Ljubljana, 1. julij 2009 – Odstop gospoda Iva Sanaderja z vseh vladnih in strankarskih funkcij je v prvi vrsti hrvaško notranjepolitično vprašanje, ki pa bo gotovo imelo tudi zunanjepolitične posledice. Kakšne bodo te posledice, in še posebej, kako bi lahko vplivale na prihodnost reševanja mejnega spora med Slovenijo in Hrvaško, je danes težko oziroma nemogoče ocenjevati. Po eni strani niso znani niti neki razlogi odstopa niti ni možno ocenjevati, v kakšni smeri bi se lahko spremenila hrvaška politika do vstopanja v EU in v tej luči tudi do reševanja mejnega spora s Slovenijo, če bo do spremembe hrvaške politike sploh prišlo.
V SLS ocenjujemo, da je današnji dogodek morda priložnost, da se s pogovori s Hrvaško začne povsem na novo. V tej luči je zelo pomembno, da bi vsaj sedaj Slovenija seznanila tako hrvaško kot celotno evropsko javnost o vseh zgodovinskih, pravnih, pa tudi političnih dejstvih, ki utemeljujejo slovenske zahteve za ohranitev teritorialnega stika z mednarodnimi vodami, celovitosti Piranskega zaliva, zaselkov na levem bregu Dragonje in ozemlja na levem bregu Mure pri Hotizi, kar je tudi vsebina sklepa Državnega zbora RS.
V SLS smo prepričani, da uspešnost Slovenije pri zaščiti slovenskih nacionalnih interesov, ko gre za ohranitev ozemeljske celovitosti, ni in ne ob odvisna predvsem od tega, kdo vodi hrvaško in kdo evropsko politiko, ampak od tega, ali bo Slovenija sposobna in pripravljena vztrajati na poti dosledne zaščite svojih interesov. SLS bo vztrajala, da Slovenija zahteva umik Hrvaške z zasedenih delov slovenskega ozemlja in morja, kar pomeni vzpostavitev stanja ob osamosvojitvi. To je po našem prepričanju prvi korak za dosego pravične mejne rešitve. Ob dokončnem določanju meje pa mora Slovenija kot izhodišče za kakršenkoli pogovor ali odločanje pred mednarodno arbitražo ali mednarodnim razsodiščem kot eno od izhodišč postaviti zahtevo za vzpostavitev zgodovinske občine Piran skupaj s katastrskima občinama Savudrija in Kaštel, ki sta bili v nasprotju z Londonskim memorandumom odvzeti občini Piran in preneseni na občino Buje, zato gre za mednarodno-pravno nično dejanje.
Upamo in želimo, da bi ta sprememba vendarle dala neko možnost tudi za spremembo hrvaške politike do reševanja vprašanja hrvaško-slovenske meje v smislu večjega upoštevanja zgodovinskih dejstev, vendar pa je predvsem ključno prihodnje ravnanje slovenske politike.