Ljubljana, 14. julij 2009 - Danes je na nadaljevanju 8. redne seje DZ RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembi Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, obravnavanega po skrajšanem postopku, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Najprej naj v zvezi s predlaganim zakonom povem, da v Poslanski skupini SLS ostro nasprotujemo načinu oziroma postopku sprejemanja vladnih predlogov zakonov v Državnem zboru. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja zakon namreč prinaša pomembne spremembe na tem področju, pa se kljub temu obravnava po skrajšanem postopku, ki je po Poslovniku Državnega zbora RS predviden za manj zahtevne spremembe in dopolnitve zakona. Prav tako je bil po našem mnenju v zakonodajnem postopku kršen 145. člen Poslovnika, po katerem naj bi predsednik Državnega zbora RS v primeru, ko je v zakonodajni postopek predložen zakon, ki vsebuje določbe, s katerimi se neposredno posega v položaj in pravice lokalnih skupnosti, pozval pristojne organe lokalnih skupnosti, naj o teh določbah predloga zakona podajo svoje mnenje. To se ni zgodilo in mnenja lokalnih skupnosti ni v gradivu. Mnenje Združenja občin Slovenije, ki noveli zakona nasprotuje, pa na Odboru za šolstvo in šport ni bilo upoštevano. Prav tako na odboru nista bila sprejeta amandmaja Poslanske skupine Slovenske ljudske stranke, s katerima smo poskušali popraviti dva najbolj sporna člena novele zakona, in sicer člen, ki predvideva drugačno sestavo Sveta vrtca oziroma šole in člen, ki omogoča nedopustno prekinitev financiranja zasebnih šol.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke smo mnenja, da je sestava Sveta vrtcev oziroma šole, ki je bila sprejeta z novelo zakona leta 2006, omogočila uravnotežen vpliv posameznih interesnih skupin pri oblikovanju in sprejemanju odločitev tega organa.
Menimo, da vloga učiteljev s to spremembo ni bila zmanjšana, saj je v njihovi domeni področje pedagoškega, strokovnega dela in odločanja. Sedaj predlagana rešitev pa po našem mnenju posredno zmanjšuje del pristojnosti lokalnim skupnostim in staršem, kar se nam ne zdi primerno, pravzaprav se nam zdi sporno, saj naj bi bil po našem mnenju šolski sistem v prvi vrsti namenjen otrokom in staršem, šele v drugi pa zaposlenim.
Predlagane spremembe v institucionalnem in finančnem okviru pa imajo izrazito politično konotacijo. Politično konotacijo ima tudi 6. člen novele zakona, katerega črtanje smo predlagali. Predlagana dikcija namreč govori o tem, da zasebni šoli ne pripadajo javna sredstva, če je zaradi vpisa v zasebno osnovno šolo ogrožen obstoj edine javne osnovne šole v šolskem okolišu. Ogrožanje javnih šol z zasebnimi je popolnoma nedoločljiv pojem, ki se lahko po tem cisto politično zlorablja.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ne razumemo, kako naj bi danes, ko imamo v zasebnih šolah manj kot 1%, te ogrožale javne šole. Če je konkurenčnost in odkrivanje novih kvalitetnih pristopov v izobraževanju ogrožanje, pa se resno sprašujemo, kaj so z našim šolstvom.
V Slovenski ljudski stranki torej menimo, da novela zakona zagotovo prinaša takšne spremembe, ki bi si zaslužile splošno razpravo, ne pa obravnavo po skrajšanem postopku. Sama vsebina novele pa jasno kaže na pomanjkanje dialoga med zainteresirano javnostjo in predlagateljem, saj se predlagajo po našem mnenju nepotrebne in sporne spremembe. Ena izmed takih sprememb je tudi nerazumljiva dopolnitev 146. člena zakona, ki do sedaj zaposlenim učiteljem, ki imajo denimo 6. stopnjo izobrazbe in so vmes prekinili delovno razmerje za neko kratko obdobje, ne omogoča, da bi se še kdaj zaposlili v svoji stroki, torej v šolstvu.
Na podlagi povedanega je jasno, da v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke predlaganega zakona ne bomo podprli.