Minister Podobnik je povedal, da problematika plinskih terminalov ni samo problem Obale, ampak gre za izziv na nacionalni ravni. Slovenija je tako že sprožila postopek ugotavljanja čezmejnih vplivov v primeru izgradnje plinskih terminalov, saj gre za pomembne okoljske, varnostne in prometno-varnostne vidike. "Smo na preži. Zavedamo se, da bo boj še potreben," je povedal minister Janez Podobnik.
Mag. Marko Starman, državni sekretar na MOP, pa je ta postopek podrobneje predstavil in povedal, da je MOP koordinirano z vsemi ministrstvi zbralo vse različne argumente, ki upravičujejo naš interes, da partnersko sodelujemo pri projektu t.i. plinskih terminalov. Žal italijanska stran uradno še ni odgovorila. Optimizem sicer vliva dejstvo, da je Italija prevetrila svoje energetske načrte in namerava off-shore plinske terminale umeščati v južni del svojega morja.
Minister Božič je opozoril, da je umeščanje cestnih infrastrukturnih objektov v tako dragocen prostor, kot je slovenska Istra, izredno zapleteno za vse zainteresirane oz. vpletene. Podobnik pa je poudaril, da »če ugotovimo, da je bil postopek v okviru zakonodaje korektno voden in potrjen s strani nadzornih organov, je potrebno tudi zaupanje javnosti, da so projekti pravilno načrtovani.« Minister Božič je poudaril, da je Luka Koper izrednega pomena , saj nanjo kot primarno luko za svoje potrebe računajo predvsem države Srednje Evrope. Promet v modernih postindustrijskih družbah vključuje različne oblike logističnih, transportnih in servisnih dejavnosti, vključevati pa mora tudi sonaravni razvoj in širjenje.
Luka Koper se dotika tako prometnega kot okoljskega ministrstva. "Leta 2009 bi lahko začeli graditi tretji pomol; potem ko bo pod streho nastajajoči državni lokacijski načrt," je ocenil Podobnik. Leta 2009 pa bi se lahko z zgrajeno obalno hitro cesto avtomobili že lahko obšli tudi Izolo, je napovedal prometni minister Janez Božič: "Čas je, da se gradnja hitre ceste začne."
Številni udeleženci, ki so sodelovali v razpravi, so opozorili, da imajo vsi ti veliki projekti, ki so sicer z državnega vidika strateški in razvojno pomembni, v neposrednem okolju mnogo negativnih posledic. Namen okrogle mize je bil sicer tudi pokazati, da so predstavniki SLS, tudi tisti na najvišjih položajih v vladi, pripravljeni se pogovarjati in odprto pristopiti h komunikaciji. Gostje so tako odgovarjali na številna vprašanja poslušalcev, še enkrat pa se je izkazalo, da ljudi najbolj skrbijo posamezni infrastrukturni posegi v njihovo bivalno okolje in vpliv na njihovo zdravje.