Ljubljana, 17. junij 2009 - SLS in Nova generacija SLS se čudita, da se vlada tudi ob novem zvišanju maloprodajnih cen naftnih derivatov ni odločila za znižanje trošarin. Obenem bi v SLS in njenem podmladku radi opozorili na posledice, ki jih nosi ohranjanje visoke trošarinske politike za slovensko gospodarstvo in njegovo prihodnost po koncu gospodarske krize.
V razmerah, v katerih je trenutno slovenska ekonomija, je vztrajanje pri tako visoki stopnji trošarin povsem kontradiktorno ekonomski logiki. SLS se sprašuje, zakaj vlada trošarinskega mehanizma ne uporabi za zniževanje davčnega bremena in povečanja konkurenčnosti slovenskega gospodarstva.
Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav ob tem dodaja, da je Slovenija zaradi svoje lege in razmeroma majhne površine izrazito tranzicijska država. Dolgo je veljala za najcenejšega ponudnika naftnih derivatov v regiji, zaradi česar je bil kljub nižjim trošarinam zaradi tranzicijskih potnikov in tovornega prometa davčni izplen ugoden. Ugotavlja pa, da je danes povsem drugače, saj je država trenutno skupaj s celotnim evropskim gospodarstvom v močni recesiji. Zmanjšanje tovornega prometa in števila tujih turistov pa tudi padec porabe domačega prebivalstva terjajo ukrepe v smeri razbremenitve gospodarskih subjektov in potrošnikov.
SLS zanima, ali je Slovenija morda menjala nacionalno "naftno" politiko in se na ta način približuje razvitim evropskim državam ter vleče gospodarstvo iz krize. V SLS menimo, da je to napačna smer, saj se v današnjem odprtem evropskem prostoru potrošnik obnaša tržno, skromna površina Slovenije pa nikogar ne sili natočiti rezervoarja pri nas. Pri tem niso izvzeti niti domači porabniki, ki se predvsem v obmejnih krajih vse bolj odločajo za polnjenje rezervoarjev v sosednjih državah.
SLS poziva vlado k takojšnjemu znižanju trošarin na pogonska goriva in razbremenitvi končnega uporabnika. V primeru nespremenjene trošarinske politike bo SLS to obsodila kot neodgovorno dejanje, ki nikakor ne pripomore k izboljšanju trenutnega gospodarskega stanja v Sloveniji.