Ljubljana, 15. julij 2009 - Danes je na nadaljevanju 8. redne seje DZ RS namestnik vodje Poslanske skupine SLS Franc Bogovič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede Akta o odreditvi parlamentarne preiskave za ugotovitev politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij, ki so sodelovali pri pripravi in izvedbi gradbenih investicij javnega pomena na področju izgradnje avtocest in objektov gospodarske javne infrastrukture, financiranih s sredstvi iz državnega proračuna, zaradi suma, da so bili postopki in posli medsebojno politično dogovorjeni, vodeni netransparentno in negospodarno ter zaradi suma prisotnosti klientelizma, korupcije in medsebojnih povezav med različnimi nosilci aktivnosti, ki so vključeni v pripravo, javna naročila in izvedbo gradbenih poslov ter postopki lastninskih preoblikovanj in menedžerskih odkupov gradbenih podjetij ter v tej zvezi še posebej za ugotovitev suma o politični odgovornosti nosilcev javnih funkcij in njihovi vlogi pri tem, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Poslanci Slovenske ljudske stranke smo sopodpisali zahtevo za parlamentarno preiskovalno preiskavo predvsem iz dveh osnovnih razlogov. Prvi je ta, da je v Sloveniji najbrž nujno ugotoviti, ali je šlo pri tem velikem projektu izgradnje avtocest v Sloveniji za nepravilnosti in nezakonito oddajanje javnih naročil in neracionalno izgradnjo. Priča smo veliko pavšalnim ocenam vsi v Sloveniji, ki smo na nek način nagnjeni k temu, da nekaj gradimo, smo že strokovnjaki iz vsega in to pavšalno oceno, da so avtoceste nepravilno grajene, nezakonito grajene, je potrebno na takšen način, kot je preiskovalna komisija, tudi ovreči ali pa potrditi.
Drugo je tudi to, da je nadzorstvena funkcija poslancev ena izmed temeljnih ustavnih pravic in dolžnosti in še posebej, ko gre za tako velik projekt, ki se financira v veliki meri tudi iz davkoplačevalskih sredstev - danes in pa tudi v bodoče bodo bremena tega projekta na naših ramenih. Zato bomo glasovali za uvedbo te preiskovalne komisije. Gradnja avtocest, smo že slišali, je velik projekt, pomemben za slovensko gospodarstvo in za celotno državo predvsem iz dveh vidikov. Ob osamosvojitvi je ta projekt predstavljal tako rekoč nov zagon gospodarstva. Izkušnje nam tudi iz drugih dežel govorijo, da je gradnja avtocest vedno nacionalni projekt, ki se gradi približno dobro desetletje in da so tudi ostale dežele uporabile tam od 1,5 % do 2,5 % BDP na leto, kar pomeni, da tak avtocestni križ vsako posamezno deželo stane okoli 15 do 25 % BDP in tudi v našem primeru ne bo nič drugače. Avtoceste pomenijo tudi nujno povezavo znotraj Slovenije kakor tudi s prometnimi žilami v svetu, s tem se je izboljšal in olajšal transport v Sloveniji, povečala se je tudi cestna varnost in vse skupaj z zelo pomembnimi dejavniki na našem zasebnem življenju kakor tudi v gospodarstvu in za druge pomembne sisteme države, zato je nesprejemljivo, da na ta razvojni projekt padajo temne sence morebitne korupcije in nezakonitega ravnanja, zato je prav, da se ali potrdijo ali pa ovržejo.
Projekt avtocest označuje še eno pomembnejših značilnosti, veliko povečane vrednosti skupnega projekta in posameznih tras in to kljub temu, da se je znatno povečal tudi obseg gradnje, število tras in dolžine avtoceste. Poslanci SLS podpiramo preiskavo, ker je v javnem interesu, da se ugotovi, ali je kljub vsej zakonodaji, ki ureja to področje, investicijska vrednost projektov na koncu dosegla nedovoljeno povečanje vrednosti, zato je morda najbolj značilna in najpomembnejša ravno 20. točka v predlogu te preiskave, ki navaja, da želimo preveriti vse postopke od načrtovanja, umeščanja tras, do sprememb projektov pred in med gradnjo, še zlasti tistih, kjer je končna cena projekta močno odstopala od prvotne z namenom, da se ugotovi, ali je šlo za morebitne zlorabe položaja, koruptivna dejanja in nenamensko trošenje in tako plačevanja vsega denarja za dosego zasebnih koristi podjetja in posameznikov ali pa, kakor je bilo že danes tudi povedano, da se je na neki način zavestno z oceno tega avtocestnega križa tudi zavedlo vse pomembne odločevalce in da se je v bistvu že vnaprej vedelo, da bodo različne spremembe povečanja realno večji strošek, kakor se je v osnovi planiralo na začetku.
Naša poslanska skupina podpira preiskavo, podpira tudi to, ker vemo, da je v teh zadnjih letih veliko ministrov, ki so vodili prometno ministrstvo, izhajalo iz naših vrst in prepričani smo, da so ti ministri ravnali z dolžno skrbnostjo in verodostojnostjo ter v skladu z zakonskimi pristojnostmi ukrepali ter poročali državnemu zboru, zato tudi ne bežimo pred to preiskavo in želimo, da se tudi kakšne pavšalne ocene dela teh ministrov ovržejo ali pa potrdijo nepravilnosti, kot smo dejali.
Preiskavo podpiramo zato, da se odkrije, če je kdo znotraj služb, podjetij, ki so delali naprej k avtocesti, izkoristil svoj položaj in povzročil nenamensko trošenje denarja. Tako da, to preiskavo bomo podprli in želimo, da zaključi svoje delo, in da se končno tudi ta senca dvoma iz tega projekta ovrže ali pa potrdi, kot smo želeli.