Ljubljana, 20. november 2009 - Danes je na nadaljevanju 11. redne seje DZ RS namestnik vodje PS SLS mag. Radovan Žerjav predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga zaključnega računa proračuna Republike Slovenije za leto 2008, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Izvrševanje proračuna za leto 2008 se je končalo v nekoliko drugačnih razmerah, kot so bile prvotno načrtovane. Makroekonomske razmere ob koncu leta 2008 so se že v taki meri poslabšale, da so pomembno odstopale od napovedi, ob katerih je bil rebalans za leto 2008 sprejeman.
Tako je bruto domači proizvod za pol odstotne točke bruto domačega proizvoda nižji, kot je bil načrtovan. Izvoz je nižji za 7 % točka, uvoz za 2 % točki. Rezultat tega proračuna je pravzaprav v okviru načrtovanega, se pravi, končal je s proračunskim presežkom, za malenkost manjšim od tistega, ki je bil načrtovan.
Revizija Računskega sodišča RS pa je zopet pokazala drugačne rezultate zaključnega računa proračuna za leto 2008, kot so izkazani v pričujočem zaključnem računu. Glavna odstopanja, na katera opozarja Računsko sodišče RS, se nanašajo na odhodke v bilanci prihodkov in odhodkov in Računsko sodišče RS sodi, da so odhodki v bilanci prikazani za 111 milijonov in pol prenizko. Glavni razlog za to naj bi bil v načinu izkazovanja odhodkov, povezanih s povračili upravičencev po telekomunikacijskem zakonu.
Zanimivo, to je ista vsebina, s katero smo se srečali že ob zaključnem računu proračuna za leto 2007. S tem, da je prejšnji zaključni račun predlagala še prejšnja vlada in je bilo vse narobe, sedaj pa zaključni račun z enakimi pomanjkljivostmi predlaga trenutna vlada. Seveda pričakujem, da bo tudi tokrat prisoten strašen vik in krik in da tudi tega zaključnega računa ne boste sprejeli. Ali pa tudi ne?
In zakaj se pod novo vlado srečujemo z enakim očitkom računskega sodišča? Se strinjam s predstavniki vlade, da zato, ker Vlada RS takega popravka sama preprosto na more narediti, ker bi sicer posegla v pristojnosti Državnega zbora RS po eni strani, po drugi strani pa bi odstopala od siceršnjih pravil, po katerih se pripravlja zaključni račun proračuna.
Državna sekretarka na ministrstvu za finance pravi_ "Gre namreč za pravila ravnanja po načelu denarnega toka in denarnih tokov na tej točki ni bilo.".
Naj izpostavim, da je prepiranje okrog tega popolnoma neproduktivno in da gre za čisti politični prestiž. Očitno je nekaj narobe s samimi zakonskimi okviri, če niti ena niti druga vlada ne more drugače sestaviti zaključnega računa, kot tako, da ga računsko sodišče ocenjuje kot napačnega. Spremenite pravne podlage in zadevo enkrat za vselej rešite, da ne bomo vsako leto izgubljali časa na obravnavah stvari, ki pravzaprav interpretirajo stvari iz preteklosti.
Kot je bilo na tej seji že večkrat pozvano, naj se oglasim tudi sam_ prenehajte se, spoštovana vlada, ukvarjati z nepomembnimi stvarmi, preteklostjo in še čim. Vrnite se v realnost, na realna tla, med realne ljudi in njihove še kako realne probleme. In raje povejte, kaj boste (še) storili, da primanjkljaj, izkazan v zaključnem računu proračuna za leto 2010 (žal smo leto 2009 že zavozili) ne bo še bolj katastrofalen, kot ga z vašo neodgovorno in razsipniško politiko napovedujete.
Zaključni račun za leto 2008 bomo v Poslanski skupini SLS podprli.