Ljubljana, 21. septembra 2009 - Poplave in ujme v zadnjih letih so pokazale kako ranljivi smo ob izjemnih dogodkih, na kar opozarjamo že vrsto let. Kljub vsem tem opozorilom in vedno večjemu številu izjemnih dogodkov, primer v letošnjem letu, pa Ministrstvo za okolje in prostor vztrajno krči sredstva za vzdrževanje vodotokov in vodne infrastrukture. Glede na situacijo na terenu se na vodotokih ne izvajajo redna vzdrževalna dela, ki so nujno potrebna za njihovo pretočnost in za preprečitev njihovega poplavljanja ter posledično ogrožanja prebivalcev. Prav tako pa ni investicijskih projektov, ki bi jih izvajali iz vodnega sklada, razen izgradnje spodnjesavske verige elektrarn, ki ni vodna infrastruktura ampak posledična gradnja energetskih objektov.
Vsi ti dogodki kažejo, da država nima izdelane politike do voda, kjer bi bila jasno razvidna politika reševanja ogroženosti naselij in gospodarske infrastrukture pred vodo, prostorska politika v zvezi z vodnim in obvodnim prostorom, varstvom pred onesnaženostjo in varstvom vodnih ekosistemov.
V skladu z navedenim vas gospod minister sprašujem naslednje_
1) Prosim, če mi lahko podrobneje predstavite naloge države v zvezi z urejanjem voda in izvajanje javne službe vzdrževanja vodotokov 2. reda?
2) Kolikokrat letno se na vodotokih izvajajo redna vzdrževalna dela?
3) Kdo opravlja redni nadzor nad stanjem vodotokov in kolikokrat na leto se izvaja?
4) Kakšni so kriteriji, po katerih Ministrstvo za okolje in prostor pripravlja letni program izvedbe vzdrževalnih del na vodotokih?
5) Kakšni so postopki ravnanja ministrstva oziroma izvajalca javne službe v primeru poplavljanja vodotokov oziroma v primeru naravnih nesreč?
6) Ali ima lokalna skupnost pristojnost izvesti interventna dela v primeru poplavljanja vodotokov in kako je s financiranjem teh del?
S spoštovanjem!
Janez Ribič
Poslanec SLS v DZ RS