrstva, v katerih delovna področja sodilo naloge v zvezi s finančno decentralizacijo. V normativnem programu vlade je določeno, da mora služba predložiti predlog novega ZFO do konca junija 2006. Cilj zakona je doseženo bistveno večje samofinanciranje občin. Predlog zakona bo tudi predmet sistemskih analiz, na podlagi katerih bo mogoče utemeljevati prerazporeditev javno finančnih sredstev in vplive novega sistema financiranja na financiranje nalog iz občinske pristojnosti, njihovo politično in finančno avtonomijo in izvajanje razvojnih funkcij, ki jo bo mogoče zagotoviti z ustrezno povečano ravnijo lastnih finančnih virov, ki bo omogočala, da bo večina občin zagotavljala financiranje izvajanja svojih nalog iz teh virov, in ne bo več odvisna od dodatnih sredstev iz državnega proračuna.
Povabilo k oddaji načrta porabe za koriščenje dodatnih razpoložljivih sredstev za sofinanciranje investicij, v skladu z določili 26.a člena Zakona o financiranju občin
V letu 2005 je Državni zbor Republike Slovenije potrdil spremembe in dopolnitve Zakona o financiranju občin, na osnovi katerih so občine upravičene do dodatnih sredstev za sofinanciranje investicij na področju regionalnih razvojnih programov in izvajanja strukturne, kohezijske in predpristopne politike na lokalni ravni v višini 3% skupne primerne porabe vseh občin v skupni višini =6.213.571.000 SIT. Na osnovi teh sprememb so v Službi Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko v Proračunu Republike Slovenije za leto 2006 dodeljena dodatna sredstva državnega proračuna.
Namen porabe sredstev_
- sofinanciranje investicij v lokalno infrastrukturo (občinske ceste, nakup in komunalno opremljanje stavbnih zemljišč, komunalno infrastrukturo),
- sofinanciranje investicij, ki so povezane s koriščenjem sredstev EU (stroški izdelave študij ter investicijske in projektne dokumentacije, sredstva lastne udeležbe občine).
Višina sredstev, ki je na razpolago posamezni občini, je izračunana v skladu z določilom 4. člena Pravilnika o namenih, kriterijih in postopku dodelitve dodatnih sredstev občinam po 26.a členu Zakona o financiranju občin in opredeljena v Povabilu k oddaji načrta porabe za koriščenje dodatnih razpoložljivih sredstev za sofinanciranje investicij, v skladu z določili 26.a člena ZFO. Višina javnega sofinanciranja posameznega projekta lahko doseže 100% upravičenih stroškov v letu 2006, pri čemer se davek na dodano vrednost ne šteje za upravičeni strošek, vendar največ do višine opredeljene v povabilu.
Celotna dodatna sredstva se razdelijo_
- 20% sredstev predstavlja kvoto »Finančna izravnava«
- 30% sredstev predstavlja kvoto »Občinske ceste«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Obmejno območje«
- 20% sredstev predstavlja kvoto »Omejeni naravni dejavniki«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Natura 2000«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Redkost poseljenosti«
Občini se sredstva dodelijo, če je_
- s strani pristojnega organa sprejeta investicijska dokumentacija, izdelana v skladu z uredbo,
- izdano ustrezno dovoljenje po zakonu, ki ureja graditev objektov (gradbeno dovoljenje oz. lokacijska informacija)
ali
- podpisano pismo o nameri izvedbe investicije s predvideno finančno konstrukcijo in časovnim načrtom izvedbe investicije, kadar kandidira za sredstva za stroške prehodnih študij ter investicijske in projektne dokumentacije,
ali
- podpisana pogodba o odobrenih sredstvih sklada oziroma skladov EU, kadar kandidira za sredstva lastne udeležbe pri projektih, financiranih iz EU.
Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko je ob upoštevanju pravilnika izračunala višine razpoložljivih sredstev za posamezno občino. V četrtek, 10. marca 2006, smo jih o tem obvestili in povabili k oddaji načrta porabe razpoložljivih sredstev. Skrajni rok za oddajo načrtov porabe sredstev je 19.04.2006. Če načrt porabe ni posredovan pravočasno se, le ta zavrne. Če načrt porabe ne vsebuje vseh zahtevanih dokumentov oziroma dokazil, se občino v roku 8 dni od prejema pozove, da ga dopolni. Rok za dopolnitev ni daljši od 15 dni. Če občina načrta porabe ne dopolni pravočasno, se ta zavrne. Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko v roku 15 dni od prejema popolnega načrta pripravi predlog sklepa o znesku sofinanciranja investicijskega projekta občine in pristopi k pridobitvi soglasja ministrstva, pristojnega za finance. V roku 5 dni po prejemu soglasja ministrstva za finance, Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko izda sklep o znesku sofinanciranja projekta občine in ga skupaj s pogodbo posreduje občini, ter jo pozove k sklenitvi pogodbe. Po preteku roka za sklenitev pogodb Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko ugotovi višino sredstev, ki niso bila razporejena.
Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko lahko za preostanek sredstev_
- ponovno povabi občine k oddaji načrta porabe,
- s sklepom prerazporedi sredstva posamezne občine med odobrenimi investicijami, opredeljenimi v predloženem načrtu porabe.
Razpoložljiva sredstva se lahko koristijo le v letu 2006. Zadnji zahtevek za nakazilo sredstev je potrebno SVLR predložiti najkasneje 20.10.2006.
Ustanovitev pokrajin
V Službi Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko smo zadovoljni z okvirno doseženim soglasjem na pogovoru s predsednikom Državnega zbora Republike Slovenije. Pripravljeni so že delovni osnutki_
- predloga Zakona o pokrajinah,
- predloga Zakona o postopku za ustanovitev pokrajin,
- predloga Zakona o volitvah v pokrajinske svete.
Pripravljen delovni osnutek in bo predmet strokovne obravnave v delovni skupini, v kateri bodo sodelovale vladne službe in ministrstva, v katerih delovna področja sodilo naloge v zvezi s finančno decentralizacijo. V normativnem programu vlade je določeno, da mora služba predložiti predlog novega ZFO do konca junija 2006. Cilj zakona je doseženo bistveno večje samofinanciranje občin. Predlog zakona bo tudi predmet sistemskih analiz, na podlagi katerih bo mogoče utemeljevati prerazporeditev javno finančnih sredstev in vplive novega sistema financiranja na financiranje nalog iz občinske pristojnosti, njihovo politično in finančno avtonomijo in izvajanje razvojnih funkcij, ki jo bo mogoče zagotoviti z ustrezno povečano ravnijo lastnih finančnih virov, ki bo omogočala, da bo večina občin zagotavljala financiranje izvajanja svojih nalog iz teh virov, in ne bo več odvisna od dodatnih sredstev iz državnega proračuna.
Povabilo k oddaji načrta porabe za koriščenje dodatnih razpoložljivih sredstev za sofinanciranje investicij, v skladu z določili 26.a člena Zakona o financiranju občin
V letu 2005 je Državni zbor Republike Slovenije potrdil spremembe in dopolnitve Zakona o financiranju občin, na osnovi katerih so občine upravičene do dodatnih sredstev za sofinanciranje investicij na področju regionalnih razvojnih programov in izvajanja strukturne, kohezijske in predpristopne politike na lokalni ravni v višini 3% skupne primerne porabe vseh občin v skupni višini =6.213.571.000 SIT. Na osnovi teh sprememb so v Službi Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko v Proračunu Republike Slovenije za leto 2006 dodeljena dodatna sredstva državnega proračuna.
Namen porabe sredstev_
- sofinanciranje investicij v lokalno infrastrukturo (občinske ceste, nakup in komunalno opremljanje stavbnih zemljišč, komunalno infrastrukturo),
- sofinanciranje investicij, ki so povezane s koriščenjem sredstev EU (stroški izdelave študij ter investicijske in projektne dokumentacije, sredstva lastne udeležbe občine).
Višina sredstev, ki je na razpolago posamezni občini, je izračunana v skladu z določilom 4. člena Pravilnika o namenih, kriterijih in postopku dodelitve dodatnih sredstev občinam po 26.a členu Zakona o financiranju občin in opredeljena v Povabilu k oddaji načrta porabe za koriščenje dodatnih razpoložljivih sredstev za sofinanciranje investicij, v skladu z določili 26.a člena ZFO. Višina javnega sofinanciranja posameznega projekta lahko doseže 100% upravičenih stroškov v letu 2006, pri čemer se davek na dodano vrednost ne šteje za upravičeni strošek, vendar največ do višine opredeljene v povabilu.
Celotna dodatna sredstva se razdelijo_
- 20% sredstev predstavlja kvoto »Finančna izravnava«
- 30% sredstev predstavlja kvoto »Občinske ceste«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Obmejno območje«
- 20% sredstev predstavlja kvoto »Omejeni naravni dejavniki«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Natura 2000«
- 10% sredstev predstavlja kvoto »Redkost poseljenosti«
Občini se sredstva dodelijo, če je_
- s strani pristojnega organa sprejeta investicijska dokumentacija, izdelana v skladu z uredbo,
- izdano ustrezno dovoljenje po zakonu, ki ureja graditev objektov (gradbeno dovoljenje oz. lokacijska informacija)
ali
- podpisano pismo o nameri izvedbe investicije s predvideno finančno konstrukcijo in časovnim načrtom izvedbe investicije, kadar kandidira za sredstva za stroške prehodnih študij ter investicijske in projektne dokumentacije,
ali
- podpisana pogodba o odobrenih sredstvih sklada oziroma skladov EU, kadar kandidira za sredstva lastne udeležbe pri projektih, financiranih iz EU.
Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko je ob upoštevanju pravilnika izračunala višine razpoložljivih sredstev za posamezno občino. V četrtek, 10. marca 2006, smo jih o tem obvestili in povabili k oddaji načrta porabe razpoložljivih sredstev. Skrajni rok za oddajo načrtov porabe sredstev je 19.04.2006. Če načrt porabe ni posredovan pravočasno se, le ta zavrne. Če načrt porabe ne vsebuje vseh zahtevanih dokumentov oziroma dokazil, se občino v roku 8 dni od prejema pozove, da ga dopolni. Rok za dopolnitev ni daljši od 15 dni. Če občina načrta porabe ne dopolni pravočasno, se ta zavrne. Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko v roku 15 dni od prejema popolnega načrta pripravi predlog sklepa o znesku sofinanciranja investicijskega projekta občine in pristopi k pridobitvi soglasja ministrstva, pristojnega za finance. V roku 5 dni po prejemu soglasja ministrstva za finance, Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko izda sklep o znesku sofinanciranja projekta občine in ga skupaj s pogodbo posreduje občini, ter jo pozove k sklenitvi pogodbe. Po preteku roka za sklenitev pogodb Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko ugotovi višino sredstev, ki niso bila razporejena.
Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko lahko za preostanek sredstev_
- ponovno povabi občine k oddaji načrta porabe,
- s sklepom prerazporedi sredstva posamezne občine med odobrenimi investicijami, opredeljenimi v predloženem načrtu porabe.
Razpoložljiva sredstva se lahko koristijo le v letu 2006. Zadnji zahtevek za nakazilo sredstev je potrebno SVLR predložiti najkasneje 20.10.2006.
Ustanovitev pokrajin
V Službi Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko smo zadovoljni z okvirno doseženim soglasjem na pogovoru s predsednikom Državnega zbora Republike Slovenije. Pripravljeni so že delovni osnutki_
- predloga Zakona o pokrajinah,
- predloga Zakona o postopku za ustanovitev pokrajin,
- predloga Zakona o volitvah v pokrajinske svete.