Namesto decentralizacije Vlada RS krepi centralizacijo
Ljubljana, 9. oktober 2009 – Ob aktualni javni razpravi o nezdružljivosti županske in poslanske funkcije, ki je bila obravnava že v prejšnjih mandatih Državnega zbora RS, želi SLS opozoriti na nekaj dejstev. SLS se sicer strinja, da obstoječa ureditev združljivosti poslanske in županske funkcije ni najbolj optimalna, a poudarja, da je v danih okoliščinah, ko v Ustavi RS zapisana druga raven lokalne samouprave žal še vedno ni vzpostavljena, le ta nujna. Trenutna Vlada RS ni doslej naredila nič v smeri decentralizacije Slovenije in skladnega regionalnega razvoja, še več – zdi se, da počne ravno nasprotno in krepi centralizacijo Slovenije. Zato SLS opozarja, da so župani ki so obenem tudi poslanci Državnega zbora Republike Slovenije, jamstvo, da bodo tudi ljudje in njihove lokalne težave slišane ter zastopane na nacionalni ravni.
Poslanec SLS Franc Bogovič ob neobstoju vmesne ravni lokalne samouprave - torej pokrajin kot vezi med državno in lokalno upravo, meni, da so poslanci in župani ena izmed bolj učinkovitih vezi med tema ravnema, še posebej, ob upoštevanju šibke vloge Državnega sveta RS. »Poslanci, ki so obenem tudi župani, so torej zaradi podrobnega poznavanja problematike na lokalni ravni nujni, imajo pa predlagatelji sprememb tega zakona moj glas dan po uvedbi pokrajin v Sloveniji,« še pravi Bogovič.
Poslanec SLS Franc Pukšič pa se čudi pozabljivosti koalicije, da so v naši državi potrebne regije in poštena delitev sredstev, da ne bi regije izven Ljubljane več živele zgolj od drobtinic. Po njegovem prepričanju je cilj koalicijskega predloga zakona omejevati uspešne župane pri njihovem trudu in zavzemanju za enakomeren razvoj Slovenije.
Poslanci, ki so obenem župani, dobro poznajo problematiko lokalne skupnosti in težav, s katerimi se ljudje srečujejo v lokalnih okoljih, ter posledično lahko pri svojem delu v Državnem zboru RS tudi zastopajo interese, ki so skupni vsem lokalnim skupnostim. SLS opozarja, da v primeru, ko v Državnem zboru RS ne bi bilo nobenega župana, bi ta pri svojem delu zagotovo sprejel marsikatero odločitev, ki bi bila v nasprotju z interesi lokalnih skupnosti. Že sedanje izkušnje so pokazale, da so ravno tisti poslanci, ki so tudi župani, pogosto opozarjali na take rešitve v predlogih zakonov, ki pomenijo nevarnost za nazadovanje občin. Pri tem pa SLS odločno nasprotuje ravnanjem, ko bi posamezen župan kot poslanec deloval izključno v interesu svoje lastne občine.