O pripravah na lokalne volitve
Letošnje volitve v občinske svete in za župane in županje bodo prve lokalne volitve po vstopu Slovenije v EU, kar pomeni v nekem smislu pomemben proces evropeizacije slovenskih občin. Tako bo tudi eden ključnih izzivov novih občinskih vodstev kvalitetno vodenje in prilagajanje razvojnih projektov občin v povezavi z evropskimi razvojnimi projekti in finančnimi pomočmi. »Prav tako lahko z gotovostjo napovem zadnje volitve na lokalni ravni pred dokončanjem regionalizacije oz. razdelitvi Slovenije na pokrajine, kar je pomembno tako z vidika slovenskih občin kot tudi za sam sistem decentralizacije slovenske države,« je poudaril Podobnik. Predsednik SLS je sicer prepričan, da bodo ugledni, uspešni in sposobni župani in županje SLS, ki so pomembno sooblikovali lokalno samouprave s svojo izkušenostjo dober garant za ponovno pridobitev zaupanja volivk in volivcev.
O delu vladne koalicije
»V teh dneh letih Vlada RS zaključuje zadnje popravke državnega proračuna oz. predloga proračuna za leto 2008, ki je še napisan v slovenskih tolarjih. Zelo pomembna zgodovinska ločnica je, da bo od prihodnjega leta naprej Slovenija imela državni proračun v evrih. Za državo je zelo pomembno, da ima stabilno in trdno vladno koalicijo. SLS ima izkušnje pri vodenju države. V zadnjih dvanajstih letih smo večino našega političnega delovanja prebili v odgovorni poziciji vladnih strank in s tem še posebej v sedanji koaliciji prispevali tudi k stabilnemu delovanju. Nekateri gospodarski kazalci, še posebej kazalci gospodarske rasti, v letošnjem letu kažejo, da je tudi slovensko gospodarstvo v ugodnem obdobju, k temu pa pomembno prispeva tudi stabilna vladna koalicija. Različni indeksi Ljubljanske borze so v teh dneh dosegli zelo visoke vrednosti. Razlogi so lahko različni, ampak praviloma to ni mogoče brez optimistične napovedi prihodnjega delovanja slovenskega gospodarstva. SLS si želi in prizadeva, da bi koalicija, v kateri skupaj sooblikujemo razvojne programe. obstala tudi še naprej po naslednjih parlamentarnih volitvah. Nenazadnje, če želiš take ambiciozne programe uresničiti, potem je en mandat premalo.«
O napovedanih interpelacijah
»Interpelacija je klasičen inštrument, ki se ga poslužuje opozicija; je legitimen in ima podlago v zakonu. Opozicijske stranke se bodo same odločile, kdaj in na kakšen način jo bodo uporabile. Že v primeru plinskih terminalov se je pojavilo tudi moje ime. S tem se ne obremenjujem, saj je interpelacija tudi priložnost, da javno spregovoriš o svojem delu. Vlada po mojem prepričanju deluje dobro, zelo dobro. Jaz delovno vnemo doživljam od znotraj, vi jo doživljate drugače. Takega tempa in take vlade ni imela še nobena vlada, aktiven pa sem bil v treh. Število aktov, ki jih sprejemaš, sicer še ni zagotovilo, da delaš dobro, a nekateri drugi kazalci govorijo, da deluje dobro.«
O pripravah na vodenje EU
»Pred kratkim smo praznovali petnajsto obletnico samostojnosti slovenske države, tudi mednarodna javnost v nekaterih vplivnih komentarjih priznava Sloveniji uspešno pot v njeno samostojnost. Velik izziv pred nami je vodenje EU v letu 2008 in ocenjujemo, da se je Vlada dobro, pravočasno in vsebinsko lotila priprav na vodenje EU. Kot minister za okolje in prostor lahko rečem, da je izziv tako na vsebinski ravni kot tudi na organizacijski, finančni in kadrovski. Tudi drugi ministri iz kroga SLS bodo veliko svoje energije usmerili v priprave in nato v vodenje EU v letu 2008.«
O zapletu s Tomom Križnarjem v Darfrju
»Točno pred letom dni smo v Republiki Sloveniji trepetali za Tomažem Humarjem - bilo je v Himalaji - ko se je boril za svoje življenje in takrat smo uspešno z različnimi metodami in energijo uspeli, da se je vrnil iz težke situacije, v kateri se je znašel. V teh dneh pa trepetamo za drugim Tomažem, za Tomom Križnarjem. Ne dvomimo v njegovo plemenito odločitev, dobre namene in humanitarno poslanstvo. Podpiramo slovensko Vlado in zunanjega ministra, da se izkoristi diplomatske poti, še posebej konzularne, pa tudi druge, predvsem pravne. Upamo, da se bo čimprej vrnil v domovino. Ob tem pa poudarjamo, da pri tem ne gre za romantiko. Kadar se odločaš, da greš v tako turbulentno območje, kot je v tem primeru Sudan, moraš biti dobro pripravljen. Odgovorno bi bilo, da bi s seboj v žepu odnesel diplomatsko imuniteto, ki ima tudi konkretno podobo v diplomatskem potnem listu. Da bi ob dobrem poznavanju upoštevali tudi elemente nekaterih mednarodnih povezujočih rešitev, ki jih priznava organizacija OZN. In nazadnje, da bi imel zelo jasen mandat ob taki pomembni in tvegani poti, za katero se je ponovno odločil. Diplomatski potni list ne bi bil čarobna paličica, najverjetneje pa bi vsaj v nekaterih elementih in situacijah, v katerih se je znašel Tomo Križnar, pomagal, da bi tako lažje angažirali mednarodne institucije. Diplomatski potni list je v principu pozitivno orodje, kadar se nekdo znajde v zapleteni situaciji, če pa imaš ob tem še politični mandat, je status diplomatskega potnega lista še boljši. Vprašanja o odgovornosti za zaplet sedaj niso na mestu. To vprašanje me spominja na lansko polemiko takoj po tistem ko se je Tomaž Humar vrnil domov. Kdo je odgovoren da se je zaplezal? Kadar se nekdo znajde v težki situaciji je nekorektno da se odpira vprašanje odgovornosti. Zakaj se je znašel tam? Zdaj je priložnost da se slovenska politika poenoti in najde poti da se Tomo Križnar vrne domov.«
O razsodbi v primeru Petek
»Pred nekaj dnevi smo bili dokončno obveščeni o odločitvi Višjega sodišča v primeru Petek. Kot minister in predsednik SLS ne bi želel z svojimi izjavami, ki bi imele kritično noto, zniževati ugled in pristojnosti slovenskih sodišč in njihovih različnih institucij, ki so v tem primeru ravnale v skladu s postopki. Vsekakor pa je oprostitev velik poraz v raziskovalnem novinarstvu. Kot nekdanji član preiskovalne komisije sem prepričan, da je takratni novinar napaden zaradi svojega novinarskega dela. Ko sem rekel, da sem ob tej odločitvi razočaran, pa sem dal tudi vrednostno sodbo. Ampak ne bi želel nadaljevati v to smer, kajti za pravno državo je nenavadno, da politiki kritično govorijo o tretji veji oblasti ali o nekaterih drugih institucijah, ki so povezane z delovanjem te oblasti.«
O možnostih za skupnega županskega kandidata v Ljubljani
»Za Ljubljano kot glavno mesto je od vsega začetka veljalo, da bo vnema za iskanje kvalitetnega župana in županje zelo velika oz. največja, in to se potrjuje. Z g. Grabeljškom v celoti delujeva usklajeno, imamo tudi sklep stranke, da damo veliko avtonomijo in prosto pot občinskim ali mestnim odborom, da se sami odločajo ali bodo predlagali svojega kandidata ali podprli skupnega v prvem ali drugem krogu. Edini kandidat ki smo ga evidentirali je mag. Peter Volasko, moj dober sodelavec, ki je po funkciji tudi mednarodni tajnik SLS. Prav tako pa je MO pripravljen, da se v okviru Zbora za Ljubljano, v katerem sodelujejo tudi tri vladne stranke, oblikuje podpora skupnemu kandidatu. Sam pričakujem, da bo preko vikenda po nekaterih pogovorih prišlo tudi do predloga skupnega kandidata v dogovoru kroga Zbora za Ljubljano. Vsa imena so potencialno odprta, odločitev pa bomo sporočili. O imenih se vnaprej ne govori.
O prihajajočih davčnih reformah
"Vlada se na davčno reformo zelo resno pripravlja po delovnih skupinah, v katere smo predlagali tudi naše strokovnjake. Ti so pripravili rešitve, ki so potem romale naprej na finančno ministrstvo, da bo pripravilo tudi izračune. To bo potem dobra osnova za nadaljnjo razpravo. Morda do 15. septembra še ne bo pripravljeno na vladi, se pa bo odprla razprava v okviru koalicije in Partnerstva za razvoj. Upam, da bomo do konca septembra zakone sprejeli na vladi, da gredo nato v parlament. SLS enotni davčni stopnji ni naklonjena, strankino stališče je, da je s socialnega vidika, z vidika tistih, ki živijo v težjih pogojih, nesprejemljivo, da bi jim z ukinitvijo nižje davčne stopnje poslabšali kakovost življenja. Veseli me, da se je razmišljanje o enotni davčni stopnji relativno ohladilo in se išče nekatere druge dobre rešitve."
Letošnje volitve v občinske svete in za župane in županje bodo prve lokalne volitve po vstopu Slovenije v EU, kar pomeni v nekem smislu pomemben proces evropeizacije slovenskih občin. Tako bo tudi eden ključnih izzivov novih občinskih vodstev kvalitetno vodenje in prilagajanje razvojnih projektov občin v povezavi z evropskimi razvojnimi projekti in finančnimi pomočmi. »Prav tako lahko z gotovostjo napovem zadnje volitve na lokalni ravni pred dokončanjem regionalizacije oz. razdelitvi Slovenije na pokrajine, kar je pomembno tako z vidika slovenskih občin kot tudi za sam sistem decentralizacije slovenske države,« je poudaril Podobnik. Predsednik SLS je sicer prepričan, da bodo ugledni, uspešni in sposobni župani in županje SLS, ki so pomembno sooblikovali lokalno samouprave s svojo izkušenostjo dober garant za ponovno pridobitev zaupanja volivk in volivcev.
O delu vladne koalicije
»V teh dneh letih Vlada RS zaključuje zadnje popravke državnega proračuna oz. predloga proračuna za leto 2008, ki je še napisan v slovenskih tolarjih. Zelo pomembna zgodovinska ločnica je, da bo od prihodnjega leta naprej Slovenija imela državni proračun v evrih. Za državo je zelo pomembno, da ima stabilno in trdno vladno koalicijo. SLS ima izkušnje pri vodenju države. V zadnjih dvanajstih letih smo večino našega političnega delovanja prebili v odgovorni poziciji vladnih strank in s tem še posebej v sedanji koaliciji prispevali tudi k stabilnemu delovanju. Nekateri gospodarski kazalci, še posebej kazalci gospodarske rasti, v letošnjem letu kažejo, da je tudi slovensko gospodarstvo v ugodnem obdobju, k temu pa pomembno prispeva tudi stabilna vladna koalicija. Različni indeksi Ljubljanske borze so v teh dneh dosegli zelo visoke vrednosti. Razlogi so lahko različni, ampak praviloma to ni mogoče brez optimistične napovedi prihodnjega delovanja slovenskega gospodarstva. SLS si želi in prizadeva, da bi koalicija, v kateri skupaj sooblikujemo razvojne programe. obstala tudi še naprej po naslednjih parlamentarnih volitvah. Nenazadnje, če želiš take ambiciozne programe uresničiti, potem je en mandat premalo.«
O napovedanih interpelacijah
»Interpelacija je klasičen inštrument, ki se ga poslužuje opozicija; je legitimen in ima podlago v zakonu. Opozicijske stranke se bodo same odločile, kdaj in na kakšen način jo bodo uporabile. Že v primeru plinskih terminalov se je pojavilo tudi moje ime. S tem se ne obremenjujem, saj je interpelacija tudi priložnost, da javno spregovoriš o svojem delu. Vlada po mojem prepričanju deluje dobro, zelo dobro. Jaz delovno vnemo doživljam od znotraj, vi jo doživljate drugače. Takega tempa in take vlade ni imela še nobena vlada, aktiven pa sem bil v treh. Število aktov, ki jih sprejemaš, sicer še ni zagotovilo, da delaš dobro, a nekateri drugi kazalci govorijo, da deluje dobro.«
O pripravah na vodenje EU
»Pred kratkim smo praznovali petnajsto obletnico samostojnosti slovenske države, tudi mednarodna javnost v nekaterih vplivnih komentarjih priznava Sloveniji uspešno pot v njeno samostojnost. Velik izziv pred nami je vodenje EU v letu 2008 in ocenjujemo, da se je Vlada dobro, pravočasno in vsebinsko lotila priprav na vodenje EU. Kot minister za okolje in prostor lahko rečem, da je izziv tako na vsebinski ravni kot tudi na organizacijski, finančni in kadrovski. Tudi drugi ministri iz kroga SLS bodo veliko svoje energije usmerili v priprave in nato v vodenje EU v letu 2008.«
O zapletu s Tomom Križnarjem v Darfrju
»Točno pred letom dni smo v Republiki Sloveniji trepetali za Tomažem Humarjem - bilo je v Himalaji - ko se je boril za svoje življenje in takrat smo uspešno z različnimi metodami in energijo uspeli, da se je vrnil iz težke situacije, v kateri se je znašel. V teh dneh pa trepetamo za drugim Tomažem, za Tomom Križnarjem. Ne dvomimo v njegovo plemenito odločitev, dobre namene in humanitarno poslanstvo. Podpiramo slovensko Vlado in zunanjega ministra, da se izkoristi diplomatske poti, še posebej konzularne, pa tudi druge, predvsem pravne. Upamo, da se bo čimprej vrnil v domovino. Ob tem pa poudarjamo, da pri tem ne gre za romantiko. Kadar se odločaš, da greš v tako turbulentno območje, kot je v tem primeru Sudan, moraš biti dobro pripravljen. Odgovorno bi bilo, da bi s seboj v žepu odnesel diplomatsko imuniteto, ki ima tudi konkretno podobo v diplomatskem potnem listu. Da bi ob dobrem poznavanju upoštevali tudi elemente nekaterih mednarodnih povezujočih rešitev, ki jih priznava organizacija OZN. In nazadnje, da bi imel zelo jasen mandat ob taki pomembni in tvegani poti, za katero se je ponovno odločil. Diplomatski potni list ne bi bil čarobna paličica, najverjetneje pa bi vsaj v nekaterih elementih in situacijah, v katerih se je znašel Tomo Križnar, pomagal, da bi tako lažje angažirali mednarodne institucije. Diplomatski potni list je v principu pozitivno orodje, kadar se nekdo znajde v zapleteni situaciji, če pa imaš ob tem še politični mandat, je status diplomatskega potnega lista še boljši. Vprašanja o odgovornosti za zaplet sedaj niso na mestu. To vprašanje me spominja na lansko polemiko takoj po tistem ko se je Tomaž Humar vrnil domov. Kdo je odgovoren da se je zaplezal? Kadar se nekdo znajde v težki situaciji je nekorektno da se odpira vprašanje odgovornosti. Zakaj se je znašel tam? Zdaj je priložnost da se slovenska politika poenoti in najde poti da se Tomo Križnar vrne domov.«
O razsodbi v primeru Petek
»Pred nekaj dnevi smo bili dokončno obveščeni o odločitvi Višjega sodišča v primeru Petek. Kot minister in predsednik SLS ne bi želel z svojimi izjavami, ki bi imele kritično noto, zniževati ugled in pristojnosti slovenskih sodišč in njihovih različnih institucij, ki so v tem primeru ravnale v skladu s postopki. Vsekakor pa je oprostitev velik poraz v raziskovalnem novinarstvu. Kot nekdanji član preiskovalne komisije sem prepričan, da je takratni novinar napaden zaradi svojega novinarskega dela. Ko sem rekel, da sem ob tej odločitvi razočaran, pa sem dal tudi vrednostno sodbo. Ampak ne bi želel nadaljevati v to smer, kajti za pravno državo je nenavadno, da politiki kritično govorijo o tretji veji oblasti ali o nekaterih drugih institucijah, ki so povezane z delovanjem te oblasti.«
O možnostih za skupnega županskega kandidata v Ljubljani
»Za Ljubljano kot glavno mesto je od vsega začetka veljalo, da bo vnema za iskanje kvalitetnega župana in županje zelo velika oz. največja, in to se potrjuje. Z g. Grabeljškom v celoti delujeva usklajeno, imamo tudi sklep stranke, da damo veliko avtonomijo in prosto pot občinskim ali mestnim odborom, da se sami odločajo ali bodo predlagali svojega kandidata ali podprli skupnega v prvem ali drugem krogu. Edini kandidat ki smo ga evidentirali je mag. Peter Volasko, moj dober sodelavec, ki je po funkciji tudi mednarodni tajnik SLS. Prav tako pa je MO pripravljen, da se v okviru Zbora za Ljubljano, v katerem sodelujejo tudi tri vladne stranke, oblikuje podpora skupnemu kandidatu. Sam pričakujem, da bo preko vikenda po nekaterih pogovorih prišlo tudi do predloga skupnega kandidata v dogovoru kroga Zbora za Ljubljano. Vsa imena so potencialno odprta, odločitev pa bomo sporočili. O imenih se vnaprej ne govori.
O prihajajočih davčnih reformah
"Vlada se na davčno reformo zelo resno pripravlja po delovnih skupinah, v katere smo predlagali tudi naše strokovnjake. Ti so pripravili rešitve, ki so potem romale naprej na finančno ministrstvo, da bo pripravilo tudi izračune. To bo potem dobra osnova za nadaljnjo razpravo. Morda do 15. septembra še ne bo pripravljeno na vladi, se pa bo odprla razprava v okviru koalicije in Partnerstva za razvoj. Upam, da bomo do konca septembra zakone sprejeli na vladi, da gredo nato v parlament. SLS enotni davčni stopnji ni naklonjena, strankino stališče je, da je s socialnega vidika, z vidika tistih, ki živijo v težjih pogojih, nesprejemljivo, da bi jim z ukinitvijo nižje davčne stopnje poslabšali kakovost življenja. Veseli me, da se je razmišljanje o enotni davčni stopnji relativno ohladilo in se išče nekatere druge dobre rešitve."