Ljubljana, 12. november 2009 – Znano je, da proračunski uporabniki v Sloveniji proračunskih sredstev pogosto ne trošijo v skladu z načeli gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti. Uspešno trošenje proračunskih sredstev porabniki vse prevečkrat razumejo kot realizacijo načrtovane porabe na posamezni proračunski postavki. Porabniki proračunskih sredstev so tako navajeni, da proti koncu proračunskega leta preverijo, v kolikšnem deležu so potrošili dodeljena sredstva in pospešijo trošenje z namenom, da si izboljšajo izhodišče pri potrjevanju naslednjega oziroma naslednjih proračunov. Znano je, da bo proračunski uporabnik, ki na posamezni postavki ni porabil vseh sredstev, le težko upravičil, da bo v naslednjem proračunskem obdobju upravičen do enakega, kaj šele višjega deleža finančnih sredstev, saj načrtovanje državnega proračuna še vedno poteka pretežno v obliki indeksacije proračunskih postavk.
Zato smo ob koncu vsakega leta priča pospešeni porabi finančnih sredstev v javni upravi, kot na primer tistih, ki so namenjena za nabavo materiala. Prvenstveni cilj tako ni varčna in učinkovita poraba javnih sredstev, ampak je na prvem mestu realizacija načrtovane letne porabe denarja. Dejansko so torej nagrajeni tisti proračunski porabniki, ki več porabijo (ne glede na dejanske potrebe) oziroma ob koncu proračunskega leta kopičijo zaloge (kjer je to pač mogoče), in ne tisti, ki proračunska sredstva porabljajo racionalno in v skladu z načeli, ki veljajo v zasebnem sektorju. Te navedbe bi bilo mogoče preveriti tudi skozi statistiko javnih naročil.
V času globalne ekonomske krize, ki jo žal zelo čuti in doživlja tudi Slovenija, ter ob največjem primanjkljaju slovenskega proračuna v zadnjih letih, je takšno početje popolnoma nesprejemljivo. Zato SLS poziva Vlado RS in vso javno upravo oz. vse proračunske porabnike, da se odpovejo nepotrebnemu trošenju denarja ob koncu proračunskega obdobja in tudi s tem prispevajo k zmanjševanju proračunskega primanjkljaja.