Ljubljana, 14. julij 2009 - Danes je na nadaljevanju 8. redne seje DZ RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o železniškem prometu, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Poslanski skupini SLS menimo, da bi vlada lahko z vložitvijo tega zakona istočasno posegla v organizacijo in delo na področju železniškega prometa v Sloveniji, kljub temu, da predlagatelj trdi, da omenjeni direktivi ne zahtevata posega v obstoječi sistem, ampak zahtevata le določitev dodatnih nalog že obstoječim institucijam v državi in zahtevata od vseh članic Evropske unije, da hkratno odprejo trg vlakovnih poti, ki so namenjene mednarodnim potniškim prevozom. Delovanje slovenskih železnic je že dolgo v globoki krizi, saj ob tem, da potrebujejo posodobitev in najverjetneje reorganizacijo, poslujejo z visoko izgubo. Poleg tega smo mnenja, da je treba implementacijo omenjenih direktiv v zakon izvesti tako, da ne bomo s tem poslabšali ali ogrozili poslovanja in konkurenčnosti Slovenskih železnic. O reorganizaciji Slovenskih železnic je potekal pred leti celo referendum, ki je bil menda edini, na katerem je kdajkoli slovenska vlada zmagala oziroma je takratni prometni minister Jakob Presečnik dobil potrditev na referendumu za pravilnost zakona oziroma pristopa k reševanju problematike. Vendar je treba gledati na reševanje tako pomembne infrastrukture in nenazadnje na tisoč in več zaposlenih na železnicah s sedanjimi očmi ter stati na podlagi trenutne situacije in vizije, kaj naj železnice postanejo in kako naj se razvijajo Slovenske železnice, ki bi morale prevzeti v prihodnje glavnino tovornega prometa Luke Koper. Pri tem ne vidimo problema pri prenosu zaračunavanja uporabnine s Slovenskih železnic, delniške družbe, na javno agencijo za železniški promet, saj bo agencija prevzela tudi kadre, ki so to delali do sedaj, torej so usposobljeni za to dodatno nalogo. Bistveno je, da bo uporabnina namenjena še vedno kritju stroškov vzdrževanja javne železniške infrastrukture. Pomembneje se nam zdi pri tem zakonu, da moramo pomisliti pri dodeljevanju prog na zaščito domačega prevoznika, saj ne bi smeli oddajati tujcem najbolj donosnih delov prog oziroma prevozov.
Poleg omejitev izstopanja potnikov in zaračunavanja dajatev, kjer ni možna omejitev, bi morali poiskati še dodatne ukrepe tudi s predpisovanjem dodatnih varnostnih ukrepov in omejitev.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke menimo, da je v železniškem prometu najpomembnejša varnost potnikov in usposobljenost odgovornega kadra. Zato je pomembno, kdo bo izvajal postopke strokovnega usposabljanja, izpopolnjevanja in preverjanja usposobljenosti za železniške delavce ter kdo bo opravljal preglede varnostnih prevozov kot neodvisen organ, saj ni prav, da bi drugi operaterji ob pridobitvi varnostnega spričevala sami odločali tudi o zavarovanju tovora in varnosti prevoza preko naše države. Po našem prepričanju z zakonom ne smemo omogočati nepravične večje konkurenčnosti tujim operaterjem, marveč obratno. Postavlja se nam tudi vprašanje, koliko je res neodvisen organ za preglede varnosti prevozov, ki ga postavi ministrstvo, oziroma od koga in česa naj bo neodvisen. Seveda pa se strinjamo, da moramo na način, kot to določa Direktiva 2007/58 Evropskega sveta, tako kot vse članice Evropske unije s 1. januarjem 2010 odpreti trg za vlakovne poti, ki so namenjene mednarodnim potniškim prevozom, vsem železniškim prevoznikom, registriranim v Evropski uniji, ki izpolnjujejo pogoje v Republiki Sloveniji. Zato bomo poslanci Slovenske ljudske stranke ob nekaterih omenjenih pomislekih zakon podprli. Zaradi nujnosti upoštevanja direktiv podpiramo tudi skrajšani postopek.