Predlagani zakon tudi bolj kot veljavni upošteva posebnosti občin, ki vplivajo na višino stroškov in temu prilagaja izračun primerne porabe posamezne občine. Določitev primerne porabe tudi sicer temelji na dejanskih stroških oz. sredstvih potrebnih za financiranje z zakonom določenih pristojnosti občin, kar skupaj z enakomernejšo porazdelitvijo prihodkov občin predstavlja pravičnejšo ureditev od sedaj veljavne.
Sedanji sistem financiranja občin je v marsičem pomanjkljiv, kar nazorno kažejo podatki iz analize, ki kažejo na velika nesorazmerja med lastnimi prihodki in prebivalca po občinah. Dohodnina v nekaterih občinah predstavlja več kot 80% lastnih virov financiranja, vendar pa to glede na razvitost posameznih občin in zlasti oddaljenost od pomembnejših centrov povzroča izredno neenakomerno razdelitev prihodkov od dohodnine. Visoko izobraženi posamezniki, ki imajo višje dohodke in plačujejo tudi višjo dohodnino, živijo večinoma v bližini večjih centrov in mest. Zelo pomembno je dejstvo, da kar 64 občin prejema finančno izravnavo, ki za 100% presega lastne prihodke občin. S trenutno veljavnim zakonom določena poraba ne omogoča dovolj sredstev, da bi občine lahko v celoti zagotovile financiranje lokalnih zadev javnega pomena.
Veljavni sistem financiranja tudi ne spodbuja občin k prizadevanju za zagotovitev dodatnih lastnih virov na podlagi ekonomskega razvoja občine. Velika odvisnost občin od finančne izravnave in posledično nizki lastni dohodki predstavljajo resno odmikanje od splošnega načela avtonomije občin, zato je SLS prepričana, da jim je treba zagotoviti več lastnih finančnih virov.
SLS opozarja, da je za dejansko zmanjševanje regionalnih razvojnih razlik treba v razvojno zaostala območja usmeriti večje finančne spodbude. Zato je treba tudi pri sistemu financiranju občin upoštevati različne okoliščine, ki bodo omogočile takšno financiranje, da bo po preteku določenega časa mogoče govoriti o primerljivi razvitosti občin v vseh predelih Slovenije.
Sedanji sistem financiranja občin je v marsičem pomanjkljiv, kar nazorno kažejo podatki iz analize, ki kažejo na velika nesorazmerja med lastnimi prihodki in prebivalca po občinah. Dohodnina v nekaterih občinah predstavlja več kot 80% lastnih virov financiranja, vendar pa to glede na razvitost posameznih občin in zlasti oddaljenost od pomembnejših centrov povzroča izredno neenakomerno razdelitev prihodkov od dohodnine. Visoko izobraženi posamezniki, ki imajo višje dohodke in plačujejo tudi višjo dohodnino, živijo večinoma v bližini večjih centrov in mest. Zelo pomembno je dejstvo, da kar 64 občin prejema finančno izravnavo, ki za 100% presega lastne prihodke občin. S trenutno veljavnim zakonom določena poraba ne omogoča dovolj sredstev, da bi občine lahko v celoti zagotovile financiranje lokalnih zadev javnega pomena.
Veljavni sistem financiranja tudi ne spodbuja občin k prizadevanju za zagotovitev dodatnih lastnih virov na podlagi ekonomskega razvoja občine. Velika odvisnost občin od finančne izravnave in posledično nizki lastni dohodki predstavljajo resno odmikanje od splošnega načela avtonomije občin, zato je SLS prepričana, da jim je treba zagotoviti več lastnih finančnih virov.
SLS opozarja, da je za dejansko zmanjševanje regionalnih razvojnih razlik treba v razvojno zaostala območja usmeriti večje finančne spodbude. Zato je treba tudi pri sistemu financiranju občin upoštevati različne okoliščine, ki bodo omogočile takšno financiranje, da bo po preteku določenega časa mogoče govoriti o primerljivi razvitosti občin v vseh predelih Slovenije.