Ljubljana, 21. septembra 2009 - Z začetkom novega šolskega leta, smo znova zaznali veliko zmede pri opremljanju otrok z učnim gradivom. Vsaka Osnovna šola preko svojega strokovnega sveta, iz zelo širokega spiska izbere učbenike in delovne zvezke za naslednje šolsko leto. Tako se osnovnošolci kljub enakemu učnemu načrtu učijo iz različnih učbenikov in delovnih zvezkov.
Zavedam se, da je liberalizacija trga učnih pripomočkov in upoštevanje tržnega gospodarstva bila nujno potrebna, vendar se sprašujem, ali se niso zadeve na tem področju pomaknile v druge skrajnosti, ki niso več optimalne za malo odprto gospodarstvo, kot je Slovenija.
Strokovna komisija Ministrstva za šolstvo in šport vsako leto potrdi preko 400 naslovov učbenikov in delovnih zvezkov za osnovne šole.
Ali resnično lahko zatrdite, da ta strokovna komisija lahko ustrezno strokovno preveri vseh teh 400 naslovov? Po našem mnenju to ni izvedljivo in zaradi tega dejansko trpi kakovost učnih gradiv.
Sprašujem vas gospod Minister ali je dejansko potreben tak širok nabor naslovov in ali ne bi mogli na tem področju doseči nekega poenotenja? Zaradi specifičnosti slovenskega prostora bi lahko, če bi prišlo do poenotenja, z javnimi razpisi dosegli večje naklade in nižje cene. Podpiram sicer svobodo izbire, vendar ne v obsegu, ki ne omogoča optimalnih cen, temveč jih zaradi nizkih naklad celo povečuje. Ob tem opozarjam, da je ob večji liberalizaciji trga, prišlo tudi do večjega števila založnikov. Tem pa je še kako v interesu nered na tem področju in sam pomanjkljiv nadzor.
Nekateri učbeniki in delovni zvezki se umaknejo iz uporabe tudi po le dveh ali treh letih. Kot prvo to zelo prizadene učbeniške sklade, ki si tako ne povrnejo niti vložka. Skladi so danes posredno plačani iz državnega proračuna, država pa na ta način oškoduje sama sebe. In vendar se moramo zavedati, da so učbeniški skladi eden izmed najpomembnejših socialnih ukrepov za zagotavljanje brezplačnega šolstva
Poleg tega se s pogostimi menjavami gradiv povzroča zelo velik pritisk na učitelje. Namreč vsak učbenik in delovni zvezek zahteva določeno metodo učenja in pri takšnih hitrih menjavah, je ustrezna adaptacija in optimatizacija predavanja učnega programa skoraj nemogoča.
S spoštovanjem!
Gvido Kres
Poslanec SLS v DZ RS