Uvodno stališče Poslanske skupine SLS za izredno sejo DZ o Hrvaški
SLS Slovenska ljudska stranka

Nedelja, 27. September 2009 ob 22:00



Uvodno stališče Poslanske skupine SLS

Poslanec SLS mag. Radovan Žerjav



 



 



 



 



 



Spoštovani,



na današnji izredni seji Državnega zbora RS imamo na dnevnem redu kar nekaj točk o stališčih RS do osnutka skupnega stališča EU za odprtje, začasno zaprtje in zaprtje 11 pogajalskih poglavij Republike Hrvaške. Ampak, naj uvodoma spomnim – in poudarim_ bistvo današnje izredne seje DZ RS ni vsako posamično pogajalsko poglavje Hrvaške, ampak je temeljno vprašanje: kaj je pravi razlog, da je Slovenija na ta hrvaška pogajalska poglavja sprostila blokado? Kaj se je tako dramatično spremenilo od decembra lani do danes, da je Vlada RS totalno zamenjala stališča in začela s postopkom deblokade? Slovenija je decembra lani prižgala rdečo luč za 11 hrvaških pogajalskih poglavij, predsednik Vlade RS pa je tedaj dejal, da ima »Slovenija za sedem poglavij zadržke zaradi dokumentov, ki po njeni oceni prejudicirajo mejo«. Ali Vlada RS danes meni, da teh zadržkov ni več le zato, ker se je slovenski premier Pahor nekaj tajno dogovoril s hrvaško premierko Kosorjevo, ta pa je podpisala nekakšno pismo in ga poslala v Bruselj? 



Kakšna dejanska in pravno zavezujoča zagotovila ima Vlada RS in koalicija, da s svojo politično večino, ki jo ima tudi v Državnem zboru RS, vodi postopek deblokade 11 poglavij? V Poslanski skupini SLS pričakujemo, da bo Vlada RS, predvsem njen predsednik Borut Pahor, pa tudi minister za zunanje zadeve Samuel Žbogar, Državnemu zboru RS predstavila vsa relevantna dejstva dogovora Pahor-Kosor. Pričakujemo, da nam bo Vlada RS vsaj danes tule za zaprtimi vrati, če že ne upa javno pred državljani in svojimi volivci, vsa dejstva jasno in nedvoumno podala. Kajti, ne moremo več dopustiti, da bo slovenska zunanja politika delovala povsem shizofreno do odnosov s Hrvaško in problematike mejnega vprašanja in izgubljala že tako nizko spoštovanje v Evropski uniji in svetu, kjer se diplomatske sile ne postavljajo na stran Slovenije. Spoštovani predstavniki vlade, kolegi poslanci, na nas je, da se zavemo, da v luči Evropske unije tudi z deblokado nekaj pogajalskih poglavij Hrvaške ne bomo pridobili na mednarodnem ugledu.



V Poslanski skupini SLS želimo pred obravnavo katerekoli točke današnjega dnevnega reda oziroma posameznega pogajalskega poglavja Republike Hrvaške spomniti na zelo jasne in odločne zadržke Republike Slovenije do vseh danes obravnavanih hrvaških pogajalskih poglavij, zaradi katerih je Slovenija nedvoumno blokirala ta pogajalska poglavja Hrvaške z EU.



Za Slovenijo je bil ključni problem v pristopnih pogajanjih Hrvaške z EU, kako  natančno oblikovati pravno in politično dovolj trdno zagotovilo, da pogajalska poglavja v pristopnih pogajanjih Hrvaške z EU ne bodo nikakor prejudicirala njene kopenske in morske meje s Slovenijo. Hrvaška je namreč k več poglavjem dodala gradiva, v katerih prejudicira mejo med državama na način, ki je za Slovenijo nesprejemljiv.



Sprašujem vas, predsednik Vlade RS Borut Pahor, kakšna natančno oblikovana pravno in politično trdna zagotovila imate v rokah, da se gre zdaj s slovenskim  ozemljem in obstoječim teritorialnim stikom Slovenije z odprtim morjem igrati »rusko ruleto«? Ker je današnja izredna seja namenjena razjasnitvi skrivnostnih ozadij dogovora Pahor-Kosor, želim vam, predsednik Vlade RS Borut Pahor, zastaviti nekaj vprašanj, za katera pričakujem, da bodo odgovori poslancem neposredni in ne-izmikajoči, kot smo to doživeli na zadnji seji Odbora DZ RS za zunanjo politiko.



Pred zastavitvijo vprašanj pa želimo v PS SLS ponovno poudariti zaskrbljenost, da gre pri dogovoru Pahor-Kosor v ozadju za izredno škodljivo kupčijo, v kateri bo zelo verjetno Slovenija izgubila del svojega ozemlja, in najhuje – v katerem obstaja velika verjetnost, da bo izgubila svoj teritorialni stik z mednarodnimi vodami, s čimer bo postala odvisna država glede dostopa do mednarodnih voda in s katerim bo škodovala in dolgoročno oslabila svojo edino pomorsko pristanišče – Luko Koper. Da o drugih, s tem povezanih negativnih gospodarskih posledicah, niti ne govorimo.



Vprašanja torej_



 

1.) Gospod predsednik Vlade RS, g. Borut Pahor, ali je za vas zavezujoč ugotovitveni sklep Državnega zbora RS, sprejet ob ratifikaciji protokola o vključitvi Hrvaške v NATO, ki govori o tem, da je Slovenija ob osamosvojitvi imela teritorialni stik z mednarodnimi vodami in je med drugim nadzirala celoten Piranski zaliv, zaselke na levem bregu Dragonje in ozemlje na levem bregu Mure pri Hotizi?

2.) Ali se strinjate z vsebino tega Sklepa Državnega zbora RS?

3.) Zakaj skladno s sklepom Državnega zbora RS in ob hrvaški izjavi o ničnosti dokumentov in dejanj po 25. 6. 1991 ne zahtevate od Hrvaške, da med drugim umakne svoje kontrolne točke v Sečovljah in pri Hotizi, školjčišča v Piranskem zalivu in različna mejna znamenja na slovenskem ozemlju?

4.) Kaj za vas pomeni hrvaška izjava o ničnosti dokumentov in dejanj po 25. 6. 1991, če Hrvaška ni pripravljena teh dokumentov preklicati v hrvaškem Saboru, še manj pa je pripravljena na fizični umik na stanje, kot je bilo na dan 25. 6. 1991?

5.) Če niste pripravljeni zahtevati hrvaškega umika, ali morda to pomeni, da ne verjamete, da to ozemlje in morje, o katerem govori tudi Sklep DZ RS, pripadata Sloveniji?

6.) Zakaj ne vztrajate, da se arbitražni postopek zaključi pred vstopom Hrvaške v EU, saj bi ob pripravljenosti obeh strani to brez težav dosegli?

7.) Ali se zavedate, da s pristajanjem na nedoločen rok zaključka arbitraže; z izločitvijo načela zunanje pravičnosti »ex aequo et bono« in pristajanjem, da sta predmet arbitraže nesporno slovensko ozemlje in morje, drastično zmanjšujete možnosti za pravično določitev meje?

8.) Zakaj kot slovensko izhodišče za arbitražo ne zahtevate vsebine ugotovitve podskupine zgodovinarjev in drugih strokovnjakov v okviru vladne komisije za meje v prejšnjem mandatu, ki je enotno ugotovila, da_

I. je Slovenija ob osamosvojitvi imela in zato ima teritorialni stik z odprtim morjem in je med drugim nadzirala celoten Piranski zaliv, zaselke na levem bregu Dragonje in ozemlje na levem bregu Mure pri Hotizi, zato se o tem nihče v imenu Slovenije nima pravice pogajati niti to ne more biti predmet mednarodne arbitraže ali razsojanja mednarodnega sodišča;

II. bi minimalno slovensko izhodišče morala biti celovita občina Piran skupaj s katastrskima občinama Kaštel in Savudrija, ki sta bili v nasprotju z Londonskim memorandumom odvzeti občini Piran in priključeni občini Buje? Zgodovinsko dejstvo je tudi zadnja mednarodno priznana meja v Istri, to je južna meja cone B Svobodnega tržaškega ozemlja na reki Mirni.

9.) Ali iskreno verjamete, da bo po vključitvi Hrvaške v EU Slovenija ob verjetnem neugodnem izidu arbitraže še lahko kredibilno in uspešno vztrajala pri ohranitvi teritorialnega stika z odprtim morjem?

10.) Zakaj Slovenija ne seznani tuje strokovne in politične javnosti o stanju na dan 25. 6. 1991, ki je v pomembnem delu predstavljeno v Beli knjigi zunanjega ministrstva in dokazuje, da je Hrvaška po osamosvojitvi obeh držav zasedla več delov ozemlja in morja, ki so bili ob osamosvojitvi dokazano pod slovensko suverenostjo?

11.) Ali dikcija iz drugega Rehnovega predloga, da se bosta državi v roku enega meseca dogovorili za predmet arbitraže, pomeni, da v primeru nestrinjanja ene ali druge strani s predmetom arbitraže, ta sploh ne bo posebej določen, kar pomeni, da bi arbitraža dejansko lahko - v nasprotju s Sklepom Državnega zbora RS – odločala tudi o nesporno slovenskem ozemlju in morju, kakor tudi teritorialnem stiku Slovenije z odprtim morjem?

12.) Ali se zavedate, gospod predsednik vlade, da se s takšnimi napačnimi izhodišči predloga arbitražnega sporazuma preko izgube teritorialnega stika z odprtim morjem lahko uniči našo, slovensko luko – Luko Koper in s tem pomemben del primorskega gospodarstva, kar bo imelo seveda negativne vplive na celotno slovensko gospodarstvo?

13.) Ali nam lahko, gospod predsednik vlade, glede na vaš izjemen in za nas težko razumljiv optimizem, zagotovite, da bomo, ne glede na izid arbitraže, tudi v prihodnje iz slovenskih notranjih voda vstopali v mednarodne vode preko slovenskih teritorialnih voda, torej, da bomo imeli status pomorske države v najširšem pomenu te besede, kar pomeni, da bomo ohranili pravico razglasiti svoj epikontinentalni pas kakor tudi izključne cone, kot sta ekonomska in ekološka? Ali se zavedate, da t. i. »dimnik« iz sporazuma Drnovšek-Račan, ki se pogosto izpostavlja kot za Slovenijo dobra rešitev, ne zagotavlja Sloveniji ohranitve statusa pomorske države, saj po tem sporazumu nimamo pravice razglasiti epikontinentalnega pasu in npr. ekološke in ekonomske cone? »Dimnik« nam zagotavlja samo neovirano plovbo ladij v Luko Koper.

14.) Ali ste, gospod predsednik Vlade RS, skupaj s sodelavci pripravljeni prevzeti politično odgovornost, ki izhaja iz Ustave RS, in odgovornost, ki izhaja iz 350. člena Kazenskega zakonika RS, če bo zaradi vaše politike Slovenija preko arbitraže ali druge oblike rešitve mejnega vprašanja izgubila dele dokazano slovenskega ozemlja in morja, in še posebno teritorialni stik z odprtim morjem?



Še enkrat poudarjam_ popolnoma nesprejemljivo je, da Slovenija po dogovoru Pahor-Kosor za pogajalsko izhodišče postavi tisto, o čemer se po sklepu Državnega zbora RS nihče v imenu Slovenije nima pravice pogajati niti ne more biti predmet mednarodne arbitraže ali razsojanja sodišča, to pa je teritorialni stik z mednarodnimi vodami in med drugim celovitost Piranskega zaliva, zaselki na levem bregu Dragonje in ozemlje na levem bregu Mure pri Hotizi. Ravnanje Vlade RS pomeni v tem primeru dogovora Pahor-Kosor kršitev odločitve najvišjega zakonodajnega organa v Republiki Sloveniji!  Pomeni pravzaprav – nezakonito delovanje Vlade RS in njene diplomacije.



Upoštevajoč zgodovinsko dejstvo, da se je zahodna meja med SFRJ in Republiko Italijo oblikovala šele na podlagi t. i. etnične reciprocitete, ki je za jugoslovansko, ter po razpadu SFRJ, za hrvaško državno pripadnost Istre ter Reke in Dalmacije z otoki, na italijanski strani državne meje pustila avtohtona slovenska ozemlja v Tržaški, Videmski in Goriški pokrajini skupaj  z več kot 100.000 Slovenci, Republika Slovenija pričakuje postavitev pravične državne meje tudi iz tega naslova.



Pogajalska izhodišča morajo temeljiti na zgodovinskem dejstvu upravnega statusa piranske občine in s tem na vzpostavitvi državne meje po južni meji nekdanje občine Piran, s čimer bo ohranjena ozemeljska celovitost piranskega zaliva in teritorialen dostop Republike Slovenije na odprto morje.

Jugoslavija oziroma posledično Slovenija je že na Koroškem plebiscitu 10. 10. 1920 izgubila dobršen del svojega ozemlja, saj je v coni A za Jugoslavijo glasovalo 15.279 glasovalcev ali 41 %, za Avstrijo pa 22.025 glasovalcev ali 59 %. S tem je glasovanje v coni B sploh odpadlo in cona A (torej okrožja Rožek, Borovlje, Velikovec in Pliberk) je bila priključena Republiki Avstriji.



Po 2. svetovni vojni, natančneje, 20. junija 1945 pa je bila z devinskim sporazumom Julijska krajina razdeljena po Morganovi liniji na cono A (angloameriška vojaška uprava) in cono B (uprava Jugoslovanske armade). 20. junija 1947 je bila v Parizu sklenjena mirovna pogodba z Italijo, ki je določala tudi mejo med Federativno ljudsko republiko Jugoslavijo in Italijo. Jugoslavija je dobila nekdanje italijanske province Zadar, Reko, dele provinc Pulj, Gorica in Trst, Italija pa Kanalsko dolino, Beneško Slovenijo in Gorico. Začela se je delitev na cono A in B Julijske Krajine v coni A Julijske Krajine je ostal Trst z obsežnim zaledjem, ter Pulj, ki je bil s tem odrezan od preostale Istre. Cona A ni zajemala Beneške Slovenije in Kanalske doline, čeprav je jugoslovanska stran to zahtevala.

Po dolgotrajnih pogajanjih je bil 5. oktobra 1954 podpisan drugi londonski memorandum, oz. Spomenica o soglasju, s katerim je cona A z nekaterimi popravki Julijske krajine pripadla Italiji, cona B Julijske krajine pa Jugoslaviji, prav tako pa sta bili razdeljeni na cono A in B STO.

Sloveniji je bil priključen okraj Koper in dobila je izhod na morje. Ker je izgubila Trst, je začela v Kopru graditi novo pristanišče.
Slovenija je leta 1954 dobila območje z italijanskim prebivalstvom v Kopru, Piranu in Izoli.



V mandatu prejšnje vlade je podskupina zgodovinarjev in drugih strokovnjakov v okviru komisije Vlade RS za meje ugotovila, a tudi takratna vlada tega ni upoštevala v okviru dogovarjanja Janša-Sanader, da je minimalno izhodišče Slovenije za pogajanje zgodovinska občina Piran s katastrskima občinama Kaštel in Savudrija, ki sta bili v nasprotju z Londonskim memorandumom – ta izrecno prepoveduje spreminjanje etničnih razmer - odvzeti občini Piran in priključeni občini Buje. Nesprejemljivo je, da si je Hrvaška v nasprotju z mednarodno veljavno pogodbo priključila Savudrijo in Kaštel, torej tudi južni del obale Piranskega zaliva, sedaj pa si na osnovi nezakonito pridobljenega ozemlja prizadeva dobiti polovico Piranskega zaliva, in se pri tem sklicuje na mednarodno pravo, čeprav je znano, da nikoli v zgodovini do 25. 6. 1991 Hrvaška ni nadzirala niti najmanjšega dela Piranskega zaliva.

Obžalovanja vredno je, da si o tem večinska slovenska politika in s strani Vlade RS financirana stroka niti ne upa spregovoriti. Drugo zgodovinsko dejstvo je, da je zadnja mednarodno priznana meja, t. i. južna meja cona B STO potekala po reki Mirni. Tudi to, in druga dejstva, tako glede Istre in morja, kot drugih delov ozemlja do slovensko-madžarske meje, bi moralo biti izpostavljeno v slovenskih izhodiščih.



Zakaj predsednik Vlade RS Borut Pahor ne vztraja, da se pri arbitražnem sporazumu upošteva načelo zunanje pravičnosti, latinsko »ex aequo et bono«, kar je mednarodno uveljavljen izraz za to, da sodišče ali arbitraža pri določanju meje na drugačen način vrednotijo okoliščine kot v primeru, ko je upoštevano le mednarodno pravo. Dejstvo, da Hrvaška na načelo zunanje pravičnosti ne pristaja, slovenska vlada pa, ne vemo, zakaj – pojasnite, prosim, predstavniki vlade, - na njem ne vztraja, je zelo zaskrbljujoč pokazatelj, v kakšni smeri lahko pričakujemo rezultat arbitraže – v smeri, ko bi se upoštevalo le oz. predvsem mednarodno pravo in to ne na osnovi stanja 25. 6. 1991 in ob upoštevanju prej omenjenih zgodovinskih dejstev, ampak na osnovi sedanjega stanja, ki je posledica dolgoletne zasedbe delov slovenskega ozemlja ter morja s strani Hrvaške. To pa, izhajajoč iz izkušenj, arbitri ocenjujejo kot »novo dejstvo, ki ga je treba upoštevati«.



Spoštovani gospod predsednik vlade, upam, da se zavedate zgodovinske odgovornosti za predloge, s katerimi prihajate skupaj z vlado, ki jo vodite, pred Državni zbor RS. Z obžalovanjem ugotavljam, da ta pot, ki jo predlagate kot način za rešitev odprtih mejnih vprašanj, pelje v skoraj zanesljivo izgubo delov slovenskega ozemlja in morja, ki so bili ob osamosvojitvi pod slovensko suverenostjo. Predvsem pa pelje v smeri izgube teritorialnega stika Slovenije z mednarodnimi vodami, kar pomeni, da bo Slovenija z veliko verjetnostjo izgubila status pomorske države. V SLS se s tako politiko ne strinjamo. Zaradi strateškega pomena, ki ga ima pravična rešitev mejnih vprašanj za prihodnost Slovenije, bomo zato, da Slovenija ohrani teritorialni stik z odprtim morjem, uporabili vsa možna in dovoljena sredstva, vključno z referendumom in možnostjo konstruktivne nezaupnice. Danes vemo, kaj so naši predniki naredili prav, da je Štajerska ostala slovenska in kaj so naši predniki naredili narobe, da je na primer Celovec ostal na avstrijski strani Karavank. Ne želimo, da bi naši vnuki morali zardevati zaradi naše odgovornosti, ker bi v času, ko smo imeli vse vzvode v svojih rokah, svojim zanamcem zapravili morje kot naše okno v svet.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1314 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2256 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Uvodno stališče Poslanske skupine SLS za izredno sejo DZ o Hrvaški