Ljubljana, 22. oktober 2009 - Danes je na nadaljevanju 10. redne seje DZ RS namestnik vodje Poslanske skupine SLS mag. Radovan Žerjav predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010 - 2015, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Slovenski ljudski stranki po vsem tem, kar se v zadnjem času dogaja v Pomurju, podpiramo vsako neposredno pomoč Pomurski regiji, saj je bila predolgo, pravzaprav ves čas zapostavljena s strani vseh oblasti. Tako lahko napovem, da bomo zakon zagotovo podprli.
Čeprav se za Pomurje obeta nekaj novosti, pa nikakor ne moremo reči, da je to izključno krizni zakon, saj vsebuje kopico projektov, ki so bili že prej načrtovani za to regijo, kot je na primer gradnja infrastrukture za oskrbo s pitno vodo. Seveda upamo, da jo bo ista zakonska podlaga kar se da pospešila. Vendar nekatere stvari v zakonu ali niso dorečene ali niso dobro rešene, predvsem v smeri, da bi se zagotovilo, da bi pomoč prišla v največji meri do tistih, ki jim je dejansko namenjena.
V Slovenski ljudski stranki se zavedamo, da je temeljni problem Pomurja v tem trenutku prav brezposelnost, zato bi pričakovali čim bolj aktivno spodbudo zaposlovanja. Ker ima več kot 50 % brezposelnih v regiji samo prvo in drugo stopnjo izobrazbe, bo vložek v dodatno izobraževanje neizbežen. Upamo tudi na učinke davčnih olajšav. Sam menim, da so te ključne, predvsem tista, ki govori o olajšavah v investicije in ta predlog je zagotovo dober.
Res pa je, da je predlog zakona o razvojni pomoči Pomurju finančno zelo napihnjen in je ovrednoten na okoli 260 milijonov evrov. To se sicer sliši lepo, vendar je številka posledica tega, da je predlagatelj v skupno maso vključil veliko tekočih projektov, ki že tečejo oziroma so bili predvideni že prej oziroma bi se izvajali tudi v primeru, da tega ne bi bilo. Tako smo v predlog zakona poleg navedenih panog, ki se zdijo ključne, geotermalna energija, kmetijstvo in turizem, poskusili v Slovenski ljudski stranki dodati še panoge v okviru tradicionalne industrije te pokrajine, in sicer procesno industrijo, kovinsko predelovalno industrijo in elektro industrijo. Prepričani smo namreč, da s tremi omenjenimi, torej geotermalno energijo, kmetijstvom in turizmom, zagotovo Pomurje ne bo doseglo tistega razvojnega preboja, ki si vsi skupaj želimo, pa bom več o tem povedal v nadaljevanju.
Nasprotujemo projektni pisarni Vlade Republike Slovenije v Pomurski regiji, saj lahko vse njene naloge prevzame Regionalna razvojna agencija za Pomursko razvojno regijo. Tako ne bi bilo nikakršnih dodatnih stroškov za obratovanje pisarne, poleg tega pa bi s tem izrazili zaupanje v obstoječe pomurske inštitucije, kar se mi zdi pomembno. Če tega zaupanja ni, so vsekakor nujne spremembe, tako kadrovske ali pa tudi sistemske.
V Slovenski ljudski stranki smo predlagali tudi podaljšanje predvidene davčne olajšave za investiranje, kar sem že omenil, s 5 na 10 let, torej do leta 2020, kar se mi zdi zelo zelo pomembno.
Pomembna pa se nam zdi tudi prijava kontrolnih mehanizmov v zakonu, saj se mora o izvajanju zakona poročati redno tudi v Državnem zboru RS.
Kljub vsemu imam ob tej obravnavi nekakšen cmok v grlu. Zakaj ta cmok? Še vedno menim, da smo Muro izgubili na prelahek način. Menim, da nismo storili vsega, da bi čim več delovnih mest v Muri obdržali. Ni šlo namreč za kakršna koli delovna mesta. Šlo je za delovna mesta, kjer so lahko delale delavke in delavci z nizko izobrazbo, torej z osnovno šolo in tudi takšni, ki osnovne šole žal nimajo. Takih delovnih mest je danes še posebej malo. In, če se dobro spomnim, je bilo potrebno veliko veliko manj denarja, da bi obdržali 1500 do 2000 delovnih mest, kot pa je sedaj predvideno za vzpostavitev 1000 novih delovnih mest. Govorili smo o od pet do 30 milijonov, v prvem primeru. V drugem govorimo o 260-ih milijonih. Kaj lahko rečemo na to? Zagotovo očitek, češ da delovna mesta v Muri niso imela perspektive. Nihče nam ne jamči, da bodo delovna mesta, ki jih bomo ustvarili s temi 260-imi milijoni, imela boljšo perspektivo.