Če ne bo ukrepov, sledi državljanska nepokorščina
Ljubljana, 28. oktober 2009 – V Občinskih odborih Nove generacije SLS Kočevje, Loški Potok, Sodražica, Ribnica, Dobrepolje, Velike Lašče, Grosuplje, Ig in Škofljica so se odločili, da sprožijo obsežno akcijo s ciljem čimprejšnje realizacije 3a razvojne osi, ki vključuje tudi rekonstrukcijo ceste Ljubljana – Škofljica – Kočevje. Ta cesta je po uradnih statističnih podatkih po številu mrtvih in poškodovanih udeležencev v prometu ena najnevarnejših v Sloveniji. Zato bodo v začetku novembra pripravili posvet, na katerega bodo povabili predstavnike vseh občin s tega območja, predstavnike Ministrstva za promet RS, Ministrstva za okolje in prostor RS, Družbe za avtoceste RS, DDC-ja, Direkcije RS za ceste, kakor tudi AMZS in druga stanovska združenja šoferjev in avtoprevoznikov ter civilno-družbene organizacije, ki se ukvarjajo z varnostjo v cestnem prometu.
Predsednik NG SLS Bor Zgonc od srečanja pričakuje »seznanitev s potekom aktivnosti za rekonstrukcijo osi Ljubljana – Škofljica – Kočevje, ki so po naših informacijah nerazumljivo in neopravičljivo zastale«. To je še posebej neopravičljivo, če vemo, da vsako leto ohranjanje sedanjega stanja pomeni številne nove smrtne žrtve, številne poškodovane s trajnimi posledicami in veliko gmotno škodo.
Nova generacija SLS zahteva tudi pospešitev aktivnosti za izgradnjo obvoznice mimo Škofljice, saj občani vsakodnevno izgubljajo ogromno časa ob vožnji v in iz Ljubljane zaradi velikih zastojev pri Škofljici in pri dostopu v Ljubljano s smeri Iga, kamor se preusmerja del prometa, del prometa pa se zaradi zastojev na Škofljici preusmerja na Grosuplje, kjer se prav tako ustvarjajo občasni zastoji. Po naših informacijah so vse variante obvoznice preko Barja trenutno v popolnem mirovanju, predvsem zaradi ene od zaščitenih vrst žuželk in Nature 2000, ki vključuje območje Ljubljanskega barja, Bor Zgonc pa ob tem poudarja, da je »cesta Ljubljana – Kočevje in naprej proti Hrvaški v času poletne turistične sezone ena najpomembnejših tranzitnih poti turistov iz Slovenije in drugih evropskih držav proti Kvarnerju in Dalmaciji.«
Nova generacija SLS bo vztrajala, da stališča v zvezi s cesto Ljubljana – Kočevje postanejo tudi del programskih in političnih prednostnih nalog SLS na državni ravni.
»V primeru, da ne bo prišlo do pospešene realizacije projekta rekonstrukcije osi Ljubljana – Kočevje in še posebno takojšnjih premikov pri pripravi projekta obvoznice mimo Škofljice, bo Nova generacija SLS pripravila različne aktivnosti državljanske nepokorščine, saj ne pristajamo na vlogo drugorazrednih državljanov,« še obljublja predsednik podmladka SLS Nove generacije Bor Zgonc.