Ljubljana, 17. november 2009 - Danes je na nadaljevanju 11. redne seje DZ RS poslanec SLS Gvido Kres predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sodiščih, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Novela zakona o sodiščih obljublja številne spremembe na področju posodobitve, organizacije, vodenja in upravljanja sodišč; preoblikovanja sodniških normativov; določanja ustreznega števila sodnikov na posameznem sodišču in organizacije specializiranega oddelka za zahtevnejše oblike kaznivih dejanj na področju organiziranega in gospodarskega kriminala.
Kot sem že povedal pri prejšnji točki, seveda podpiramo prizadevanja za razbremenitev, posodobitev in povečanje avtonomnosti slovenskih sodišč, pa vendar se nam v Poslanski skupini SLS zadeve spet zdijo nekoliko nedorečene in nedodelane. Strinjamo se z večino opozoril Sodnega sveta, ki ugotavlja, da ni primerno zgolj širiti njegove pristojnosti brez konkretnejše normativne ureditve samega Sveta. Če Sodni svet sam izraža zadržke glede širjenja pristojnosti in odgovornosti, potem ne vem, kako naj mu mi kar mimo teh opozoril nalagamo neke nove naloge. Če citiram mnenje Sodnega sveta_
»Sodni svet s svojim strokovnim aparatom komajda obvladuje naloge, ki izhajajo iz sedanjih pristojnosti, pri čemer ne kaže spregledati, da bo v razmeroma kratkem času po uveljavitvi tega zakona moral sprejeti merila za kakovost dela sodnikov za oceno sodniške službe in merila za kakovost dela sodišč, kar je izjemno zahtevno in nadvse občutljivo opravilo, ki ga Sodni svet v dosedanjih sestavah še ni uspel realizirati. Glede na takšno stanje taka ureditev praktično pomeni, da Sodni svet pristojnosti v zvezi s spremljanjem, ugotavljanjem in analiziranjem učinkovitosti in uspešnosti sodišč dejansko sploh ne bi mogel izvajati.«
Zadeve očitno niso bile dovolj predebatirane v širšem krogu tistih, ki jih zakon tangira.
Pa tudi sicer smo v Poslanski skupini SLS zadržani glede raznoraznih planov, načrtov dela in analiz uspešnosti … Menimo namreč, da prevečkrat te črke na papirju dejansko ostanejo le črke na papirju. Vse ostane pri planih in dobrih namenih, realizacija pa je prevečkrat nikakršna.
V Poslanski skupini SLS pa podpiramo organiziranje posebnega specializiranega oddelka za sojenje v zahtevnejših zadevah gospodarskega in organiziranega kriminala. Ne toliko zato, ker bi menili, da je zgolj nekaj sodnikov sposobnih spopasti se s temi zadevami, temveč zato, ker je problematika tako pereča, da je prav, da se z njo spopadejo tisti najbolj izkušeni in usposobljeni ter da se ukvarjajo le s tem.
Na koncu naj omenim le še to, da se v Poslanski skupini SLS strinjamo s tem, da so spremembe v sodstvu absolutno potrebne. Želimo si boljšega, bolj učinkovitega sodstva. Ne moremo pa podpreti nedorečenih rešitev, ki ne bodo dale želenega rezultata. Tudi dejstvo, da bi predsednik sodišča moral nositi večjo odgovornost za delo oziroma uspešno delo na svojem sodišču, se ne bo rešilo s funkcijo tako imenovanega direktorja sodišča, ki se nam tudi ne zdi najbolje opredeljena oziroma se nekako podvaja s predsednikom sodišča.